این بازیگر به خاک سپرده شد

این بازیگر به خاک سپرده شد

به گزارش انتخابتو، در پی مرگ دونالد ساترلند بازیگر «مش»، «کلوت»، «مردم معمولی» و «بازی های گرسنگی» که روز پنجشنبه در سن 88 سالگی درگذشت، ادای احترام از سراسر هالیوود سرازیر شد. آژانس خبری. برنده افتخاری اسکار پس از یک دوره بیماری طولانی در میامی درگذشت.

به گزارش مهر، ساترلند بازیگر فیلم هایی چون «مردم معمولی» و «حالا نگاه نکن» در طول عمر ۶۰ ساله خود در بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است.

ساترلند متولد 17 ژوئیه 1935 در سنت جان، نیوبرانزویک، کانادا، اولین نقش اصلی خود را در دوازده مرد در سال 1967 بازی کرد و پس از آن کاپیتان هاوکی پیرس در مش.

پسرش کیفر ساترلند، بازیگر نقش جک بائر در سریال تلویزیونی «24»، او را «یکی از مهم‌ترین بازیگران تاریخ سینما» و بازیگری عاشق هنر توصیف کرد و نوشت: «با یک بازی سنگین. قلب، من به شما اطلاع می دهم که پدرم، دونالد ساترلند، درگذشت.” من شخصا او را یکی از مهم ترین بازیگران تاریخ سینما می دانم. خوب، بد یا زشت، یک نقش هرگز شما را ناامید نکرده است. او کاری را که انجام می داد دوست داشت و کاری را که دوست داشت انجام داد و شما هرگز نمی توانید بیشتر از این بخواهید. زندگی خوب

کیفر یکی از پنج فرزند دونالد است و این زوج پدر و پسر در طول سال ها در پروژه هایی مانند بازگشت مکس دوگان (1983)، رها شده (2015) و زمانی برای کشتن (1996) با هم بازی کرده اند.

جو بایدن به ساترلند ادای احترام کرد و او را شوهر، پدر، پدربزرگ دوست داشتنی و بازیگری بی نظیر خواند که برای دهه ها الهام بخش و سرگرم کننده جهان بود.

هلن میرن که در سال 2018 در فیلم The Leisure Seeker با او بازی کرد، در بیانیه ای گفت: دونالد ساترلند یکی از باهوش ترین بازیگرانی بود که تا به حال با او کار کرده ام. او ذهنی پرسشگر و دانش زیادی در زمینه های مختلف داشت و با حساسیت و جدیت عمیق این هوش سرشار را در عرصه بازیگری به کار می برد. همین استعدادها بود که او را به اسطوره سینما تبدیل کرد.

فوندا که نقش شخصیت اصلی جان کلوت را در کنار ساترلند در فیلم «کلوت» بازی کرد، در ادای احترام خود او را یک بازیگر باهوش و یک مرد پیچیده نامید.

ادگار رایت، فیلمساز، بازیگر و کارگردان فیلم اکشن «بچه راننده» در سال 2017، میراث ساترلند را در سینما و تلویزیون تمجید کرد و او را دونالد ساترلند بزرگ خواند و نوشت: «او در دو فیلم بسیار محبوب و تأثیرگذار برای من بازی کرد؛ 1978. «اکنون نگاه نکن» و «حمله بدنسازان» اما این تنها نوک کوه یخ در فیلم شناسی افسانه ای اوست که با «دوازده مرد» شروع شد و پس از آن «مش»، «قهرمانان ژنرال»، «کوچولو» منتشر شد. در دهه 70 و 80 قتل‌ها، «کلوت»، «نرو» و غیره. JFK” و بسیاری دیگر فراموش نخواهند شد. حتی دکتر من از اجرای اولیه ترور در خانه وحشت و ده بار بزرگتر و همچنین اجرای بسیار احمقانه او در کنتاکی فرید لذت می برم. خیلی متاسفم که رفتی دونالد، اما چه میراثی از خود به جای گذاشتی.

کارگردان ران هاوارد همچنین نوشت: من این شانس را داشتم که او را در فیلم «Backdraft» (1991 Backdraft با بازی رابرت دنیرو و کرت راسل در نقش آتش نشانان شیکاگو) کارگردانی کنم. او یکی از باهوش ترین، بامزه ترین و جذاب ترین بازیگران تمام دوران است، با طیف باورنکردنی از شجاعت خلاق و فداکاری برای خدمت به داستان و مخاطب در بالاترین سطح.

بازیگر راب لو نوشت: امروز یکی از بزرگترین بازیگران خود را از دست دادیم. من سال ها پیش افتخار همکاری با او را داشتم و هرگز جذابیت و استعداد او را فراموش نمی کنم. اگر می خواهید یک استاد کلاس در بازیگری داشته باشید، او را در مردم عادی تماشا کنید. به کیفر تسلیت میگم

مت ریوز، کارگردان بتمن در سال 2022 نیز از ساترلند به عنوان “یکی از بهترین های تمام دوران” یاد کرد.

هموطن کانادایی او، نویسنده مارگارت اتوود، نوشت که او نیز مانند او در دانشگاه ویکتوریا درس می خواند و افزود: به هیچ وجه! او به تورنتو رفت و حتی در آن زمان بازیگر بزرگی بود.

هنری وینکلر بازیگر «روزهای مبارک» در واکنش به توئیت کیفر ساترلند گفت: ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به شما می‌فرستیم… پدر شما واقعاً بی‌نظیر بود.

مارک کازینز، فیلمساز نوشت: خیلی خوشحالم که با بازیگران بزرگ سینما آشنا شدم. اما مرگ دونالد ساترلند سخت است. از نظر فکری درخشان، نسبت به زیبایی شک دارد، کنجکاو. او عاشق صحبت در مورد کتاب، فلینی، جین فوندا و سیاست بود. یک شخصیت قابل توجه

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین