زمان بازگشت زائران به ایران اعلام شد

زمان بازگشت زائران به ایران اعلام شد

به گزارش انتخابتو، نماینده سازمان حج و زیارت از بازگشت زائران ایرانی به کشور از روز جمعه اول تیرماه خبر داد.

ایسنا نوشت: غلامرضا رضایی با اشاره به بازگشت زائران ایرانی از سرزمین منا به مکه مکرمه برای ادامه مراسم حج گفت: «بعد از مدینه» حرکت زائران از مکه به مدینه از روز پنجشنبه 10 خردادماه آغاز می شود. 14 ذی الحجه به وقت عربستان.

به گفته مدیر بازرگانی حج 1403، تقریباً 35 هزار نفر در قالب کاروان های «پس از مدینه» از مکه به مدینه می روند.

رضایی افزود: این گروه از زائران با قطار سریع السیر حرمین از مکه به سمت مدینه منوره حرکت می کنند و به زیارت حضرت محمد (ص) می پردازند. وی به زیارت قبر پیامبر، ائمه بقیع، زیارت دوره و برنامه های دیگر می رود. کسانی که امکانات دارند 5 روز در مدینه می مانند و بعد به ایران می روند.

رضایی همچنین گفت: پروازهای رفت و برگشت زائران «مدینه کبال» به ایران از جمعه اول 24 تیرماه به وقت عربستان از طریق فرودگاه های جده و مدینه انجام می شود.

ایران از ایرلاین برای جابجایی حجاج در ایام حج استفاده می کند طبق اظهارات مقامات هواپیمایی، طبق توافقی که قبل از شروع مراسم حج با عربستان انجام شده بود، پروازهای حج باید به صورت مشترک با دو شرکت هواپیمایی ایرانی انجام می شد. این نگرانی هایی را در مورد چگونگی پروازهای برگشت برنامه ریزی شده ایجاد کرده است.

امسال حدود 87 هزار و 600 نفر از ایران در مراسم حج شرکت کردند. بر اساس بیانیه عربستان سعودی بیش از 1.8 میلیون نفر در مراسم حج شرکت کردند. این رقم تقریبا نزدیک به جمعیت شرکت کننده در نماز حج قبل از همه گیری کرونا است.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین