مقایسه قیمت هتل های قشم و کیش

مقایسه قیمت هتل های قشم و کیش

قشم و کیش دو جزیره محبوب در بین گردشگران هستند. بسیاری از مردم این دو جزیره را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب می کنند. البته جزیره کیش و جزیره قشم همه روزه سال میزبان گردشگران زیادی است. اما در ایام تعطیلات در این دو جزیره جای سوزن انداختن وجود ندارد. در جزایر کیش و قشم هتل ها و اقامتگاه های زیادی وجود دارد. در حالی که برخی از این هتل ها جزو هتل های گران قیمت و مجلل کشور هستند، برخی ارزان و مقرون به صرفه هستند. همچنین هتل های کیش عموما گرانتر از هتل های قشم هستند. با این حال، عوامل زیادی بر قیمت هتل ها تأثیر می گذارند که مایلیم در این مقاله به تفصیل در مورد آنها صحبت کنیم.

عوامل موثر بر قیمت هتل در کیش و قشم

هتل های قشم و کیش را می توان به سه دسته گران، ارزان و مقرون به صرفه تقسیم کرد. قیمت هتل بر اساس عوامل مختلفی است. برای مثال هتل های لوکس و پنج ستاره به دلیل امکاناتی که در اختیار مسافران خود قرار می دهند بسیار گرانتر از هاستل های کوچک و قدیمی هستند. علاوه بر این، موقعیت مکانی هتل و زمانی که برای رزرو هتل انتخاب می کنید نیز تاثیر زیادی در افزایش یا کاهش قیمت ها دارد.

امکانات و خدمات هتل

داریوش در کیش، ترنج، ایران، شایان و… تعدادی از هتل های پنج ستاره از جمله هتل های لوکس کیش می باشند. اتاق ها و سوئیت های این هتل ها دارای امکانات رفاهی کامل هستند. علاوه بر این، برخی از این هتل های پنج ستاره رستوران های لوکس، سالن های ورزشی، سواحل خصوصی و غیره را برای مسافران خود فراهم می کنند. همچنین فرصت هایی را ارائه کرد. همانطور که می توانید تصور کنید، اقامت در این هتل ها بسیار پرهزینه خواهد بود.

در جزیره قشم هتل اراکتا قشم، هتل آرتا، هتل ساحل طلایی، هتل آوینا و غیره وجود دارد. هتل های لوکس و شیک زیادی مانند این وجود دارد. این هتل ها نیز مانند هتل های پنج ستاره کیش، امکانات خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار دادند. اگرچه تعداد هتل های پنج ستاره و شیک کیش بسیار بیشتر از قشم است. اما تعداد زیادی هتل-آپارتمان در قشم ساخته شد که مدتی از افتتاح آنها می گذرد. این نوع هتل ها برای کسانی که می خواهند در هتلی مقرون به صرفه اقامت کنند می توانند انتخاب خوبی باشند. هتل کاوان، هتل آپارتمان قباد، هتل امیر و غیره. اینها تعدادی از هتل های ارزان جزیره قشم هستند.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی هتل های قشم و کیش ممکن است بر هزینه اقامت در آنها تاثیر بگذارد. به عنوان مثال هتل ها و هاستل های زیادی با قیمت های بسیار مقرون به صرفه در قسمت غیر توریستی جزیره قشم ساخته شده است. هتل هایی با ویژگی های مشابه واقع در منطقه گردشگری قشم هزینه بسیار بیشتری از مسافران دریافت می کنند.

علاوه بر این، هتل هایی که در جزیره کیش در نزدیکی سواحل مردانه و زنانه ساخته شده اند، قیمت بسیار بالاتری دارند. دسترسی آسان به مراکز خرید و دیگر مراکز تفریحی در این جزایر یکی دیگر از معیارهایی است که قیمت اتاق و سوئیت هتل را تعیین می کند. اما تنوع هتل های کیش و قشم به قدری زیاد است که با هر بودجه ای می توانید در این جزایر هتل رزرو کنید.

زمان سفر

اگر اهل سفر هستید؛ باید به خوبی بدانید که در برخی از روزهای سال قیمت هتل ها چندین برابر روزهای دیگر است. دلیل این افزایش ناگهانی قیمت، ورود یکباره مسافران به جزیره است. به عنوان مثال قیمت هتل ها در تعطیلات نوروزی نسبت به روزهای دیگر بسیار گرانتر است.

البته نباید فراموش کنید که در برخی از ماه ها با گرم شدن هوا و کاهش تعداد مسافران، بسیاری از هتل ها تخفیف های ویژه ای برای اتاق های خود در نظر می گیرند. به عنوان مثال در تیر و مرداد تعداد افرادی که به جزیره سفر می کنند کاهش جدی دارد. در این مدت می توانید هتل های لوکس را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تری رزرو کنید.

مقایسه قیمت هتل های قشم و کیش

هتل های قشم ارزان ترند یا کیش؟

اگر بخواهیم یک نتیجه کلی در مورد هتل های کیش و قشم بگیریم. باید بگوییم که قیمت هتل های کیش به طور کلی بالاتر از هتل های قشم است. تعداد مسافرانی که کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، چند برابر تعداد مسافرانی است که وارد جزیره قشم می شوند.

از تعداد تورهایی که در طول سال به این دو جزیره برگزار می شود، می توانید به تعداد افرادی که به جزیره های کیش و قشم سفر می کنند پی ببرید. همچنین تعداد هتل های مجلل کیش چندین برابر هتل های مجلل قشم است. اما اگر نقش تبلیغات را در نظر نگیریم; سه عامل موقعیت جغرافیایی، امکانات رفاهی هتل و زمان سفر بیشترین تاثیر را بر قیمت هتل های جزیره قشم و جزیره کیش دارد.

به گزارش سلامنو