ترفند تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی

ترفند تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی

استفاده روزانه از عسل به عنوان تقویت کننده اعصاب و تقویت کننده سیستم ایمنی در برابر بیماری ها یک عمل رایج در اکثر خانواده ها است. نتیجه زحمات زنبورهای کارگر در بسته بندی های مختلف به دست شما می رسد. لطفا به یاد داشته باشید که عسل سرشار از خواص مختلف برای سلامتی شماست. اما جنبه تاریک ماجرا این است که این روزها، شرکت هایی که مواد شیمیایی مختلف تولید می کنند، ماده ای شیرین و چسبنده به نام عسل را به شما می فروشند. برای بهره مندی از خواص مختلف این محصول خوشمزه، اولین قدم شما انتخاب نوع طبیعی بدون مواد نگهدارنده است. در این مقاله چند نکته را برای این منظور آماده کرده ایم. با یادآوری این نکات، تا حد زیادی می توانید عسل تقلبی را از عسل طبیعی تشخیص دهید و با خیال راحت از زنبورهای سخت کوش کندو قدردانی کنید.

عسل را با آتش تست کنید

در تولید عسل صنعتی از موادی مانند عصاره های شیرین کننده حاصل از ذرت، چغندر و اخیراً برنج استفاده می شود. وقتی این مواد با گلوکز کارخانه ای و صنعتی ترکیب می شوند، ماده چسبناکی را تشکیل می دهند که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با عسل اصلی ندارد. اما عسل تقلبی و اصل دارای خواص متفاوتی هستند.

عسل کارخانه ای به دلیل وجود شربت های شیرین کننده، رطوبت بیشتری نسبت به عسل اصلی دارد. بنابراین خاصیت سوزندگی ندارد. از طرفی عسل طبیعی داریم که کاتالیزور مناسبی است و به دلیل وجود گلوکز طبیعی مدت بیشتری می سوزد. پس دفعه بعد که عسل خریدید و نگران طبیعی یا مصنوعی بودن آن هستید، مقداری از آن را در چوب کبریت بریزید و سعی کنید آن را آتش بزنید. با همه اینها، عسل طبیعی زمان بیشتری می سوزاند. این امکان وجود دارد که عسل شما اصلاً آتش نگیرد که در این صورت بهتر است در انتخاب عسل خود تجدید نظر کنید.

امیدواریم عسل شما غرق شود

یکی از تست های خانگی محبوب در بین مردم برای بررسی طبیعی یا مصنوعی بودن عسل تست آب است. در این تست یک لیوان را با آب در دمای اتاق پر می کنید و یک قاشق عسل خریداری شده را داخل لیوان می ریزید. عسل صنعتی به دلیل دارا بودن ترکیبات محلول در آب در این شرایط حل شده و حباب هایی در سطح آب به جا می گذارد. اگر عسل آزمایشی شما این کار را انجام دهد، به احتمال زیاد با عسل تقلبی سر و کار دارید. از طرف دیگر عسل طبیعی حاوی ترکیبات پیچیده تری است که از حل شدن آن در آب جلوگیری می کند. عسل طبیعی در آزمایش آب رسوب می کند و حل نمی شود مگر اینکه آن را هم بزنید. بنابراین دفعه بعد که می خواهید عسل خود را آزمایش کنید، امیدوار باشید که غرق شود.

عسل خالص نصیری شرف 1100 گرم

۲۷۰۰۰۰

۱۷۳,۰۰۰

به مرد

عسل زعفران سحر - 450 گرم

۱۹۵۰۰۰

۱۸۵۲۵۰

به مرد

یک کاسه پر از عسل

ویسکوزیته عسل تعیین کننده است

تفاوت دیگر عسل زنبور عسل با عسل انسان، وضعیت و میزان چسبندگی آنهاست. عسل به طور کلی به عنوان یک ماده چسبناک تعریف می شود، بنابراین اگر عسل شما این شرایط را ندارد و آبکی است، به طبیعی بودن آن شک کنید. ساده ترین آزمایش شما این است که مقداری را بین دو انگشت قرار دهید و ببینید چگونه می چسبد. در زیر مرحله به مرحله تست دیگری را توضیح داده ایم که با استفاده از این تفاوت می توانید اصالت را تشخیص دهید. مقداری عسل را در ظرفی بریزید و آن را با چند قطره آب مرطوب کنید. حالا مخلوط را با قسمت چوبی چوب کبریت هم بزنید. در اینجا می توانید عسل خود را از روی نتایج بهتر بشناسید. اگر شکل شش ضلعی مانند کندو را مشاهده کردید، عسل شما در همان کندوها تولید شده است، در غیر این صورت با عسل تقلبی مواجه می شوید. البته این تست نیز مانند سایر تست هایی که توصیه می کنیم دارای نقص بوده و نمی توان به تنهایی به این تست بسنده کرد.

16 خاصیت معجزه آسای عسل برای پوست، مو و سلامت

یک قطره عسل می افتد

عسل را با سرکه چک کنید

اگر می خواهید اصالت عسل را آزمایش کنید، آن را در اتاقی با دشمن ترش مزه اش بگذارید و ببینید چه اتفاقی می افتد. یک لیوان در دمای اتاق آماده کنید و مقداری از عسل خود را در این لیوان بریزید. حالا چند قطره سرکه اضافه کنید، هم بزنید و اجازه دهید دو دقیقه بماند. اگر بعد از دو دقیقه اثری از کف روی لیوان ندیدید بدانید که عسل شما برنده مسابقه بوده و اصل است. خبر بد در این آزمایش وجود کف روی سطح آب است که نشان دهنده مصنوعی بودن و خالص بودن عسل است. در اینجا نوع سرکه مهم نیست و اسیدیته سرکه کافی است تا عسل به واقعیت خود اعتراف کند.

چگونه از عسل در درمان سرفه استفاده کنیم؟

یک بطری سرکه

دستمال کاغذی، پرسشگر عزیزم

این تست واضح از تفاوت آبدار بودن بین عسل تقلبی و عسل طبیعی استفاده می کند و عسل واقعی را به شما نشان می دهد. توضیح آزمایش بسیار ساده است و احتمالاً تا به حال آن را حدس زده اید. مقداری عسل را روی یک حوله کاغذی بریزید و صبر کنید. از آنجایی که عسل طبیعی چسبندگی بیشتری دارد و آب کمتری دارد، جذب دستمال کاغذی نمی شود و اصالت خود را به شما نشان می دهد. از طرفی عسل تقلبی داریم که بعد از مدتی جذب دستمال کاغذی می شود چون آب بیشتری دارد. بنابراین، به نوعی می توان دستمال کاغذی را یک پروب عسلی توصیف کرد که از اصالت و کیفیت عسل شما می گوید.

درمان زخم با عسل

سه دستمال توالت

حالت و طعم، تخصص علم عسل

تا به حال در مورد نکاتی که نیاز به خرید عسل یا نگهداری مقداری از آن برای آزمایش دارد صحبت کردیم، اما به عنوان آخرین نکته سعی داریم اصالت عسل را از روی حالت و طعم آن مشخص کنیم. فرض کنید وارد فروشگاهی می شوید که بر اصالت عسل خود پافشاری می کند و آماده است تمام مراحل را برای فروش آن به شما انجام دهد. اگر می توانید عسل را بو کنید. عسل تولید شده توسط زنبورها در طبیعت به طور طبیعی دارای رایحه گلی خواهد بود. البته این ترفند نسبت به سایر ترفندها تخصصی تر است اما نباید از آن غافل شد. در مورد وضعیت عسل هم همین نوع عسل را می بینید که کمی از عمرش گذشته است.
بعد از مدتی عسل طبیعی شیرین و کریستالی می شود. بگذارید در داخل پرانتز توجه کنیم که عسل شیرین نشده لزوماً عسل مصنوعی نیست و برای اطمینان باید از مراحل دیگر آزمایش استفاده کنید. در نهایت عسل طبیعی شفاف نیست و ترکیبات پیچیده موجود در آن با نور برخورد می کند و تا حد امکان اجازه عبور نور را نمی دهد. اگر عسل را زیر نور نگه دارید، نباید یک نسخه خیلی واضح از عسل را ببینید. ترفندهایی که در اینجا به آنها اشاره کردیم، درصد موفقیت کمتری دارند و به متخصصی با حواس پنجگانه قوی نیاز دارند، اما دانستن این نکات می تواند به شما کمک کند تا بهترین عسل را انتخاب کنید و از بین تمام عسل هایی که می خرید بهترین استفاده را ببرید. انتخاب برای خانواده شما راحت تر است.

عسل و موم زنبور عسل

در پایان، این

همانطور که بارها در متن گفته شد هیچ یک از این ترفندها در رابطه با اصالت عسل شما نتیجه 100% نمی دهد و بهتر است هنگام خرید عسل یا تست طبیعی بودن آن از تمام ترفندها استفاده کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. اکثر ترفندهایی که ما آموزش دادیم نیاز به داشتن عسل داشت و عملاً نمی‌توان قبل از خرید عسل اصالت آن را مشخص کرد. بنابراین دفعه بعد که وظیفه خرید عسل را بر عهده گرفتید، یک نمونه آزمایشی بخواهید و آن را به خانه بیاورید تا بتوانید از ترفندهایی که به شما آموزش دادیم نهایت استفاده را ببرید.

از سوپرمارکت دیجی کالا خرید کنید

منبع: librate, naturalsbox

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا