چرا پزشکان استفاده از شامپوی گیاهی را توصیه می کنند – انتخابتو

چرا پزشکان استفاده از شامپوی گیاهی را توصیه می کنند - مجله سلامت و زیبایی

شامپوها نه تنها یکی از پرمصرف ترین ها بلکه یکی از محبوب ترین محصولات مراقبت از مو هستند. این محصولات مستقیماً روی پوست سر و مو تأثیر می گذارند و این نواحی را به صورت موضعی تغذیه می کنند. علاوه بر این، اگر حاوی مواد مضر باشد، ممکن است تأثیر منفی بر پوست و مو داشته باشد. بنابراین انتخاب شامپوی مناسب برای سلامت و تقویت مو اهمیت ویژه ای دارد. پزشکان شاغل در این زمینه استفاده از شامپوهای مناسب و گیاهی را توصیه می کنند. این را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

شامپو گیاهی

این محصولات حاوی عصاره های مختلف گیاهی هستند. مواد شوینده به کار رفته در فرمولاسیون این نوع شامپوها سبکتر از شامپوهای شیمیایی بوده و به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها مانند ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین E و املاح معدنی مانند منگنز مورد نیاز بدن است. آنها مو و پوست سر را تقویت می کنند.

ویژگی های شامپو گیاهی

  1. فاقد سولفات و مواد شیمیایی

در فرمولاسیون محصولات گیاهی از مواد شیمیایی مانند سولفات استفاده نمی شود.

سولفات ها در واقع دلیل اصلی تشکیل کف در شامپوها هستند و وجود این ماده شیمیایی در شامپو به پوست سر و مو آسیب می رساند. شامپوهای گیاهی فاقد این مواد مضر هستند و عامل کف کننده موجود در این محصول نیز گیاهی است.

  1. تقویت کننده مو

مواد طبیعی موجود در این شامپوها حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، روغن ها و … می باشد. آن را به پوست سر و ریشه مو منتقل می کند. این مواد طبیعی رشد موهای جدید را تحریک کرده و به حفظ رطوبت در ساقه مو کمک می کنند.

  1. نرم کننده طبیعی

چنین شامپوهایی بیشتر با مرطوب کننده های خالص و مغذی حاصل از برگ ها، مغزها و دانه های گیاهان تولید می شوند. ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل و کره شی از جمله مرطوب کننده های محبوبی هستند که در ترکیبات اصلی این محصولات یافت می شوند. .

  1. شامپوهای گیاهی ضد حساسیت هستند

ترکیبات خالص و طبیعی این نوع شامپو ضد حساسیت برای انواع پوست های حساس مناسب است. رایحه های ملایم موجود در این شامپوها برای کسانی که به رایحه حساس هستند نیز مناسب است.

  1. بهبود وضعیت پوست سر و مو

شامپوهای تجاری با از بین بردن رطوبت و چربی طبیعی موهای خشک و پوست سر، مشکلات را دوچندان کرده و برای پوست های حساس و حساس، موهای شکننده و موهای رنگ شده نامناسب می کنند. اما هنگام شستن مو با شامپوهای گیاهی، روغن طبیعی مو و پوست سر حفظ می شود و در نتیجه موها خشک و وز نمی شوند. با استفاده منظم از شامپوهای گیاهی می‌توانید به نرم‌تر شدن موهایتان و سالم‌تر و براق شدن موهایتان کمک کنید.

شامپوی گیاهی بخرید ممکن است بهترین انتخاب برای افرادی باشد که به سلامت پوست سر و مو اهمیت می دهند. اگر می خواهید رطوبت و چربی طبیعی موهای خود را حفظ کنید، از آسیب و حساسیت های پوستی جلوگیری کنید، از تحریک، التهاب و خارش جلوگیری کنید و رنگ موهای خود را طولانی تر کنید، از این محصولات استفاده کنید.

این شامپوها جدای از مواد ذکر شده برای انواع موها نیز مناسب هستند. نکته قابل توجه دیگر در مورد شامپوهای بدون سولفات این است که این محصولات به دلیل دارا بودن گیاهی هیچ گونه آسیب و خطری برای محیط زیست ندارند.

با تحقیق و بررسی انواع برندها و شامپوها می توانید بهترین نوع شامپو را انتخاب کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. شامپو گیاهی Bionage علاوه بر اینکه فاقد سولفات است، می تواند انتخابی ایده آل برای تمام سنین باشد زیرا حاوی پارابن، ترکیبات صابونی و مواد اولیه مضر برای پوست و مو نیست.