برنده جایزه بزرگ هفته منتقدان کن اعلام شد/ فیلم آرژانتینی برنده شد

برنده جایزه بزرگ هفته منتقدان کن اعلام شد فیلم آرژانتینی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «کوه سیمون» اولین فیلم بلند سینمایی به کارگردانی فدریکو لوئیس جایزه بزرگ هفته منتقدان کن را دریافت کرد.

مهر نوشت: محصول آرژانتین، شیلی و اروگوئه با بازی لورنزو توتو فرو در نقش سیمون ۲۱ ساله، داستان پسری تنها است که به گروهی از کودکان معلول می پیوندد و به لطف دوستی با آنها شکوفا می شود. و حس تعلق را کشف می کند.

فدریکو لوئیس با پذیرفتن این جایزه گفت: به این فکر می کنم که این جایزه نه تنها برای ما، بلکه برای مردم آرژانتین چه معنایی دارد و آنها تلاش خواهند کرد تا فیلم های محلی بیشتری بسازند.

وی افزود: هنوز افرادی هستند که فکر می کنند ما فیلم هایی می سازیم که هیچکس دوست ندارد آنها را ببیند. امیدوارم این تغییر کند و مردم آرژانتین و تمام جهان سینمای آرژانتین را تماشا کنند.

سیلویا پیلات، رئیس هیئت داوران بخش هفته منتقدان، فیلم را اثری سخاوتمندانه توصیف کرد که هم به شخصیت و هم به مخاطب احترام می‌گذارد و تفسیرهای بی‌پایانی را میسر می‌سازد. وی افزود: این یک رویداد بزرگ و سینمایی است. ما می خواهیم این جایزه را نه تنها به کارگردان بلکه به بازیگران و بازیگران زن نیز بدهیم.

جایزه لمس هیئت داوران فرانسه به درام مهاجرپذیر «قصر خورشید آبی» ساخته کنستانس تسانگ از آمریکا و جایزه ستاره در حال ظهور به «کودک» ساخته مارسلو کائتانو، محصول برزیل، فرانسه و هلند اهدا شد.

اوا کان، کارگردان بخش هفته منتقدان کن، گفت که فیلم‌های امسال بیشتر از درام‌ها با رنگ‌ها و لحن‌های مختلف تشکیل شده‌اند که نور همیشه می‌درخشد.

ما می خواستیم فیلم هایی را نمایش دهیم که ما را در زمانی که جامعه تا این حد از هم جدا شده است، دور هم جمع کند. به لطف فیلم‌هایی مانند «ژولی سکوت می‌کند» و «آستانه رویاها»، مستندی درباره یک گروه تئاتر خیابانی کاملاً زن در مصر، امسال شاهد فیلم‌های خلاقانه‌ای بودیم که به مهم‌ترین مسائل روز جامعه می‌پردازند. این دقیقا همان تعادلی است که ما به دنبال آن هستیم. ما موضوع را انتخاب نمی کنیم. ما فیلم‌ها، داستان‌ها یا مستندهایی را انتخاب می‌کنیم که از ما فراتر می‌روند و ما را بالا می‌برند.

«جولی ساکت می‌ماند» نیز بسیار مورد استقبال هیئت داوران قرار گرفت و 2 جایزه از جمله جایزه SACD و جایزه بنیاد گان به ون دایک و روث بکوارت دریافت کرد.

کان همچنین یادآور شد: امسال در این بخش 10 فیلم کوتاه از سراسر جهان برای مسابقه انتخاب شدند که شامل انیمیشن، کمدی، دیستوپیا و افسانه های اگزیستانسیال است.

بخش هفته منتقدان که تنها شامل آثار اول یا دوم کارگردانان می‌شود، امسال برای شصت و سومین بار بدون نمایش فیلم‌هایی از ایران به موازات بخش رسمی برگزار شد.

به گفته کان، امسال 1050 فیلم بلند و 2150 فیلم کوتاه متقاضی حضور در این بخش شدند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین