آمار کشته شدگان حج در ایران رو به افزایش است/ آیا اجساد در عربستان می ماند؟

آمار کشته شدگان حج در ایران رو به افزایش است

به گزارش انتخابتو، رئیس جمعیت هلال احمر کشور تا پایان روز دوشنبه 7 خردادماه تعداد زائران جان باخته را به 11 نفر رساند و نحوه انتقال اجساد این زائران به ایران و یا تشییع در عربستان را تشریح کرد. عربستان

پیرحسین کولیوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد زائران ایرانی جان باختند در مراسم حج به 11 نفر رسید. برخی بیماری های زمینه ای داشتند و برخی دیگر به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست دادند.

وی همچنین افزود: 11 هزار نفر از مراکز درمانی و کلینیک های ایرانی در کشور منا بازدید کردند و در روز دوم رمی جمرات وضعیت سلامت زائران ایرانی به طور کلی خوب است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور همچنین درباره نحوه انتقال اجساد زائران متوفی به ایران توضیح داد: تشییع جنازه بر اساس خواسته خانواده متوفی انجام می شود. ما در راستای این درخواست عمل می کنیم.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و حج در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: والدین برای دفن متوفی در عربستان باید به دفتر حج و حج استان مربوطه مراجعه کنند. یا به ایران منتقل شود. اگر حاجی در مکه بمیرد، اگر در مدینه بمیرد، امکان دفن او در مدینه وجود ندارد. یکی دیگر.

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور که به همراه هیئت پزشکی حج در منا به سر می برد، در ادامه دیدار با ایسنا، وضعیت بیماران ایرانی بستری در بیمارستان های عربستان و مراکز درمانی ایران در این کشور را ارزیابی کرد. وی با بیان اینکه صلاح تشخیص داده شد، گفت: در حال حاضر حدود 26 زائر ایرانی در این بیمارستان ها تحت مداوا هستند و این زائران امروز (سه شنبه 9 خرداد) سومین رمی خود را انجام می دهند و با همراهی پزشکان به مکه باز می گردند.

کولیوند گفت: مرکز پزشکی حج و حج در حج امسال با تهیه تجهیزات و امکانات خوبی از مراکز درمانی عربستان برای بهداشت و درمان و با هماهنگی با هلال احمر عربستان، کار خود را به خوبی انجام داد.

۲۳۳۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین