درخواست انجمن تولیدکنندگان مستقل سینما از نامزدهای انتخابات

درخواست انجمن تولیدکنندگان مستقل سینما از نامزدهای انتخابات

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی به حق از خواسته های اکثریت مردم کشورمان است، اما بسیاری از مردم به مسائل فرهنگی جامعه و مطالبات اقتصادی نیز توجه دارند.

پاسخ کاندیداها به هشت سوال خانه سینما می تواند کمک موثری به اقشار فرهنگی و کسانی باشد که نگاه فرهنگی کاندیداها را برای شرکت در نظرسنجی و رای دادن ضروری می دانند.

به گزارش ایسنا، انجمن تولیدکنندگان مستقل سینمای ایران از شهروندان گرامی انتظار دارد قبل از حضور در پای صندوق های رای به ظاهر فرهنگی کاندیداها توجه ویژه داشته باشند و به فرهنگ و ظاهر فرهنگی این نامزدها نیز اهمیت لازم را بدهند. آنها در بحث های اقتصادی و اقتصادی سیاسی بر اساس دیدگاه فرهنگی خود رای می دهند. آنهایی که فرهنگ را آن گونه که هست می پذیرند یا آن ها را که به آن توجه نمی کنند، طبیعتاً به حرف ها و قول هایی که می دهند اهمیت نمی دهند.

هشت سوال خانه سینما به شرح زیر است:

1- فعالیت در تولید و عرضه فعالیت های هنری به ویژه صنعت سینما را حق یا امتیاز می دانید؟

2. در خصوص سوال اول، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کدام گزینه (حق یا امتیاز) را انتخاب کرده است؟ پس برنامه شما برای تغییر ساختار و رویه های فعلی این دستگاه چیست؟

3. برنامه مشخص شما برای رفع ناراحتی نهادها و افراد در اجرای برنامه های توسعه ای خود در عرصه هنر به ویژه صنعت سینما چیست؟

4. وضعیت کنترل شدید کنونی مانع از انعکاس دشواری ها، تحولات و واقعیت های موجود در جامعه در چارچوب سینما می شود. چه مکانیزمی را برای تضمین تحول و اصلاح عقلانی آن (تسلیم اصناف) انتخاب می کنید؟

5. برنامه مشخص شما برای رونق اقتصاد هنر به ویژه صنعت سینما چیست؟ بنابراین، برای اطلاع از سهم تولیدات سینمایی ایران در نجد، ایران و جهان، چه برنامه‌ای را دنبال می‌کنید؟

6. بیمه بیکاری هنرمندان که یکی از اساسی ترین حقوق شهروندی و در قانون برنامه چهارم است که تاکنون مورد بی توجهی و تعلیق قرار گرفته است را چه زمانی اجرا می کنید؟

7. آیا طرح تاسیس و مدیریت سازمان صنفی سینما (موجود در سایت خانه سینما) که این خانه در زمستان 1386 تهیه و به مراجع ذیربط ارائه کرده را مطالعه کرده اید؟ چگونه می‌خواهید این تقاضای مترقی را اجرا کنید؟

8. فرد یا افرادی که دوست دارید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی و ارشاد اسلامی خدمت کنید کیست؟

دو سوال از انجمن تولیدکنندگان مستقل:

1- لطفاً نظر خود را در مورد ممنوعیت کاری تعداد قابل توجهی از سینماگران در دولت فعلی و ممنوع الخروجی هنرمندان بیان کنید؟ آیا در دولت شما با هنرمندان این گونه برخورد می شود؟

2- بخش زیادی از بودجه فرهنگ و هنر کشور تنها در اختیار یک نگاه، یک فکر، یک جریان بود و تقریباً به رانت تبدیل شد. از سوی دیگر، اعتبار عمومی برای تماشاگران سینما عملا از بین رفته است. آیا معتقدید باید فضای کاری برای اهالی سینما ایجاد شود یا معتقدید فقط گروه خاصی از فرصت های ملی می توانند بهره ببرند؟

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین