مهدویان و امضای بصری منحصربه‌فردش در «جراحت»

مهدویان و امضای بصری منحصربه‌فردش در زخم کاری زخم کاری

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، این سریال با خط داستانی پیچیده و شخصیت پردازی های چندلایه به یکی از پرچمداران سریال سازی تبدیل شده است. یکی از ویژگی های بارز آثار مهدویان به ویژه «زخوم کاری»، استفاده هنرمندانه از پیش زمینه در تصاویر است. به ندرت می توان شخصیتی را بدون پیشینه خاصی در این سریال دید. این پس زمینه می تواند شامل یک شخص، شی یا حتی یک عنصر طبیعی باشد.
استفاده از پس زمینه در آثار مهدویان علاوه بر ایجاد سبک بصری به کارگردان این امکان را می دهد که لایه های پنهان شخصیت ها و داستان را به صورت بصری به مخاطب منتقل کند. به عنوان مثال، یک پس زمینه تاریک و مرموز می تواند نمادی از درون تاریک یک شخصیت باشد. یا یک پس‌زمینه شلوغ و دقیق ممکن است نشان دهنده آشفتگی ذهنی یک شخصیت باشد.
این روش استفاده از پیش زمینه نه تنها به غنای بصری صحنه ها افزود، بلکه به یکپارچگی بصری سریال نیز کمک کرد. این موضوع آنقدر در کار مهدویان برجسته است که وقتی اثری با سبک و لحن می بینیم می توان گفت: کار این کارگردان شبیه کار مهدویان است. این توانایی به معنای داشتن یک امضای بصری منحصر به فرد است که یک امتیاز بزرگ برای هر فیلمسازی است.

مهدویان و

در «زخم» از پس زمینه ها نه تنها برای پرکردن فضا، بلکه برای افزودن به عمق معنایی صحنه ها استفاده می شود. به عنوان مثال، حضور اشیا یا افراد در پیش زمینه ممکن است معنای نمادین خاصی داشته باشد و همچنین با ایجاد تنش و درگیری با سوژه اصلی، احساسات مخاطب را تقویت کند.
وقتی همه این ها کنار هم می آیند، داستان و ساختار این سریال را به وحدت می رساند که نتیجه اش همان سبکی است که گفتیم. این وحدت بصری در سریال بیانگر نگاه هنرمندانه و متفکرانه مهدویان است که توانسته با استفاده از جزئیات دنیایی خاص را به تصویر بکشد.
یکپارچگی بصری به این معناست که همه عناصر بصری یک اثر، از رنگ‌ها گرفته تا نورپردازی، از طراحی صحنه تا کادربندی آن، هماهنگ باشند و حسی کلی را به مخاطب منتقل کنند. مهدویان با انتخاب دقیق پالت رنگ و استفاده از نور و سایه برای انعکاس خوب فضای سریال، توانست حس واقعیت و توهم، ترس و انتقام را در مخاطب برانگیزد. او با استفاده از رنگ‌های تیره، نورپردازی با کنتراست بالا و کادربندی دقیق، فضایی تاریک و وهم‌آور منطبق با داستان سریال ایجاد می‌کند و از طرفی به واسطه همین عناصر، سبک و امضای خاص این کارگردان منحصربه‌فرد می‌شود. شکل گرفت.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین