کشف قدیمی ترین نقاشی غار جهان; نقاشی 51 هزار ساله از سه نفر و یک خوک

کشف قدیمی ترین نقاشی غار جهان نقاشی 51 هزار ساله

دانشمندان نقاشی غاری را کشف کردند که سه پیکر شبیه به انسان و یک گراز وحشی را در سقف غار آهکی در جزیره سولاوسی اندونزی نشان می دهد. به گفته محققان دانشگاه گریفیث استرالیا، این اثر قدیمی ترین نقاشی غار با حداقل 51200 سال قدمت است.

به گفته دیجیاتو، این نقاشی کشف شده حداقل 51200 سال قدمت دارد که بیش از 5000 سال از قدیمی ترین نقاشی کشف شده در غار قدیمی تر است. این کشف نحوه درک ما از تکامل تفکر خلاق و انتزاعی در غارنشینان را تغییر خواهد داد. این تصویر همچنین نشان می دهد که انسان ها زودتر از آنچه ما فکر می کردیم شروع به داستان گویی کردند.

کشف قدیمی ترین نقاشی غار در اندونزی

این تصویر خوکی را نشان می‌دهد که بی‌حرکت ایستاده و دهانش تا حدی باز است و حداقل سه شکل انسان‌مانند آن را احاطه کرده‌اند. بزرگترین انسان در این نقاشی هر دو دستش را دراز کرده است و به نظر می رسد چیزی شبیه چوب در دست دارد. دومی جلوی خوک است که سرش کنار پوزه است. ظاهراً چوبی در دست گرفته بود که یک سرش گلوی خوک را لمس می کرد. نفر سوم وارونه می شود و پاهایش رو به بالا است، یک دستش به سمت خوک دراز شده و سر خوک را لمس می کند.

ابعاد این تابلو 92 در 38 سانتی متر می باشد.

محققان این نقاشی را به عنوان یک صحنه روایی تفسیر کردند و گفتند که این اولین شواهد شناخته شده داستان سرایی در دنیای هنر است. به گفته محققان، در قسمتی از این نقاشی غار سه پیکر شبیه به انسان و این خوک به وضوح به تصویر کشیده شده است. در عوض، کنار هم قرار گرفتن چهره ها، نحوه قرارگیری آنها و نحوه تعامل آنها عمدی است. داستانی بین این چند انسان و خوک اتفاق افتاد و صادقانه بگوییم که ما نمی دانیم آن داستان چیست.

قدیمی ترین نقاشی غار جهان کشف شد.  نقاشی 51 هزار ساله از سه نفر و یک خوک

تپه Karampuang در اندونزی، جایی که این اثر هنری در آن قرار دارد

محققانی که نتایج تحقیقات آنها در مجله Nature منتشر شده است، از رویکرد علمی جدید برای تعیین قدمت این نقاشی غار استفاده کردند. آنها از لیزر برای شناسایی نوع کریستالی به نام کربنات کلسیم استفاده کردند که در بالای تصویر تشکیل شده است.