نکاتی برای افزایش طول عمر رنگ مو – انتخابتو

نکاتی برای افزایش طول عمر رنگ مو - مجله سلامت و زیبایی

ماندگاری رنگ مو و حفظ زیبایی موهای رنگ شده موضوعی است که بسیاری از افراد نسبت به آن کنجکاو هستند و همیشه به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند رنگ موهای خود را مانند روز اول حفظ کنند. رنگ کردن مداوم مو نه تنها هزینه زیادی دارد بلکه باعث آسیب به مو نیز می شود. در این مطلب به طور خلاصه به بایدها و نبایدهای رنگ مو می پردازیم و با رعایت این موارد می توانید ظاهری زیباتر، درخشان تر و درخشان تر داشته باشید. رنگ موی بادوام

حفظ دوام و ماندگاری رنگ مو به مراقبت شما بستگی دارد. استفاده از روش شستشوی صحیح می تواند ماندگاری رنگ مو را افزایش دهد.

انتخاب محصولات مناسب

برای آسیب کمتر به مو در هنگام رنگ کردن مو، از رنگ مو، اکسیدان و … استفاده نکنید. هنگام خرید محصولات باید به کیفیت اصلی و گیاهی آنها توجه کرد. علاوه بر این، پس از رنگ کردن موهای خود، استفاده از شامپوها و نرم کننده های طراحی شده و تولید شده برای موهای رنگ شده بسیار مهم است، زیرا سایر محصولات برای موهای رنگ شده بسیار قوی هستند و به سرعت رنگ را از بین می برند. این محصولات بدون سولفات و حاوی روغن آرگان هستند که روغن را به سطح مو می رساند.

از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید

بر اساس تحقیقات، گرمای ناشی از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتو مو می تواند به موها آسیب برساند و سرعت روند حذف رنگ مو را افزایش دهد، بنابراین اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند.

شستشوی مو

آب داغ نه تنها پوست را خشک می کند، بلکه باعث باز شدن فولیکول های مو نیز می شود. و در نتیجه ماندگاری رنگ مو کاهش می یابد. بنابراین توصیه می کنیم برای شستن موهای خود از آب گرم یا سرد استفاده کنید. تا سه روز پس از رنگ کردن مو به دلیل نفوذ رنگدانه ها به عمق مو. از شستن موها خودداری کنید.

نکته دیگری که برای ماندگاری رنگ مو باید به آن توجه کنید این است که موهایتان را هر روز نشویید. حتی اگر از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده می کنید، بهتر است از شستن روزانه موها خودداری کنید.

از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

جالب است بدانید یکی از دلایل تغییر رنگ مو نور مستقیم خورشید است. اشعه مضر خورشید نه تنها باعث انواع آسیب های پوستی می شود، بلکه به فولیکول مو آسیب می رساند و ماندگاری رنگ مو را کاهش می دهد. بنابراین توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که موهای شما را در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند.

محافظت از مو در برابر کلر

کلر رنگ مو را تغییر می دهد و تماس مکرر با موهای کلردار نیز ماندگاری رنگ مو را کاهش می دهد. بنابراین، اگر به شنا و رفتن به استخر علاقه دارید، حتما قبل از رفتن به استخر موهای خود را مرطوب کنید تا از کلر موجود در آب استخر محافظت کنید.