داستان ساختمان جدید در بنای تاریخی واگذار شده توسط شهرداری کلیباف به انجمن ماداگان

داستان ساختمان جدید در بنای تاریخی واگذار شده توسط شهرداری

به گزارش انتخابتو، این کمیته همچنین با اعلام این خبر گفت: خانه منسوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است و با عنوان «مجموعه ابنیه خیابان فخرآباد» در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. . پرونده به تاریخ 26 مارس 2011 و به شماره 8008. این بنا متعلق به «منصورالملک» است و به اشتباه این بنا را به «فهروالدوله» نسبت می دهند.

ایسنا در گزارشی نوشت: کمیته پیگیری حفظ خانه‌های تاریخی تهران با اعلام این خبر افزود: عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۷ به دستور محمدباقر قالیباف شهردار تهران به انجمن ماداگان منتقل شد. در این مورد. این بنا پیش از آن محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه 12 بوده است. در تاریخ 3 شهریور 1402 با حمایت شهرداری منطقه 12 و درخواست خانه ماداگان، شهید گمنامی در دبیرستان شهید مطهری تشییع و در محوطه ورودی ساختمان به خاک سپرده شد. منطقه 12 از ایجاد قبر شریف برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داد.

این هیئت یادآور شد: پس از عید نوروز سال 1403، شهرداری منطقه 12 بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، بنایی را بر مزار این بزرگوار ساخت که در خور این بنای تاریخی نبود. . مصطفی خرسندی درجه شهید و همچنین رئیس خانه ماداگان که اعتراضات فراوان مردم و مسئولین را در پی داشت در مصاحبه ای با برخی رسانه ها در 29 فروردین 1403 از توقف ساخت این سازه خبر داد. . پس از تحقیق در مورد میراث فرهنگی این بنا و اظهار نظر ساخته خواهد شد.

63004402.jpg

هم اکنون با پیگیری های کمیته مردمی حفظ خانه های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم نهاد و با تلاش معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران. دستور حذف این سازه و توقف ساخت آن به خانه ماداگان ابلاغ شد و اخیراً این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای خانه منتسب به فخرالدوله به حالت اولیه بازگردانده شد.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین