چگونه برای عید نوروز انواع دسرهای ساده و ماندگاری زیادی تهیه کنیم؟

چگونه برای عید نوروز انواع دسرهای ساده و ماندگاری زیادی

اگر از قبل به فکر دسرهای عید هستید، در این مطلب از انتخابتو با محبوب ترین و پرطرفدارترین دسرهای عید نوروز آشنا می شویم که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده اند و همچنان جایگاه ویژه ای در عید ما ایرانیان دارند. . پذیرایی ها این دسرها که ظاهری زیبا و جذاب و همچنین طعم و عطری لذیذ دارند نظر همه را به خود جلب می کنند.

انواع دسرهای سنتی مخصوص عید نوروز

برخی از محبوب ترین دسرهای نوروزی عبارتند از:

نخود شیرین

دسر نوخودچی یکی از محبوب ترین و لذیذترین دسرهای سنتی ایرانی است که قدمت زیادی دارد. این دسر که از آرد نخود، شکر، روغن و پودر هل تهیه می شود، به دلیل طعم مطبوع، سهولت پخت و در دسترس بودن مواد اولیه، جایگاه ویژه ای در بین اعیاد نوروز ایرانیان دارد.

همین الان می توانید با مشاهده فیلم آموزشی این کار را انجام دهید.طرز تهیه دسر نخود برای عید نوروز؟» دست به کار شوید و دسرهای عید نوروز خود را تهیه کنید.

آرد نخود گل - 200 گرم
% 10

57,400

۵۱,۶۶۰ به مرد

دسر برنج نوروزی

کلوچه برنجی

دسر برنج یکی از دسرهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که منشا آن استان های غربی ایران به ویژه کرمانشاه و قزوین است. طعم و عطر این دسر که از آرد برنج، شکر، روغن و گلاب تهیه می شود، بسیار مطبوع است.
مواد لازم برای تهیه کیک برنجی:

  • آرد برنج: 250 گرم
  • آرد گندم: 100 گرم
  • پودر قند: 250 گرم
  • چربی جامد: 150 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر هل: 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • تخم خرفه برای تزئین: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک برنجی:

  1. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا کف کند. این کار را تا زمانی ادامه دهید که سفیده ها به قوام خامه قنادی برسند، یعنی وقتی ظرف را زیر و رو می کنید نباید بیفتند. سپس سفیده ها را در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  2. پودر قند و شورتنینگ را در ظرفی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ شود.
  3. زرده تخم مرغ، گلاب، پودر هل و زعفران دم کرده را به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید و مخلوط کنید.
  4. سفیده های سرد شده را از یخچال خارج کرده و به مواد بالا اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا پف سفید از بین نرود.
  5. آرد برنج و آرد گندم را الک کرده و به آرامی به مخلوط اضافه می کنیم و با قاشق یا هم می زنیم تا خمیر یکدست شود.
  6. خمیر را در کیسه یخچال بپیچید و به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.
  7. در حالی که خمیر در حال استراحت است فر را با دمای 170 درجه گرم کنید.
  8. خمیر را از یخچال خارج کرده و به اندازه گردو پهن کرده و روی سینی فر قرار دهید.
  9. وقتی سینی کاملا پر شد روی هر شیرینی یک عدد تخم مرغ خرفه بریزید و سینی را در فر قرار دهید.
  10. سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید.

روغن نیمه جامد بارگیری شده - 5 کیلوگرم

آرد برنج گل - 300 گرم

دسر کرابیه برای عید نوروز

شیرینی نزدیک است

کرابیه یک دسر سنتی و خوشمزه برای عید نوروز است که منشا آن آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز است. مواد اصلی کارابیا بادام، شکر، سفیده تخم مرغ و پسته است. البته کرابیا انواع مختلفی دارد که از مواد دیگری مانند پودر نارگیل، پودر کاکائو و زعفران نیز استفاده می شود.

Karabiah طعم شیرین و رضایت بخشی دارد که مورد علاقه بسیاری از افراد است. همچنین از ظاهر زیبا و رسمی آن می توان برای تزیین سفره های نوروزی نیز استفاده کرد. همچنین کارابیا به دلیل کمبود رطوبت ماندگاری بالایی دارد و می توان آن را در ظرف دربسته و در دمای خنک به مدت چند هفته نگهداری کرد. بنابراین نوروز بهترین گزینه برای دسرهای تعطیلات است.

آموزش طرز تهیه دسرهای عید نوروز “طرز تهیه دسر کرابیه بادام تبریزی اصل” اصابت

پودر نارگیل روغنی سرمد 200 گرم
34%

۹۵۰۰۰

۶۹۰۰۰ به مرد

زعفران تیموری سری یاقوت - 4.608 گرم

شیرینی مشهد یا آلمانی

دسرهای مشادی یا آلمانی که به آن دسر مربا و مارمالاد کارابیا نیز می گویند، از جمله دسرهای سنتی و محبوب ایرانی است که در ایام نوروز سفره های ما را تزیین می کند. این دسر خوشمزه با طعم نوستالژی دوران کودکی و ماندگاری طولانی انتخابی ایده آل برای پذیرایی از مهمانان در تعطیلات می باشد.

مواد لازم برای دسر مشادی:

  • مربا (طعم دلخواه شما): 50 گرم
  • کره: 200 گرم
  • پودر قند: 70 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • شکر وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
  • شیر: 2 قاشق غذاخوری
  • آرد نول (الک شده): 300 گرم
  • گل رزماری (به صورت پودر): به مقدار لازم برای تزیین
  • پسته (پودر): به مقدار لازم برای تزیین
  • شربت به قوام خود رسیده است.

طرز تهیه شیرینی مشادی:

  1. ابتدا 6 پیمانه شکر، 3 پیمانه آب، آبلیمو و هل سبز را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت کمی غلیظ شود.
  2. سپس ۲ لیوان گلاب اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر هم بزنید.
  3. شربت را از روی گاز بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود.
  4. 200 گرم کره و 70 گرم پودر قند را با هم مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.
  5. تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  6. حالا شربت سرد و یک لیوان شیر را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.
  7. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید.
  8. روی خمیر را سلفون بپوشانید و حدود 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.
  9. خمیر را از یخچال خارج کرده و از چرخ گوشت رد کنید.
  10. سپس خمیر را با وردنه نازک کرده و با قالب هایی که می خواهید شکل دهید. وسط هر کوکی را با کاتر کوچکتر برش دهید تا مربا بریزد.
  11. دسرها را در سینی مخصوص فر بچینید و در فر 180 درجه قرار دهید.
  12. بعد از 12-15 دقیقه بعد از اینکه کلوچه ها قهوه ای طلایی شدند آنها را از فر خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا خنک شوند.

مربای آلبالو اصل - 820 گرم

گلاب ربیع – 0.43 لیتر

شیرینی های بهشتی

شیرینی بهشتی یا شیرینی کرکی یکی از دسرهای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل طعم و بافت نرم و لطیف طرفداران زیادی دارد. این دسر شبیه نان شیرین است اما بافتی نرمتر و طعم دلپذیرتری دارد.

مواد اولیه این دسر را می توان به راحتی در خانه پیدا کرد و پخت آن به مهارت خاصی نیاز ندارد، بنابراین می توانید با کمک ماده “” بلافاصله دست به کار شوید.چگونه برای عید نوروز دسرهای بهشتی درست کنیم؟ » برای تعطیلات نوروزی خود آماده شوید.

دسر نارگیل برای عید نوروز

شکر نارگیل

دسر نارگیل با عطر مطبوع و بافت فوق العاده خود یکی از فراموش نشدنی ترین و خوشمزه ترین دسرهای سنتی ایرانی است که از قدیم الایام در ایام نوروز و در مناسبت های مختلف سرو می شود.
این دسر که مواد اولیه محدودی دارد و به راحتی تهیه می شود می تواند تجربه خوشایندی از تهیه دسر در خانه را به شما هدیه دهد.

برای آموزش طرز تهیه این دسر خوشمزه نوروزی روی “کلیک کنید”طرز تهیه دسر نارگیلی نرم و معطر” اصابت

آب نبات گردوی اسکار

دسرهای اسکار به دلیل طعم و ظاهر جذاب یکی از محبوب ترین دسرهای نوروزی در ایران هستند. این دسر به دلیل ماندگاری طولانی برای پذیرایی از مهمانان در ایام تعطیل مناسب است. ضمن اینکه طرز تهیه این دسر بسیار آسان است و مواد لازم را به راحتی می توان پیدا کرد.

مواد لازم برای دسر گردوی اسکار:

  • آرد: 125 گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • کره: 70 گرم
  • پودر قند: 50 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • هل: یک قاشق چایخوری
  • گردو ناگینی: به میزان لازم

طرز تهیه کلوچه گردوی اسکار:

  1. یک کاسه بردارید و پودر قند و کره دمای اتاق را داخل آن بریزید. سپس با قاشق یا همزن برقی 6 تا 7 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ شود. مراقب باشید پودر قند را به اطراف پخش نکنید.
  2. زرده تخم مرغ، هل و وانیل را به کاسه اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.
  3. آرد را به آرامی در سه مرحله اضافه کنید. سپس با لیسک مخلوط کنید تا خمیر نسبتا شلی به دست آید که با قاشق هم می توان آن را هم زد. خمیر را کمی ورز دهید تا مواد مخلوط شوند.
  4. سفیده تخم مرغ را جداگانه بزنید تا لخته نشود. گردو و فندق را جداگانه خرد کنید. از خمیر گلوله های کوچک درست کنید و در سفیده تخم مرغ، گردو و فندق بغلتانید.
  5. فر را روشن کنید و روی 170 درجه گرم کنید. سینی را کاغذ پخت بپوشانید و گلوله های آب نبات را روی آن قرار دهید. سینی را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت روی شیرینی ها را با پودر قند و خلال بادام تزئین کنید.

مغز گردو چاپار - 300 گرم

کره شکل گرفته - 50 گرم، بسته 6 عددی

شیرینی شکلاتی برای نوروز

کوکی شکلاتی

بیسکویت چیپسی شکلاتی یکی از انواع شیرینی های محبوب است که طرفداران زیادی دارد. این نوع کوکی با استفاده از شکلات نسوز و شکلات چیپسی تهیه می شود که طعم بسیار لذیذی به آن می دهد. اگر به دنبال یک دسر ساده اما مدرن برای پذیرایی از مهمانان خود در شب سال نو هستید، کوکی ها می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

همچنین می توانید طرز تهیه این کوکی های خوشمزه را از آموزش تصویری یاد بگیرید.چگونه کوکی های شکلاتی خوشمزه در خانه درست کنیم؟” پيگيري كردن.

تراشه های شکلات مقاوم در برابر حرارت الماس - 500 گرم

نوعی شیرینی که روی آن کشمش است

دسر کشمشی یکی از دسرهای خشک و سنتی ایرانی است که از آرد، روغن، شکر، کشمش قرمز نازک و تخم مرغ تهیه می شود. سال هاست که این دسر خوشمزه برای ما ایرانی ها مخصوصا در مناسبت های خاص نوروز جایگاه ویژه ای دارد. یکی از دلایل محبوبیت آن لذیذ بودن و همچنین کم قند بودن و ارزش غذایی بالا به دلیل استفاده از کشمش است.

با مشاهده محتوای ویدیو می توانید طرز تهیه این دسر خوشمزه را یاد بگیرید.چگونه دسر کشمشی را با بافت و عطر بی نظیرشان تهیه کنیم؟” نظر.

کشمش بی دانه گلستان مقدار 300 گرم

سرانجام

دسرهای سنتی ایرانی از جمله دسرهای نوخودچی، برینجی، قرابیه، مشاهی، بهشتی، کوکی و دسر انگور از جمله دسرهای پرطرفدار عید نوروز هستند که طرفداران زیادی دارند. این دسرها که ظاهری زیبا و جذاب و همچنین طعمی لذیذ دارند سفره های تعطیلات را تزیین می کنند. بسیاری از این دسرها دستور پخت ساده ای دارند و از موادی که به راحتی در دسترس هستند تهیه می شوند، بنابراین می توانید به راحتی شروع کنید و هر آنچه را که می خواهید در خانه درست کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا