توریست دستگیر شد! – اخبار آنلاین

توریست دستگیر شد اخبار آنلاین

به گزارش آنلاین، «جنارو سانگولیانو» وزیر فرهنگ ایتالیا این وندالیسم را یک شرم غیرمتمدنانه و «حماقت» خواند و گفت: متأسفانه امروز هم باید از رسوایی غیرمتمدنانه و احمقانه ای صحبت کنیم که به تمدن ما آسیب می رساند. هنری و میراث فرهنگی وارد شده است، نظر “این وحشتناک است و باید به طور جدی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، و از طریق قوانین جدیدی که من قویاً از آن حمایت می کنم، باید اطمینان حاصل کنیم که عامل بهای کامل خسارت را بپردازد.”

ایسنا در گزارشی نوشت: آرت نت گزارش داد که این گردشگر که ظاهرا اهل قزاقستان است توسط کارکنان در حال آسیب رساندن به خانه “Ceii” در پارک باستان شناسی پمپئی مشاهده شد و بلافاصله به مقامات محلی شناسایی و دستگیر شد.

وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان تایید کرد که فرد مورد نظر پس از انجام کلیه تشریفات لازم با مقامات مجری قانون آزاد شده است. پرونده در حال حاضر در دادگاه اداری در حال رسیدگی است، بنابراین این مرد با اتهامات کیفری مواجه نخواهد شد.

در اوایل سال جاری، پارلمان ایتالیا تصمیم گرفت حداکثر جریمه این تخلفات را از 15000 یورو (16000 دلار) به 40000 یورو (43000 دلار) افزایش دهد تا با تخریب میراث فرهنگی این کشور مبارزه کند.

این اقدام همچنین با هدف توقف اعتراضات آب و هوایی که آثار هنری و بناهای تاریخی عمومی را هدف قرار می دهند، انجام می شود.

آثار باستانی بیشتر توسط گردشگران تخریب می شود. همین چند هفته پیش، یک گردشگر هلندی 27 ساله به دلیل کشیدن خطی با نشانگر سیاه روی خانه دیگری در شهر تاریخی هرکولانیوم، نزدیک پمپئی دستگیر شد. خانه ای که ویرانه های آن بر اثر فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد حفظ شد.

جنارو سانگولیانو وزیر فرهنگ ایتالیا در بیانیه مطبوعاتی بلافاصله پس از این حادثه گفت: هر جراحتی زخمی بر میراث، زیبایی و هویت ما است و بنابراین باید در بالاترین سطح در این اقدامات مداخله کرد. ثبات.”

سال گذشته، ایوان دیمیتروف، گردشگر بلغاری، که در بریستول، انگلستان زندگی می کند، در حالی که با دوستش در تعطیلات بود، در حال حک کردن نام خود بر روی بنای یادبود کولوسئوم توسط دوربین ها شکار شد. این اتفاق خشم فعالان فضای مجازی را برانگیخت و پس از ردیابی دیمیتروف از طریق فیلم‌های دوربین‌های مداربسته و سوابق هتل متوجه شد که این جنایت می‌تواند به زندان و جریمه نقدی تا سقف ۱۶ هزار دلار منجر شود. گفته می شود که او از مقامات ایتالیایی طلب بخشش کرده است.

تنها چند هفته بعد، در ژوئیه 2023، یک دختر جوان سوئیسی نیز در حال حک کردن نام خود در آمفی تئاتر روم باستانی کولوسئوم دستگیر شد.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین