طرز تهیه کمپوت هلو خانگی + سه روش ساده و خوشمزه

طرز تهیه کمپوت هلو خانگی سه روش ساده و

آیا بستنی با دسر و کمپوت هلو را از منوی تابستانی به عنوان میان وعده انتخاب می کنید؟ میوه هلو و کمپوت لذیذترین همراهی تنقلات تابستانی هستند و ترکیب بستنی با کمپوت هلو یکی از خنک ترین تنقلات تابستانی است که در روزهای گرم تابستان به شما احساس تازگی و انرژی می دهد. برای تهیه کمپوت هلو خوشمزه در منزل به سه ماده شکر، هلو تازه و آب نیاز دارید. در این مطلب سه روش برای تهیه کمپوت هلو را معرفی می کنیم و به شما کمک می کنیم لذیذترین کمپوت هلو برای دسر و بستنی را با تکنیک های آشپزی تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

روش اول: طرز تهیه کمپوت هلو در قابلمه

در طرز تهیه کمپوت هلو در قابلمه باید 45 دقیقه هلوها را در قابلمه بجوشانید. در زیر مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت هلو در قابلمه را توضیح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو در قابلمه

هلو تازه 1 کیلوگرم
با تشکر 400 گرم
این 1 لیتر
وانیل 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو به میزان دلخواه / 1 قاشق غذاخوری

فر عکس: برای جلوگیری از تغییر رنگ هلو می توانید از آبلیمو در کمپوت استفاده کنید.

شکر سفید الماس - 1 کیلوگرم

مراحل تهیه کمپوت هلو در قابلمه

1. قبل از تهیه کمپوت باید در انتخاب هلو بسیار دقت کرد. هلوهای تازه و سالم را انتخاب کنید. آنها را کاملا بشویید و پوست را جدا کنید. سپس هلوها را ورقه ای برش دهید.
2. آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و بگذارید شکر با حرارت ملایم در آب حل شود. بعد از اینکه شکر خوب در آب حل شد حرارت را زیاد کرده و شربت کمپوت را با حرارت زیاد به مدت 5 دقیقه بجوشانید.
3. هلوهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. گاهی هلو را با شربت مخلوط کنید تا طعم شیرینی به کمپوت بدهد. اجازه دهید هلوها نرم شوند و کاملا بپزند. پخت هلو 10 تا 15 دقیقه طول می کشد.
4. قبل از بسته بندی کمپوت هلو، بگذارید کاملا خنک شود. این کمپوت را می توانید چهار روز در یخچال نگهداری کنید و با بستنی و دسر میل کنید.
فر عکس: اگر کمپوت هلو داغ را به بستنی و دسر اضافه کنید، دسر و بستنی آب شده و حالت خود را از دست می دهند.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو

هلو تازه را از سوپرمارکت دیجی کالا سفارش دهید.

مقدار هلو زعفرانی تازه: 700 گرم

روش دوم: طرز تهیه کمپوت هلو در شیشه

یک شیشه کمپوت هلو
طرز تهیه کمپوت هلو در شیشه می توانید کمپوت هلو را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید و این کمپوت را با نان تست فرانسوی یا پنکیک برای صبحانه مصرف کنید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه کمپوت هلو در شیشه

هلو 1 کیلوگرم
با تشکر 400 گرم
این 1 لیتر
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
وانیل اختیاری / 1 قاشق غذاخوری
مقدار انجیر و هلو تازه: 700 گرم

مراحل تهیه کمپوت هلو در شیشه

1. قبل از تهیه کمپوت لازم است هلوها را با دقت بشویید. هلوها را پوست بگیرید و به قطعات متوسط ​​برش دهید. اگر هلوهای رسیده را برای تهیه کمپوت انتخاب کرده اید، می توانید به راحتی پوست آن را با دست جدا کنید.
2. برای تهیه کمپوت هلو از یک قابلمه متوسط ​​استفاده کنید. در قابلمه ای آب و شکر را با هم مخلوط کنید، حرارت را کم کنید تا شکر و آب خوب با هم مخلوط شوند، شکر را به مدت 5 دقیقه با حرارت زیاد بجوشانید.
3. بعد از آماده شدن شربت هلوها را به شربت اضافه کنید و به مدت 10-15 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید تا هلوها نرم شوند. در این مرحله آبلیمو و وانیل را به کمپوت اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

فر عکس: ممکن است کمپوت هلو طعم تلخی داشته باشد اگر همزمان با هلو آبلیمو به قابلمه اضافه کنید. بنابراین در 5 دقیقه آخر آبلیمو را به کمپوت اضافه کنید.
4. برای اینکه کمپوت هلو ماندگاری بیشتری داشته باشد باید آن را در شیشه های استریل شده قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا کمپوت قالب نگیرد.
5. برای اطمینان از سالم ماندن کمپوت هلو، قدم بعدی پاستوریزه کردن کمپوت هلو است. برای این کار، شیشه ها را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و شیشه کمپوت را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بجوشانید.
6. شیشه ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید شیشه ها کاملا خنک شوند. شیشه کمپوت هلو را در جای خشک نگهداری کنید. با این دستور می توانید کمپوت هلو را برای مدت طولانی نگهداری کنید و طعم لذیذ هلو را در سایر فصول سال حفظ کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت آلبالو

روش سوم: طرز تهیه کمپوت هلو با عسل

یک کاسه کمپوت هلو

در این روش شکر را در مرحله تهیه شربت با کمپوت عسل هلو جایگزین کردیم. با این دستور ساده می توانید یک کمپوت هلو خانگی خوشمزه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو عسلی

هلو 1 کیلوگرم
عزیزم 300 گرم
این 1 لیتر
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
دارچین ۱ عدد چوب دارچین

مراحل تهیه کمپوت هلو با عسل

1. هلوها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای برش دهید. شما نمی توانید هلو را پوست کنده و به صورت ورقه ای برش دهید. تهیه کمپوت هلو با پوست یا بدون پوست کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد.
فر عکس: برای اینکه پوست هلو را راحت کند، در قابلمه بزرگی قرار دهید و در آب جوش حدود 30 ثانیه بجوشانید.
2. مواد (هلو، عسل، آبلیمو و دارچین) را در قابلمه ای متوسط ​​روی حرارت ملایم به خوبی مخلوط کنید. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا هلوها نرم شوند و بپزند.
فر عکس: هلوها را قبل از اینکه خیلی نرم و لطیف شوند از قابلمه خارج کنید تا فرم خود را حفظ کنند.
3. بعد از اینکه هلوها نرم شدند و خوب پختند، اجازه دهید تا به دمای محیط بروند.

عسل کوهی شیگوار - 1.8 کیلوگرم
65%

829200

29,000,230 تقسیمی

برای مطالعه بیشتر بخوانید: خواص و کاربرد هلو

نکات مهم برای افزایش ماندگاری کمپوت های خانگی

چند شیشه کمپوت هلو
• پس از آماده شدن کمپوت هلو اجازه دهید در دمای اتاق کاملا خنک شود.
• لیوانی که برای تهیه کمپوت انتخاب می کنید باید درب فلزی داشته باشد.
• پس از باز کردن کمپوت آن را در یخچال نگهداری کنید.
• میوه ای که برای کمپوت انتخاب می کنید باید تازه و سالم باشد و هیچ گونه لکه و کبودی روی آن نباشد.
برای اینکه کمپوت ماندگاری زیادی داشته باشد، حتما میوه ها را بعد از شستن با حوله خشک کنید.

کمپوت گلابی خوشاب - 350 گرم

حرف آخر

در نهایت کمپوت هلو یکی از خوشمزه ترین تنقلات تابستانی است. این میان وعده را در خانه با دستوری ساده تهیه کنید و به دسر و بستنی اضافه کنید. با تهیه کمپوت هلو با سه ماده اولیه (هلو، شکر و آب)، فرصت را از دست ندهید، در فصل گرما با ترکیب کمپوت هلو و بستنی وانیلی حس خنکی و طراوت را به خود هدیه دهید.
منبع: thisfarmgirlcooks

سوالات متداول

کمپوت چه مدت نگهداری می شود؟

کمپوت هلو در صورت بسته بندی مناسب برای مدت طولانی قابل نگهداری است. پس از باز کردن کمپوت باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

آیا می توان در کمپوت هلو از دارچین یا وانیل استفاده کرد؟

بله، برای خوشمزه تر شدن کمپوت هلو می توانید از دارچین و هلو استفاده کنید. در حین تهیه کمپوت هلو، این مواد را در مرحله پخت هلو به کمپوت اضافه کنید.

چگونه کمپوت هلو را نگهداری کنیم؟

کمپوت هلو را در شیشه های استریل نگهداری کنید و به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید تا تبدیل به کمپوت شود.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا