چگونه هالیبات خانگی خود را به چند روش مختلف تهیه کنم؟

چگونه هالیبات خانگی خود را به چند روش مختلف تهیه

آیا دقت کرده اید که طعم و مزه برخی از حلیم ها با حلیم های دیگر کاملا متفاوت است؟ آیا شما همان آدم های مطیع هستید که معمولاً انعطاف پذیر هستید و هر چه می خورید سیر نمی شوید؟ درست کردن این نوع حلیم ها سخت است; اگر هنر سفالگری را بلد هستید، می توانید این فرش ها را در خانه درست کنید یا حتی آنها را بپزید و به صورت خوراکی در حجم زیاد پخش کنید. این مواد به شما در طبخ حلیم انعطاف پذیر کمک می کند. حلیمی، طعمی ریشه دار، با بو و طعم خود دل مردم را تسخیر می کند. با ما همراه باشید، در این مطلب طرز تهیه گندم حلیم با گوشت گوسفند، بوقلمون و مرغ و دستورهای مهم آن را به شما می گوییم.

طرز تهیه حلیم گندم

وقتی صبحانه سبک باشد، فرد انرژی دارد و برای تمام روز احساس سیری می کند. کافی است این غذا مغذی و سالم باشد و مصرف آن به خصوص در صبح های تعطیلات حال شما را خوب می کند. در ماه های محرم و رمضان این غذای خوشمزه طرفداران بیشتری پیدا می کند و عده ای آن را به صورت نذری بین مردم توزیع می کنند. برای درست کردن حلیم بهتر است از گوشت قرمز گوسفند یا بوقلمون استفاده کنید. البته اگر طعم گوشت را دوست ندارید یا به هر دلیلی نمی توانید گوشت بخورید، می توانید به جای آن از مرغ استفاده کنید. برای تهیه حلیم با گوشت ابتدا مواد را مطابق جدول زیر آماده کنید. در زیر طرز تهیه حلیمی گندم با گوشت گوسفندی را مشاهده خواهید کرد. بهتر است با حوصله قدم به قدم به ترتیب زیر پیش بروید:

فهرست میزان
گندم پوست کنده 500 گرم
گوشت بره و گوسفند 250 گرم
پیاز شماره 1
نمک به مقدار لازم
با تشکر به مقدار لازم
چربی حیوانی یا کره ذوب شده به مقدار لازم
دارچین تزئین کنید
کنجد تزئین کنید
گندم پوست کنده تیتان - 300 گرم، بسته 2 عددی
12 درصد

59000

51,920 به مرد

مرحله اول: قبل از انجام هر کاری، باید گندم را خیس کنید. برای این کار گندم را در ظرفی بریزید و روی آن را با آب بپوشانید و بگذارید حداقل 12 ساعت بماند.

مرگ سفالگر: هر چه گندم بیشتر در آب خیس بخورد سریعتر پخته می شود.

پرواز: اگر تابستان است یا جایی که هستید گرم است بهتر است گندم را در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود.

صحنه دوم: بعد از 12 ساعت آب گندم را خالی کرده و در قابلمه بزرگی بریزید. حالا 18 لیوان آب اضافه کنید و روی آتش بگذارید تا گندم شروع به پختن کند. هنگام جوشیدن کف هایی روی آن ایجاد می شود و بهتر است با قاشق بگیرید. در غیر این صورت، حلیم ممکن است در نهایت تغییر رنگ دهد.

سطح سوم: بعد از به جوش آمدن آب، شعله گاز را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا حلیم با حرارت بسیار کم پخته شود.

مرگ سفالگر: هر چه زمان پخت حلیم بیشتر باشد، نتیجه بهتر، طعم آن بهتر و ظاهر آن بهتر می شود.

مرحله چهارم:حالا یک پیاز را تقریباً خرد کنید. سپس پیازها را با گوشت و 3 لیوان آب در قابلمه دیگری بریزید و روی حرارت زیاد بجوشانید سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید گوشت کاملا بپزد. برای خوش طعم شدن گوشت می توانید در مراحل پایانی پخت مقدار کمی نمک اضافه کنید.

مرحله پنجم: از گندم غافل نشوید. اگر مرتباً از آن بازدید نکنید، ممکن است گیر کرده و کسب و کارتان مختل شود. پس گندم ها را با هم مخلوط کنید و حداقل 4 ساعت روی آتش بماند.

پرواز: اگر از گندم پوست‌دار استفاده می‌کنید، باید گندم را پس از پخت صاف کنید تا پوست آن جدا شود.

گام ششم: گندم پخته شده را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. حالا با کمک همزن برقی یا مخلوط کن آن را خوب له کنید تا به صورت پوره کامل در بیاید. در غیر این صورت زمان بیشتری بگذارید و گندم را هم بزنید تا پوره و کاملا یکدست شود.

گام هفتم:حالا گوشت پخته شده را با چنگال و چاقو خرد کرده و کنار بگذارید.

مرگ سفالگر: اگر از دنده گوسفند تازه استخوان‌دار در کنار گوشت سر استفاده کنید، حلیمی‌تان خاصیت ارتجاعی بیشتری پیدا می‌کند.

پرواز: گوشت را با چاقو نبرید؛ زیرا در این صورت حلیم شما دچار استرس نمی شود.

گام هشتم:آب گوشت را صاف کرده و همراه با گوشت ریش ریش شده به گندم اضافه کنید.

گام نهم: حالا مواد نرم را با همزن برقی حداقل یک ربع بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و کشدار شوند.

مرحله دهممقدار کمی نمک به حلیم اضافه کنید و دوباره گرم کنید. حالا باید صبر کنید تا خمیرتان کاملا جا بیفتد و غلیظ شود. پس از اینکه کاملاً کشیده شد و در جای خود قرار گرفت، حرارت را خاموش کنید.

گام یازدهم: حالا وقت آن است که حلیم را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن چربی حیوانی یا کره آب شده بریزید. مقدار روغن به خود شما بستگی دارد.

چربی حیوانی کرمانشاهی نیک منش - 900 گرم

گام دوازدهم: حلیم را با دارچین و کنجد تزیین کنید و به سلیقه خود با شکر یا نمک بخورید.

چگونه شیر برنج درست کنیم؟

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم با گوشت دقیقاً مانند مراحلی است که در بالا ذکر کردیم. بلغور گندم زودتر پخته و نرم می شود، اما حلیمی که با گندم پوست کنده تهیه می شود به طور کلی خاصیت کشسانی و لذیذتری دارد. بلغور گندم را نیز مانند گندم باید چند ساعت در آب خیس کرده و با حرارت ملایم بپزید و در نهایت با همزن برقی له کرده و یکنواخت کنید. مقدار و دستور بالا طرز تهیه حلیم با بلغور گندم را برای 4 نفر به شما نشان می دهد. بنابراین، مقادیر جدول را تغییر ندهید.

طرز تهیه حلیم با گندم پف کرده با گوشت گوسفند

طرز تهیه حلیم با گندم پف کرده با گوشت گوسفندحلیم را می توان از گندم کامل نیز تهیه کرد. کافی است ۲ لیوان گندم کامل را حداقل نیم ساعت در آب خیس کنید و با چند لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا غلات گندم بپزد. در طول پخت باید چند بار هم بزنید تا گندم نچسبد. مخلوط کردن بیشتر باعث بهبود بافت نهایی هاله من می شود.

مرغ یا گوشت را با پیاز بپزید و صبر کنید تا کاملا نرم شود. بعد از حدود یک ساعت و نیم مرغ یا آب گوشت را به پرهای گندم اضافه کنید. حالا بعد از حدود نیم ساعت شعله را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. سپس با گوشت کوب برقی گندم را کاملا له کنید تا بافت یکنواختی به دست آید. مرغ یا گوشت گاو رنده شده را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم کاملا آب شود. در آخر کره ذوب شده را اضافه کنید و در بشقاب سرو کنید. برای تزئین می توانید از دارچین نیز استفاده کنید.

دارچین گلستان 80 گرم
8%

41900

38550 به مرد

چگونه پوسته زرد درست کنیم؟

چگونه حلیم را با گوشت درست کنیم؟

در ویدیوی زیر حلیم را با روشی متفاوت پختیم. برای پخت حلیم می توانید از همین روش استفاده کنید:

طرز تهیه حلیم مرک

برخی افراد به هر دلیلی نمی توانند از گوشت برای پختن حلیم استفاده کنند. در ادامه می خواهیم در مورد طرز تهیه حلیم گندم مرغ صحبت کنیم. در این صورت می توانید گوشت را کاملا جدا کنید و به جای آن مرغ را اضافه کنید. برای پخت آن به مواد زیر نیاز داریم:

فهرست میزان
جوجه 500 گرم (سینه یا ران بدون استخوان)
گندم پوست کنده 1 فنجان
پیاز شماره 1
نمک کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
کره 50 گرم
دارچین تزئین کنید
زعفران دم کرده در صورت نیاز (اختیاری)
این کافی

طرز تهیه حلیم مرغ این است که گندم پوست کنده را حداقل 12 ساعت در آب خیس کنید. سپس مرغ را با آب و نمک و زردچوبه بپزید تا کاملا نرم شود. حالا همانطور که در بالا توضیح دادیم گندم را با آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را کم کنید تا گندم کم کم پخته و له شود. می توانید با استفاده از چرخ گوشت برقی گندم را به طور یکنواخت خرد کرده و به پوره تبدیل کنید. مرغ پخته شده را خرد کنید. حالا با گندم مخلوط کنید و دوباره با همزن برقی له کنید. حالا دوباره حلیم را روی حرارت ملایم قرار دهید تا جا بیفتد. سپس آن را در بشقاب بگذارید و روی آن را با کره ذوب شده و دارچین تزئین کنید.

چگونه شربت زعفران خوش رنگ و خوشمزه را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

طرز تهیه حلیم بوقلمون

طرز تهیه حلیم بوقلمون

برای تهیه حلیم بوقلمون باید تمام مراحل را طبق دستور بالا انجام دهید. به جای گوشت بره یا مرغ از بوقلمون استفاده کنید. به این ترتیب ابتدا 500 گرم سینه یا ران بوقلمون بدون استخوان را با آب و نمک و زردچوبه حرارت دهید تا کاملا بپزد. گندم را طبق مراحل بالا بپزید و با گوشت بوقلمون رنده شده مخلوط کنید و با همزن برقی بافت یکدست شود. در آخر روی آتش ملایم قرار دهید تا جا بیفتد.

گندم سبوس دار - 200 گرم

چگونه رب لوبیا و پلو با پای بوقلمون درست کنیم؟

طرز تهیه شیر حلیم

حلیم شیر ترکیبی معطر و خوشمزه است که اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید می توانید آن را در خانه امتحان کنید. برای پخت آن به مواد زیر نیاز دارید:

فهرست میزان
گندم پوست کنده 2 عدد لیوان فرانسوی دسته دار
گوشت گوسفند یا بوقلمون 250 گرم
شیر نر 2 عدد لیوان فرانسوی دسته دار
پیاز 2 عدد
کره یا چربی حیوانی 1 قاشق غذاخوری
دارچین و نمک مقدار مورد نیاز
کنجد کافی
با تشکر کافی

مرحله اول: قبل از هر کاری شیر را از یخچال خارج کنید و بگذارید در دمای محیط باشد. سپس گندم را به روشی که در بالا توضیح داده شد خیس کنید و روی آتش بپزید.

صحنه دوم: گوشت را با پیاز طبق دستور بالا بپزید و وقتی نیم پز شد مقداری نمک اضافه کنید.

سطح سوم: حالا گندم را هم بزنید تا بافت آن کاملا یکدست شود. آب گوشت را صاف کرده و به حلیم اضافه کنید. سپس حلیم را روی آتش بگذارید تا غلیظ شود. حالا شیر را کم کم اضافه کنید و خمیر را در هفت و هشت قسمت مخلوط کنید تا بافت کاملا یکدست و یکدست شود.

مرحله چهارم: بعد از جا افتادن حلیم، گوشت رنده شده را اضافه کنید و دوباره با همزن دستی یا برقی حلیمی را بزنید تا کاملا یکدست شود.

گام پنجم: کره یا چربی حیوانی را به حلیم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت آن را در بشقاب دلخواه سرو کنید و روی آن را با دارچین و کنجد تزئین کنید. حلیمی را می توانید به سلیقه خود با شکر یا نمک سرو کنید.

طرز تهیه شیر حلیم با بلغور گندم طبق مراحل بالا. تفاوت این است که بلغور گندم زودتر از گندم پوست کنده پخته و نرم می شود.

بلغور گندم 125-900 گرم
5%

51500

48930 به مرد

هر آنچه که باید در مورد گندم سیاه بدانید

چگونه حلیم را با مداد تهیه کنیم؟

چگونه حلیم را با مداد تهیه کنیم؟

این حالت من بسیار خوشمزه و مغذی است. طرز تهیه گندم حلیم با قلم به شرح زیر است:

فهرست میزان
گندم 500 گرم
گوشت گوسفند و مداد 1 کیلوگرم
پیاز 2 عدد
نمک 1 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده 1/4 فنجان
دارچین 2 قاشق چایخوری
با تشکر 1/4 فنجان

گندم مانند قبل پخته و مخلوط شود. قلم و گوشت گوسفند را با پیاز و آب روی آتش بپزید. کفی که روی آن ایجاد می شود را با قاشق بردارید و وقتی گوشت نیم پز شد مقداری نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید گوشت و مداد کاملا بپزند. آب و گوشت را به همراه گوشت رنده شده به گندم اضافه کنید و دقیقا طبق دستوری که در بالا گفتیم مراحل را ادامه دهید.

پودر قند قنادی جامن - 300 گرم
4%

33500

32,160 به مرد

طرز تهیه کاسرول قیسی سیب زمینی

سوالات متداول

  • برای تهیه شیر حلیم بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنیم یا شیر کم چرب؟

برای خوشمزه تر شدن حلیم شیر بهتر است از شیر محلی یا پرچرب استفاده کنید.

  • چرا حلیم گاهی خمیازه نمی کشد؟

راز تهیه ماهی حلزونی نرم این است که از گوشت زیاد استفاده کنید و آن را روی حرارت ملایم بپزید. اگر به این دو نکته توجه شود، حلیم قطعا سازگار و کش می‌یابد.

  • چرا پوست من گاهی زبر می شود؟

اگر مقدار گندم زیاد باشد یا زیاد پخته شود، حلیم ممکن است بسیار سفت شود. به عبارت دیگر مقدار گندم نباید تغییر کند.

  • چرا حلیم آزاد می شود؟

اگر مقدار گندم کم باشد یا حلیم به اندازه کافی روی آتش گاز پخته نشود، ممکن است بافت آن شل شود.

کنجد ساده شیررضا - 200 گرم

سرانجام…

در این مطلب طرز تهیه حلیم با بلغور گندم و گوشت را توضیح دادیم و گفتیم که می توانید به جای گوشت از مرغ هم استفاده کنید. پختن حلیم کار ساده ای نیست و باید ساعت ها وقت بگذارید تا یک حلیم جامد تهیه کنید تا نتیجه آن طوری باشد که انتظار دارید. اما این غذا آنقدر خوشمزه و مقوی است که ارزشش را دارد. حلیم به ویژه برای کودکان مفید است و می تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل در وعده های غذایی آنها گنجانده شود. بنابراین با یکی از روش هایی که در این مطلب برای تهیه حلیم ارائه کرده ایم این غذای خوشمزه را برای اعضای خانواده خود بپزید و از خوردن آن در کنار هم لذت ببرید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا