بازیکنان حذف شده در فصل جدید پایتخت

بازیکنان حذف شده در فصل جدید پایتخت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پس از مدت ها تنش درباره ادامه یا عدم ادامه سریال «پایتخت» به نظر می رسد با توجه به اطلاعاتی که یکی از بازیگران این سریال داده، ساخت فصل هفتم این سریال آغاز شود. از این سری

به گزارش «تابناک»، روز پنجشنبه 10 خرداد، هومان حاجی عبداللهی بازیگر این سریال در صفحه شخصی خود در توییتر تصویری از کیک رنگارنگ با عبارت «پایتخت 7» منتشر کرد و نوشت: آغاز پایتخت. 7 مانند یک کیک رنگارنگ است که توسط بچه ها در پشت صحنه درست می شود.

به این ترتیب مشخص شد ساخت سری هفتم این اثر که حواشی بسیاری را در پی داشته، از آخرین روز بهار آغاز شده و به تلویزیون بازمی گردد. به تازگی خبری مبنی بر فیلمبرداری قسمت قابل توجهی از داستان این فصل در تاجیکستان منتشر شده است که هنوز تایید نشده است.

سریال «پایتخت» که ابتدا توسط گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شد، در آخرین روزهای زمستان 89 پخش شد و بعد از آن در سیمافیلم کلید خورد. کمدی سازمان صداوسیما با نزدیک به هشت سال استقبال مخاطبان به رکورد 6 فصل تبدیل شد.

«پایتخت» اگرچه در فصل هایی که پخش می شود فراز و نشیب هایی داشته است، اما در مقایسه با دیگر کمدی های تلویزیونی دهه 90 همواره از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده است. به طوری که بازپخش در شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاهی بیشتر از کمدی های جدید روی آنتن مخاطبان را جذب کرده است.

در این سال ها زمزمه های زیادی مبنی بر ساخت نسخه سینمایی این مجموعه و تمایل بازیگران برای انجام آن شنیده می شد، اما از آنجایی که هیچ گاه تکمیل نشد، ساخت احتمالی آن به بعد از ساخت فیلم هفتم موکول شد. فصل سریال

دیدار مجدد و سکوت طولانی

«پایتخت» پس از پایان فصل ششم تا حدودی دچار افت شد که به نامه ای از سوی رئیس وقت سازمان صدا و سیما انجامید و ادامه تولید خود را در هاله ای از ابهام قرار داد. به حدی که حتی برای مدتی دیگر از شبکه های تلویزیونی پخش نشد. این سکانس های بیگانه و انتقاداتی که در آن زمان به عدم آموزش این اثر می شود، شاید مدیران امروزی صدا و سیما را ترغیب کند تا با دقت و حساسیت بیشتری تولید این اثر را دنبال کنند و یا حداقل از نتیجه بهتر آن اطمینان حاصل کنند. حاشیه کم مانند سری های قبلی

همچنین طولانی‌ترین دوره تلویزیون بدون ایجاد «پایتخت» جدید بود، اگرچه دو قسمت از آن زمان تولید و به عنوان پایان فصل ششم پخش شده است.

حالا این سریال این روزها در حالی به تلویزیون بازمی گردد که آثار طنز سروش صحت مانند «لیسانسه ها» و «استادها» با فضایی کاملا متفاوت با استقبال زیادی روبرو شده است. در حالی که «زیرخاکی» با رسیدن به چهار فصل به موفقیت های چشمگیری دست یافت، «نون خا» که فضای نسبتاً مشابهی با «پایتخت» دارد، پنج فصل را پشت سر گذاشت و خود را برای فصل ششم آماده می کند. پنج سالی است که این سریال که در آن تحولات تلویزیونی به سرعت انجام می‌شد، متوقف شده و بی‌صبرانه منتظر می‌مانیم تا شاهد استقبال از سریال جدید باشیم. اما فضای کمدی های تلویزیونی آنقدر تغییر نکرده که کار عوامل «پایتخت» بسیار سخت تلقی می شود.

عدم حضور چند بازیگر اصلی

فصل هفتم پایتخت تحت تاثیر غیبت بازیگران زیادی قرار گرفته و از این حیث ممکن است به روند سختی برای سازندگان تبدیل شود. مهمترین بازیگری که در این سریال حضور نخواهد داشت بهرام افشاری است که با شخصیت «بهتاش» در فصل پنجم و ششم به چهره ای محبوب تبدیل شد اما این بار به دلیل درگیر شدن در پروژه های سینمایی این سریال را همراهی نمی کند. شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی. این هنرمند که این سال ها با «فسیل» در سینما رکورد زد، با دو فیلم «هفتاد سی» و «مردان عینکی» که کارگردانی کرده، سعی در تکرار این موفقیت دارد.

مهران احمدی که پیش از این تجربه آمد و شد در «پایتخت» را داشت، دومین بازیگر مهم این سریال است که در فصل هفتم حضور نخواهد داشت.

سارا و نیکا فرقانی بازیگران جوان این سریال که از کودکی با «پایتخت» همراه بودند، با وجود اینکه بازیگر نبودند، جزو پنج بازیگری بودند که در تمام فصول این سریال حضور داشتند. به دلیل انتشار تصاویر غیرعادی، آنها در فصل هفتم ظاهر نخواهند شد. همچنین سناریویی وجود دارد که همکاری آنها با این سریال به دلیل جایگزینی این دو با بازیگران دیگر به طور کامل قطع شود.

آیا روح «پنجعلی» برمی گردد؟

برخلاف ارقام ذکر شده، بازگشت علیرضا خمسا در نقش «بابا پنجعلی» را می توان محتمل دانست. این بازیگر که در پنج سریال اول یک کاراکتر ثابت بود و به دلیل مرگ کاراکترش در فصل ششم حضور نداشت، به احتمال زیاد به عنوان یک روح به سریال باز خواهد گشت و شوخی های جدیدی به «پایتخت 7» اضافه می کند. .

ایده علیرضا خمسه در نقش «شبح باباپنجعلی» پیش از این توسط طراح و نویسنده اصلی اثر، محسن تنابنده مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. اما با اظهار نظر چندی پیش علیرضا خمسه مبنی بر اینکه بازیگران سریال خواستار بازگشت به این حرفه هستند، می توان آن را محتمل دانست.

مقدم و دوستان بار دیگر روی آنتن می روند

فصل هفتم «پایتخت» بازگشت این سریال ساز پرکار و با تجربه به این رسانه را رقم خواهد زد. در حالی که سیروس مقدم از فصل ششم این اثر در سال های اخیر نسبتاً کم تحرک بوده و تنها دو سریال کم حاشیه در سریال خانگی خود ساخته است، با سری هفتم به تلویزیون بازخواهد گشت. در این چهار پنج سال نام مقدم در کنار بسیاری از پروژه های تلویزیونی از جمله سریال جاسوسی «ترور» شنیده شد اما این پروژه به سرانجام نرسید.

جالب اینجاست که الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده نویسنده و سرپرست گروه بازیگران و دیگر چهره های مطرح سریال پایتخت یعنی ریما رامین فر، احمد مهرانفر و مهران احمدی در این مسیر با رسانه ملی همکاری نکردند. این سالها

دشواری یک “پایتخت” طولانی.

در حالی که برخی رسانه ها از تولید فصل هفتم «پایتخت» در 15 قسمت خبر داده اند، با توجه به زمان بندی معمول این سریال بعید به نظر می رسد که این عدد دقیق باشد؛ زیرا در چنین حالتی احتمالاً «پایتخت 7» برای نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال (11 تا 25 اسفند 1403) برنامه ریزی می شود و به نوعی زمان طلایی، نوروز را که زمان معمول «پایتخت» می دانند، از دست خواهد داد. “سریال در حال پخش است..

بازیکنان حذف شده در فصل جدید پایتخت

اگرچه هنوز تعداد قسمت های این سریال به طور رسمی اعلام نشده است و همه چیز در مورد حدس و گمان است، اما به نظر می رسد فصل دوم این سریال که در ماه مبارک رمضان پخش می شود، «پایتخت 7» نام خواهد داشت. این سریال طنز که در ماه مبارک رمضان امسال تنها شش شب از پخش تلویزیونی آن به دلیل ایام عزاداری توقیف شد، احتمالا در این فصل حدود 24 قسمت خواهد داشت و رکورد طولانی ترین سریال تلویزیونی را خواهد شکست.

البته سازندگان پروژه در تمام این سال‌ها سابقه خوبی در داستان‌گویی با طنز داشته‌اند، اما با توجه به تجربه فصل چهارم ۲۲ قسمتی که طولانی‌ترین فصل سریال است و بسیاری آن را می‌دانند. ضعیف ترین فصل سریال، چالش بزرگی برای سازندگان «پایتخت» است و اطلاعاتی به دست می دهد که؛ اگرچه در مقایسه با روال معمول فصل های قبل داستانی طولانی است، اما بیان جذاب و مخاطب پسند این اثر چالشی قابل توجه است.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین