سریال سانی; یک کمدی معمایی ربات ژاپنی

سریال سانی یک کمدی معمایی ربات ژاپنی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، با توجه به خطرات متعدد و شناخته شده هوش مصنوعی مانند تولید اطلاعات نادرست، اعتماد به آن احمقانه به نظر می رسد. اما اگر تنها چیزی که می توانید در زندگی خود به آن اعتماد کنید هوش مصنوعی باشد چه؟ مشکل اصلی سریال «سانی» همین است. اگرچه گاهی اوقات سرعت و ریتم آهسته ای را در بر می گیرد، اما ترکیبی از درام، کمدی و معمایی با عناصر تکنولوژیکی است که کاملا قابل تامل و جذاب است.

فرادید نوشت: این سریال بر اساس رمان «دفترچه تاریک» نوشته کالین او. سالیوان (2018) با بازی رشیدا جونز در نقش سوزوکی ساکاموتو، یک زن آمریکایی ساکن کیوتو. زنی که شوهر و پسرش پس از سقوط هواپیما ناپدید شدند.

سوزوکی اگرچه ذاتاً حساس و محتاط بود، اما از غم و اندوه این وضعیت مات و مبهوت بود. محور اصلی داستان از آنجا شروع می شود که همکار شوهر سوزوکی هدیه عجیبی برای او می آورد. روباتی شاد به نام سانی که توسط شرکت شوهر سوزوکی ساخته شده است. ظاهرا شوهر سوزوکی ماسا (با بازی هیدتوشی نیشیجیما) این ربات را مخصوص سوزوکی طراحی کرده است. البته این عجیب است، زیرا تا جایی که سوزوکی می دانست، کار ماسا ساخت یخچال بود.

ظهور تدریجی حقیقت در مورد میز و وجود این ربات خانگی که در ابتدا با خشونت سعی می کند از پس خود برآید، آغازگر جستجوی حقیقت است. سوزوکی باید از انزوای خود خارج شود و سعی کند حقیقت را کشف کند. آیا شغل مخفی ماسا در رباتیک می تواند با ناپدید شدن او با فرزندانش ارتباط داشته باشد؟ آیا آنها می توانند هنوز زنده باشند؟

در ادامه داستان، سوزوکی در نهایت با دختری به نام میکسی که در یک کافه کار می‌کند دوست می‌شود. حالا این دو زن به همراه سانی که سوزوکی با اکراه به آنها اعتماد می کند با نیروهایی روبرو می شوند که قدرت و ظلم آنها را این سه نمی توانستند تصور کنند.

از نظر کمدی و معمایی این سریال واقعا قدرتمند و شگفت انگیز است. از منظر کمدی، تضاد بین رفتار و شخصیت سوزوکی از یک سو و شوخ طبعی و شادی کودکانه سانی از سوی دیگر، موقعیت های خنده دار زیادی را ایجاد می کند.

از نظر رمز و راز، علاوه بر این که کل داستان بر اساس معمای ناپدید شدن همسر سوزوکی است، وجود سانی نیز رازهای خاص خود را دارد. به خصوص از آنجایی که ما کاملاً مطمئن نیستیم که آیا سانی صرفاً با نمای بیرونی مهربان و شادی که به نمایش می‌گذارد تجسم می‌شود یا اینکه او جنبه‌ای مرموز و احتمالاً تاریک دارد. به طور خاص، در یک صحنه مرموز در ابتدای سریال، رباتی را می بینیم که شبیه سانی است و مردی را با صندلی می کشد!

با این حال این سریال ایراداتی هم دارد. یکی از آن‌ها می‌تواند پیچیدگی‌های اضافی و داستان‌های جانبی در مورد دنیای زیرین جنایتکار فناوری باشد که به درستی برای مخاطب حل نشده است. همچنین گاهی اوقات به نظر می رسد که ریتم داستان کند شده است.

با وجود این ها، سریال «سانی» قطعا توصیه می شود. یک کمدی متفاوت درباره یک زوج عجیب و غریب و یک ربات حتی غریبه تر. داستانی که ترکیبی از شگفتی ها و سوالات عمیق در مورد تکنولوژی و بشریت است.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین