راهپیمایی سنگین از تاجرنیا تا پرسپولیس: نگران نباشید، استقلال نماینده ایران در بین نخبگان است!

راهپیمایی سنگین از تاجرنیا تا پرسپولیس: نگران نباشید، استقلال نماینده ایران در بین نخبگان است!

علی تاجرنیا پس از پایان مجمع عمومی باشگاه استقلال گفت: این جلسه به دلیل جنگ 12 روزه و شرایط جنگ تحمیلی سوم با تاخیر زیادی برگزار شد. در این جلسه سهامداران و هوادارانی که جنبه ورزشی برای آنها مهم است نیز حضور داشتند و در جلسات عمومی ارزش و سهام باشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاجرنیا با اشاره به مشکلات فعلی گفت: مشکلاتی از گذشته داریم، در ابتدای تصدی هیئت مدیره نیز مشکلاتی وجود داشت.

رئیس هیات مدیره استقلال خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته مسئولیت استقلال با دولت بود و مدیریت بر مبنای هزینه بود. الان بحث درآمد مهم است اما آمادگی کامل وجود ندارد و بین سودآوری و درآمد سختی هایی وجود دارد.

وی در خصوص درآمدهای تلویزیونی نیز گفت: سهمی در پخش تلویزیونی نداریم و سهم باشگاه ها در تبلیغات دوستدار محیط زیست اندک است. این مسائل برای سهامداران قابل درک بود.

تاجرنیا تاکید کرد: وظایفی به ما داده شد که باید تا 6 ماه آینده اصلاح کنیم. امیدواریم فضای باشگاه را شفاف کنیم و خواهید دید که کارهایی که در باشگاه انجام می دهیم کم کم روشن می شود.

وی در خصوص جنجال مطرح شده در خصوص مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: بازرس نسبت به مدیرعامل تذکر داد. گفته شد این مورد طبق مقررات حاکم بر هلدینگ منع قانونی ندارد.

تاجرنیا گفت: گفتم این موضوع را در پایان مجلس و در مجلس آینده حل کنیم. اگر هیئت مدیره نیاز به تغییر ببیند، انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره استقلال در خصوص حکم سرپرستی گفت: تصمیم سرپرستی با تصمیم هلدینگ توسط اینجانب گرفته شده است. این شرایط با توجه به شرایط حساس استقلال اجتناب ناپذیر بود و انتخاب نشد. بحث مدیرعامل قطعا قبل از شروع فصل جدید حل خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل باشگاه استقلال درباره وضعیت بازیکنان خارجی در این تیم گفت: بازیکنان خارجی خیلی زیاد بودند و این مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در قراردادهای آنهاست که خارجی ها در این شرایط نباشند و برنامه منظمی برای خارجی ها در نظر گرفته ایم و آنها هم در حال انجام مقدمات هستند.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: به جز کوجو بازیکن قرضی مصدوم، سایرین با ما در تماس هستند.

رئیس هیئت مدیره استقلال درباره تاخیر در پرداخت ها گفت: با توجه به شرایط بحرانی کشور در اقتصاد، امکان رفت و برگشت پرداخت ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: به محض شروع لیگ بازیکنان خارجی در کنار خود خواهیم داشت و ارتباط خوبی با بازیکنان خارجی داریم.

اگر بقیه ناراحت نشوند سهمیه لیگ الیت داریم.

تاجرنیا خطاب به هواداران گفت: هواداران نگران نباشند و فصل آینده نیز در کنار ما خواهند بود. اگر دیگران ناراحت نباشند، می گوییم استقلال فصل آینده نماینده ایران در لیگ برتر خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص پنجره نقل و انتقالات بسته این باشگاه و نحوه حضور در آسیا گفت: نباید به آسیا برویم چون پنجره بسته است و قابل تقویت نیست. به دلالی که این موضوع را آورده است نگاه کنید.

وی افزود: خوشبختانه استقلالی ها با اکثریت بازیکنان خود قرارداد دو ساله دارند. ما فقط برای 4-5 بازیکن قرارداد 1 ساله داریم، شکی نداریم که آنها را هم تمدید می کنیم. پنجره ما به امید خدا باز خواهد شد.

طاغرنیا تاکید کرد: به نظرم دوستان دلسوز استقلال، مالکان و تصمیم گیران استقلال باید این همدلی را بیشتر نشان دهند.

رضاییان ممکن است قرارداد خود را فسخ کند

وی در خصوص وضعیت رامین رضاییان گفت: قرارداد او برای امسال بود و چون مشکل از سرمربی سابق بود امکان ادامه همکاری وجود نداشت.

رئیس هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: من شخصا به طور جدی با جدایی آنها مخالف بودم هر چند شخصاً به آن توجه نکردم. اما در این بین به دلیل مسئولیت زیاد تیم مانع از برون رفت این موضوع شدیم. در آنجا قرارداد جدیدی را با باشگاه برای فصل بعد امضا کردیم، تفاوت این بود که هر دو طرف او را با گزینه فسخ گذاشتند که به این معنی بود که هر دو طرف باید برای این موضوع به توافق می رسیدند. امیدواریم شرط به گونه ای پیش برود که بتوانیم این بازیکن خوب را در خدمت تیم استقلال و تیم ملی کشورمان قرار دهیم.

سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به بازگشت ساپینتو به استقلال گفت: در آن زمان این افتخار را داشتم که در خدمت شما باشم و رئیس هیئت مدیره بودم. البته امضای من روی قراردادهاست. اما تنها زمانی که تصمیم از طریق مدیریت زمان گرفته شود. اما من واقعاً فکر نمی کنم اینطور باشد. درست است که ساپینتو اکنون رفته است و نمی توان از برخی رفتارهای او دفاع کرد، اما او فردی بود که هواداران در زمان خودش انتظارش را داشتند و از او حمایت کردند. او در زمان جنگ به کشور ما آمد. فراموش کردن اینها غیرممکن است.

تاجرنیا در خصوص مبلغ قرارداد گفت: به نظر من مبلغ قرارداد آنقدر نیست که سرمربی بگوید الان واسطه هایی هستند که این کار انجام شده است. البته ببینید طبیعتاً هر وقت صحبت از جذب مربی یا بازیکن می شود، بحث مدیر و واسطه جزء لاینفک آن است، مهم این است که مسیری که طی می شود، مسیر ناسالمی نباشد.

تاجرنیا درباره بودجه این باشگاه در مجمع عمومی گفت: علاوه بر زیان شرکت های هلدینگ خلیج فارس، اقتصاد کشور نیز با مشکلاتی مواجه شد. ما به عنوان مدیران باشگاه موظفیم این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که اکثر باشگاه ها توسط بودجه دولتی یا شرکت های نیمه دولتی اداره می شوند و باشگاه استقلال نیز به همین صورت است.

وی افزود: آنچه در برنامه به ما داده شد این بود که باید هزینه ها را کاهش دهیم و این قول از سوی من بود که نسبت به فصل گذشته بودجه را کاهش دهیم. البته با وجود اینکه قبلاً با تعهداتی مانند قرارداد سال دوم بازیکنان موافقت کرده ایم، اما قطعاً در جذب بازیکنان جدید این موضوع را در نظر خواهیم گرفت.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به دنبال درآمد بیشتر برای پیگیری بحث هستیم. فکر می کنم بازیکنان تیم های ما که همیشه بازیکنان خوبی در کنار ما داشته اند نیز باید تا حدودی شرایط را درک کنند. به اذن خدا به سمتی برویم که لیگی داشته باشیم که نشاط و جذابیت خاص خودش را داشته باشد و متناسب با شرایط کشور هم باشد.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال در تشریح ناکامی استقلال در پرونده بازیکنان بوسنیایی گفت: بازیکنان خارجی وکلای خوبی دارند و اگر مراقب نباشیم دچار مشکل می شویم.

عدم هماهنگی بین مدیریت و کادرفنی در خصوص جذب بازیکنان بوسنیایی وجود داشت.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: در این فصل گاهی دیده ایم که برخی از بازیکنان خوب ما در تیم ملی به دلیل نظر تیم استقلال روی نیمکت نشسته اند.

رئیس هیئت مدیره استقلال درباره فشار هواداران برای جذب بازیکن گفت: نام بازیکنی می آید سپس جو هواداران مطرح می شود و به باشگاه فشار وارد می شود. برخی از بازیکنان تحت فشار هواداران جذب باشگاه شدند. باید فضای آرامی را برای مدیریت باشگاه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: این رویه اشتباهی است که یک بازیکن طی 1-2 سال قیمت خود را افزایش دهد تا به باشگاه دیگری برود. الان طرف 6 ماه است می آید و می گوید اگر قراردادم را تمدید کنی می روم. این جو هواداری غیررسمی به مدیریت فشار می آورد.

طاغرنیا گفت: اگر در این دوره باشم سعی می کنم وارد این فضا نشوم. در حالی که همه طرفدار استقلال هستیم، هم دلسوزیم و هم مسئولیت پذیر.

اسناد مجوز حرفه ای بارگذاری شد

علی تاجرنیا در خصوص وضعیت مجوز حرفه ای باشگاه گفت: طبق قانون مجوز حرفه ای مان باید تمام مدارک باشگاه را آپلود می کردیم. تمام مدارک باشگاه روز پنجشنبه آپلود شد. با توجه به اینکه مجمع عمومی ما به تعویق افتاد، صورت های مالی منطقی، گزارش مالی 6 ماهه بود که تحت فشار تنظیم شد و امروز بارگذاری می شود. خوشبختانه امروز در انجمن آپلود شد. بنابراین دیگر از نظر کاغذبازی مشکلی نداریم.

تاجرنیا در پاسخ به این شبهه که عده ای برای نیمکت نشینی استقلال فشار آورده اند، گفت: هیچکس برای حضور در استقلال اصرار نکرد و در زمان اخراج ساپینتو عده ای آمدند و توافقی صورت نگرفت.

وی تاکید کرد: هیچکس چیزی به ما تحمیل نکرد. بختیاری زاده سرمربی استقلال است زیرا هنوز جایگاه او برای این فصل مشخص نیست. ما باید همزمان برای فصل آینده تصمیم بگیریم. بختیاری زاده تنها مربی ای بود که زمان مذاکرات را برای سال آینده شرطی نکرد.

تاجرنیا در خصوص شرایط اقتصادی و کنار گذاشته شدن تیم ها از فوتبال گفت: چندی پیش در خصوص لیگ هاکی در خصوص هاکی بحث هایی داشتیم. همچنین بحث این بود که استقلال زمانی تیم ها را مدیریت کند که بتواند در هزینه ها صرفه جویی کند.

وی افزود: دوستان هاکی قول دادند که اگر استقلال بیاید تامین مالی می شود و به این شرط شرکت می کنیم.

ما در حال حاضر به جذب بازیکن فکر نمی کنیم.

استقلالی ها در واکنش به بازگشت سیدحسین حسینی دروازه بان تیم فوتبال سپاهان گفت: اینجا ورزش است و فعلاً بحثی برای اضافه شدن بازیکنان جدید نداریم.