راه سریع و فوری برای باز کردن بستنی مرغ

راه سریع و فوری برای باز کردن بستنی مرغ

اگر می خواهید مرغ بپزید و برای پخت آن عجله دارید، راهی برای این کار بدون استفاده از مایکروویو وجود دارد که سال هاست خانم های خانه دار از آن استفاده می کنند و خطرات این روش را ندارد. یخ زدایی مرغ در مایکروویو فقط با کمی آب البته باید خنک شود.

آب کردن مرغ منجمد در یک کاسه آب

به گزارش نمناک، این روش سریع که در اکثر آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شود، بهترین روش است و یخ زدایی مرغ منجمد بین 20 تا 30 دقیقه زمان می برد.

یک کاسه یا ظرف بزرگ را با آب سرد (کاسه سالاد) پر کنید تا مرغ کاملاً در آب فرو برود. آب را مرتباً با آب سرد تازه عوض کنید. اگر در حال حاضر خیلی سرتان شلوغ است، یک قطره آب سرد از بالا بریزید.

از آب داغ استفاده نکنید زیرا در زمانی که داخل هنوز یخ زده است، خطر را افزایش می دهد و دمای آب شدن بیرون (منطقه خطر) 41 تا 135 درجه فارنهایت است، که دمایی است که باکتری ها در آن بهترین تکثیر شده و غذا را به خطر می اندازند.

هنگامی که تکه های مرغ به اندازه کافی ذوب شدند تا جدا شوند، بقیه سریعتر آب می شوند. این کار را تا زمانی که گوشت منجمد کاملاً آب شود ادامه دهید. اگر یک مرغ کامل دارید، مطمئن شوید که آب سرد داخل آن می‌رود و آن را از بیرون و داخل یخ‌زدایی می‌کند. بنابراین هنگام استفاده از آب آشامیدنی سرد در حمام و شستن ظروف، مرغ ذوب شده (و به طور کلی سایر گوشت ها) به سرعت زیر آب جاری آب می شوند.

نکته: برای جلوگیری از رشد باکتری ها، مرغ خود را بلافاصله پس از ذوب شدن بپزید و هرگز غذای آب شده را دوباره منجمد نکنید.