بهترین راه برای رسیدن به Dilaman Yailaq

بهترین راه برای رسیدن به Dilaman Yailaq

همانطور که الی گشت در سلام نو می نویسد، ایران، کشوری باستانی با طبیعتی باشکوه و تاریخی غنی، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران بوده است. از جاذبه های فراوان این سرزمین، استان گیلان با طبیعت و باغ های بکر و سرسبز استخنک و کوهستانیاین یک گوهر درخشان محسوب می شود. ویلای دیلمان یا همان روستای دیلمانپسندیدن بهشت کوچک گیلاناین یک مقصد ایده آل برای دوستداران طبیعت و تاریخ است.

دیلمان ویلایی در قلب گیلان است:

دیلمان در جنوب شهرستان سیاهکل در 15 کیلومتری لاهیجان قرار دارد. این ویلای زیبا با ارتفاع بیش از 2000 متر یکی از مرتفع ترین ویلاهای ایران است. هوای تابستانی، چشمه های متعدد، مناظر سرسبز و قله های برفی، دیلمان را به یکی از بکرترین و زیباترین مناطق شمال کشور تبدیل کرده است.

سفر به اعماق تاریخ:

اما دیلمن نه تنها به خاطر طبیعت زیبایش معروف است. قدمت تاریخی این منطقه آن را به یکی از توریستی ترین مناطق ایران تبدیل کرده است. آثاری از حیات غارنشین کشف شده در این منطقه، ابزار و ظروف مسی، برنزی و سفالی در دیلمان قبل از میلاد یافت شد. این نشان دهنده وجود تمدن از دهه 2000 است.

دیلمان و دیلمیان:

دیلمیان قبل از اسلام زرتشت آنها با مقاومت در برابر اعراب از سرزمین های خود محافظت کردند. اولین مسلمانان دیلمان علویان بودند آنها به دلیل مخالفت با عباسیان به این منطقه پناه بردند و دیلمی ها با ورودشان مسلمان شیعه شدند.

شوید علاوه بر این محل اجتماع سلسله دیلمیانیکی از قدرتمندترین سلسله های ایران است. دیلمیان مقاومت کردند و عباسیان را شکست دادند و بخشهایی از عراق را تصرف کردند.

دلیل نامگذاری:

نام دیلمان در زبان گیلکی دیلمون تلفظ می شود برخی معتقدند این نام ترکیبی است زندانی (پناهگاه حیوانات) م. (ارتفاع) و داخل (پسوند مکان). وقتی دیلمن این را می گوید، منظورش این است: مکانی مرتفع که در آن دام پرورش می دهند.

آب و هوا در دیلمن:

شوید خانه ییلاقی بسیار خنک و تپه ای و بهترین فصل برای سفر به اینجا بهار و تابستان است است. در فصل بهار در این منطقه باران می بارد، اما هوا فوق العاده است. با شروع تابستان، بارندگی ها قطع می شود و هوا گرم تر می شود. طبیعت دیلمان در فصل پاییز بسیار باشکوه است و زمستان های این منطقه کوهستانی، برفی و بسیار سرد است.

نکاتی برای سفر به دیلمن:

  • بهترین زمان سفر: بهار و تابستان
  • نحوه دسترسی: از طریق جاده سیاهکل به دیلمان
  • مسکن: هتل، استراحتگاه و ویلا برای اجاره
  • گزی: طبیعت بکر، فلات ها، آبشارها، غارها، قلعه ها، مقبره ها، موزه ها و بازارها
  • نکات مهم: همراه داشتن لباس گرم و مناسب، ضد آفتاب، کلاه و بطری آب در طول سفر الزامی است.

بهترین راه برای رسیدن به Dilaman Yailaq

به گزارش سلامنو