اولین جلسه شورای سیاستگذاری «سینما قکریت» 18/ باید به ظرفیت های استان ها و جوانان توجه شود.

اولین جلسه شورای سیاستگذاری سینما قکریت 18 باید به ظرفیت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از واحد روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد خزایی در ابتدای این نشست که امروز یکشنبه 26 تیرماه در مرکز گسترش برگزار شد، گفت: «سینما جشنواره حقیقت به دلیل سابقه و اعتباری که دارد در ایران برگزار می شود و یکی از مهم ترین رویدادهای سینما است که هر ساله برگزار می شود. در سه سال اخیر تلاش کرده ایم در تشکل های سینمایی و جشنواره ها از جمله جشنواره «سینما وگتیر» زمینه را برای رونق سینماگران جوان و جوانان مشتاق ساکن و شاغل در استان ها فراهم کنیم.
وی ادامه داد: سازمانی که امروز در «سینما-غکریت» و جشنواره های دیگر به ثمر نشست، با رویکرد و عملکرد ما دور شدن از مرکز و اهمیت دادن به استعدادهای استان ها مشخص شد چرا که حضور جوانان در این جشنواره ها جشنواره ها در سه سال اخیر بسیار پرمعنا و ملموس بوده است.
خزایی گفت: استان ها ظرفیت توجه و توجه ویژه به آنها را دارند.
وی با اشاره به همفکری و پیشنهاد شورای سیاست گذاری جشنواره گفت: با توجه به ظرفیت ها و جایگاه این جشنواره و رشد سینمای مستند در استان ها و شهرستان ها، جشنواره های منطقه ای سینمای مستند از سال آینده برای رونق بیشتر این فیلم برگزار می شود. این رویداد در «سینمای حقیقت» آشکار خواهد شد.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: برای ما تعامل با خانواده سینمای مستند و مستندسازان در داخل و خارج از صنعت بسیار مهم است و بحمدالله این روند در مرکز گسترش و در این زمینه تسهیل و تسریع شد. موسسه ای که همیشه خانه و مرجع مستندسازان است.
رئیس سازمان سینمایی همچنین تاکید کرد: آثار کوتاه مستند راه یافته به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از شرط نمایش اول برای حضور در جشنواره سینما حقیقت معاف هستند.
محمد خزاعی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: مستندهای کوتاهی که موفق به حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران شده اند، محدودیتی برای درخواست شرکت در جشنواره سینماحکریت نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه سینما حقیقت یکی از رویدادهای جاری سینمای ایران و مرجعی غنی برای روایت تاریخ، هویت، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و اسطوره ها است، اضافه کرد: این جشنواره با موضوع فرهنگ های مختلف اقوام و فرهنگ های زبانی، مذهبی برگزار می شود. ویژگی های جغرافیایی، تاریخی کشور. ضمن اینکه امروز شاهد تحولات جدیدی در سینمای استان هستیم.

محمد حمیدی مقدم، مدیرکل مرکز گسترش، دبیر جشنواره «سینما قکریت» و عضو شورای سیاستگذاری گفت: حمایت سازمان و آقای خزاعی از مرکز گسترش و خانواده سینمای مستند ایران در این سه سال «سینما-غکریت» قابل توجه بوده است. امیدوارم جشنواره با حمایت دوستان، دست اندرکاران و بزرگان سینمای مستند روزهای موفقی را پشت سر بگذارد و در اهداف اصلی خود یعنی معرفی مستند موفق باشد. سینما، مخاطب را گسترش دهد و به آثار مستند اهمیت دهد.
وی ادامه داد: طبق نظر شورای محترم جشنواره، آثار کوتاه مستند راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه تهران از شرط نمایش اول برای شرکت در جشنواره سینما حقیقت مستثنی شدند.
مهدی مسعودشاهی یکی از اعضای شورای سیاست گذاری با توجه به خاطرات و تجربیات خود از حضور در جشنواره ها و رویدادهای بین المللی افزود: بسیاری از سینماگران، تهیه کنندگان و پخش کنندگان خارجی حاضر به همکاری با سیزدهمین تهیه کننده، صدا و سیما و جشنواره های ایرانی هستند. تلاش دولت در این زمینه و تقویت هماهنگ ارتباط با دیگر سینماگران کشورهای همسایه انجام شده است، امیدوارم بتوانیم از این فرصت های مشترک برای تقویت سینمای ایران، جهانی شدن و نمایش استعدادهای این سینما و سینماگران به مخاطبان بین المللی استفاده کنیم.
مسعود شاهی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یکی از موضوعات مهمی که آقای حمیدی مقدم به آن اشاره کردند، گسترش مخاطبان سینمای مستند است. ترغیب خانواده ها به تماشای آثار مستند با بهانه قرار دادن رویدادها و جشنواره ها به ویژه «سینما-غکریت» و فرهنگ سازی در این زمینه حائز اهمیت است.
کدیر آشنا یکی دیگر از اعضای شورا نیز در این جلسه گفت: به عنوان سازمان سینمایی ارتباط خود را با محافل دانشگاهی و دانشجویان سینما تقویت کرده ایم، هر هفته با دانشگاه ها جلساتی داریم. ما می توانیم از این ظرفیت به نفع سینمای مستند و جشنواره «سینما-قکریت» استفاده کنیم و در نشست های مشترک راه های ارائه و اکران این آثار را بررسی کنیم.
سید علیرضا حسینی مستندساز و مستندساز با قدردانی از محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی و محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره «سینما قکریت» گفت: به عنوان نماینده صنف تهیه کنندگان باید بگویم که ارتباطی که در این سه سال با سازمان سینمایی ایجاد شد و ما مرکز گسترشی داشتیم، منجر به تلاقی مسیرها، تفاهم و تعامل مثبت شد این سال‌ها تلاش جدی برای نمایان شدن آثار مستند است مخاطبان سینمای مستند
در جلسه امروز شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینما حقیقت» علاوه بر اعضای شورا، عبدالحسین بدرالو معاون مدیر مستند و محمدرضا بهشتی مانفرد مدیر جلسات و جشنواره های توسعه نیز حضور داشتند. مرکز هم حضور داشت.
هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما وگریت» آذرماه 1303 برگزار می شود.

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین