امکان برگزاری کنسرت در سه منطقه تاریخی این استان

امکان برگزاری کنسرت در سه منطقه تاریخی این استان

به گزارش انتخابتو، به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امکان برگزاری کنسرت در سه منطقه تاریخی استان وجود دارد.

کیومرث خانی لال آبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کنسرت اخیر علیرضا قربانی در محوطه تاریخی تخت جمشید، اظهار کرد: بناها و مناطق تاریخی کرمانشاه نیز امکان برگزاری کنسرت را دارند.

وی ادامه داد: اجرای سالار عقیلی در اوایل دهه 90 و کنسرت کیهان کلهر در پایان این دهه در منطقه تاریخی طاق بستان برگزار شد و در سال های گذشته اجراهای مختلف موسیقی روی صحنه رفت. دامنه ثبت شده بین المللی Beistan.

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: اگر فردی بخواهد در اماکن تاریخی کرمانشاه کنسرت برگزار کند، درخواستش بررسی و کنسرت در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط به بناها و اماکن تاریخی برگزار می شود.

ما در گذشته تجربه موفقی در اجرای کنسرت در بسیاری از بناها و مناطق تاریخی استان داشتیم، اکنون در تدارک تجدید برنامه ها هستیم.

خانی لال آبادی تاکید کرد: اماکن و آثار تاریخی استان ظرفیت گنجاندن پایگاه ملی بیستون با دو اثر ثبت جهانی، پایگاه ملی طاق بستان در فهرست موقت سازمان ثبت جهانی و ملی معبد آناهیتا را دارد. پایه. کنسرت ها

وی تاکید کرد: در صورت رعایت کامل ارزیابی ها و ضوابط و مقررات کارشناسان، برگزاری این برنامه ها می تواند باعث ارتقای بیشتر اماکن تاریخی و افزایش علاقه مردم به آنها شود.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: البته با توجه به آغاز ماه محرم و در پیش بودن ماه صفر، انواع کنسرت ها و برنامه های موسیقی در اماکن تاریخی به بعد از این ایام موکول می شود.

23332336

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین