طرز تهیه کاسه لوبیا سبز به 5 روش؟

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز به 5 روش؟

اگر از بارها و بارها غذا خوردن خسته شده اید و می خواهید غذاهای متنوع و خوبی داشته باشید، این بار سودمند است که کاسه لوبیا سبز را امتحان کنید. این کاسه بسیار سریع آماده می شود و بسیار خوشمزه است. برای درست کردن آن فقط به چند ماده اولیه نیاز دارید. اگر می خواهید این کاسه بسیار مقوی باشد و به خوشمزه ترین شکل تهیه شود بهتر است از حبوبات تازه استفاده کنید زیرا یخ زدن لوبیا ممکن است باعث از بین رفتن ویتامین های موجود در آن و تغییر رنگ و طعم آنها شود. این مطلب از انتخابتو را بخوانید تا طرز تهیه کاسه لوبیا سبز را به 5 روش یاد بگیرید و با چند فتو پز مهم برای تهیه این دیگ آشنا شوید.

طرز تهیه برنج با حبوبات در مجلس را اینجا بخوانید.

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز

می توانید کاسه لوبیا سبز را هم با گوشت و هم با مرغ درست کنید. این غذا ترکیبی از گوشت یا مرغ، لوبیا سبز و ادویه های مختلف است و معمولا با برنج سرو می شود. سپس می خواهیم طرز تهیه آن را با این همه روش توضیح دهیم و توضیح دهیم که چگونه این کاسرول خوشمزه تر می شود.

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با گوشت؟

اگر می خواهید کاسه لوبیا سبز را به خوشمزه ترین شکل درست کنید، بهتر است آن را با تکه های گوشت بپزید. این کاسرول به قدری خوشمزه است که اگر یک بار آن را امتحان کنید به لیست وعده های غذایی هفتگی خود اضافه می کنید. برای ساخت این کار به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
گوشت آب پز 300 تا 400 گرم
لوبیا سبز 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوجه فرنگی 3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
آب لیمو یا شراب گازدار در صورت نیاز
روغن در صورت نیاز
مقدار لوبیا سبز تازه 1 کیلوگرم

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز خوشمزه: برای تهیه این کاسه مراحل زیر را انجام دهید:

گام اول: لوبیا سبز را بشویید و به قطعات 2-3 سانتی متری برش دهید. پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید، گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله دوم: گوشت پخته شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی قهوه ای شود. زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و بگذارید همه مواد با هم سرخ شوند.

مرحله سوم: لوبیا سبز خرد شده را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید تا لوبیاها نیم پز شوند. حالا گوجه فرنگی خرد شده و رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند. سپس حدود 2-3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و روی آن را بپوشانید تا خورش کاملا بپزد.

مرحله چهارم: حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا آرام آرام خورش بپزد و جا بیفتد. این مرحله ممکن است تقریباً 1.5 تا 2 ساعت طول بکشد. نمک و آب لیمو را در نیمه پخت به قابلمه اضافه کنید.

گام پنجم: پس از اینکه قوام قابلمه به غلظت دلخواه رسید و لوبیا سبز و گوشت کاملا پخته شد، کاسر شما آماده است. طرز تهیه خورش لوبیا سبز خوشمزه به همین سادگی است. آن را با برنج ایرانی در بشقاب مناسب سرو کنید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه بادمجان و مجلسی با گوشت

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با مرغ و هویج چگونه است؟

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با مرغ و هویج چگونه است؟

ترکیب مرغ و هویج و لوبیا سبز طعم لذیذ و لذیذی ایجاد می کند و اگر با برنج ایرانی سرو شود خیلی خوب می چسبد. برای تهیه این کاسه به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
سینه یا ران مرغ 400 گرم
لوبیا سبز 300 گرم
هویج 2 تا بزرگ
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوجه فرنگی 3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
آب لیمو یا شراب گازدار در صورت نیاز
روغن در صورت نیاز

بال مرغ نیمه پوست - 900 گرم

ران مرغ چربی بدون پوست - 1600 گرم

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ: برای تهیه در نهایت یک کاسرول خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: لوبیا سبز را بشویید و به قطعات 2-3 سانتی متری برش دهید. هویج ها را پوست بگیرید و به حلقه های نازک برش دهید. پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید، گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. مرغ را به قطعات کوچکتر برش دهید.

مرحله دوم: در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازها را در آن تفت دهید تا کمی طلایی شوند. حالا تکه های مرغ را اضافه کنید و از همه طرف تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند. زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

مرحله سوم: در این مرحله هویج را اضافه کرده و کمی تفت دهید. سپس لوبیا سبز را اضافه کرده و با سایر مواد کمی تفت دهید. در آخر گوجه فرنگی خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی بگیرد.

مرحله چهارم: ۲ تا ۳ لیوان آب بریزید و در قابلمه را ببندید. حرارت را کم کنید و بگذارید خورش آرام آرام بپزد و جا بیفتد. پخت این کاسه بین 1.5 تا 2 ساعت طول می کشد.

گام پنجم: در انتها نمک، آبلیمو یا آب بریزید و بگذارید خورش کاملا غلیظ شود. سپس آن را در کنار برنج در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه خورش قیمه، روش مونتاژ و همه چیز تمام است

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز و هویج چگونه است؟

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز و هویج چگونه است؟

هنگام پخت این کاسه نمی توانید از گوشت و مرغ استفاده کنید و یک کاسه کاملا سبزی درست کنید. در این مورد به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

مواد مورد نیاز مقدار
لوبیا سبز 300 گرم
هویج 2 تا بزرگ
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوجه فرنگی 3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل در صورت نیاز
آب لیمو یا شراب گازدار در صورت نیاز
روغن در صورت نیاز
سیب زمینی 2 عدد متوسط
دارچین نوک یک قاشق چای خوری
مقدار هویج تازه 1 کیلوگرم
آب لیمو ادیب - 1800 میلی لیتر

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز هویج: برای پختن یک کاسرول آسان و بدون دردسر، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: لوبیاها را بشویید و به اندازه های دلخواه خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید و گوجه فرنگی و سیب زمینی را پوست بگیرید. سپس گوجه ها را خرد کرده و سیب زمینی ها را به دلخواه برش دهید.

مرحله دوم: در قابلمه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیازها را سرخ کنید. زردچوبه را اضافه کنید و صبر کنید تا عطر خود را آزاد کند. هویج خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. حالا لوبیا سبز را اضافه کرده و به همراه سایر مواد تفت دهید.

مرحله سوم: گوجه فرنگی خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا طعم خامی پیدا کند. سپس سیب زمینی را داخل آن بریزید و با بقیه مواد کمی تفت دهید. در آخر 2 تا 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و روی آن را ببندید تا حدود 1 ساعت روی حرارت ملایم بماند و کاملا جا بیفتد.

مرحله چهارم: قبل از برداشتن قابلمه، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را اضافه کنید و دارچین را به ماهیتابه اضافه کنید.

گام پنجم: پس از غلیظ شدن خورش و پخته شدن همه مواد، آن را در ظرف مناسبی سرو کرده و با برنج ایرانی میل کنید.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز بدون گوشت به همین سادگی است. شما می توانید به سرعت این دیگ دلچسب را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه خورش کنگر; غذاهای خوشمزه بهاری

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با لپه چگونه است؟

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با لپه چگونه است؟

اگر از طعم کاسه های تکراری خسته شده اید، کاسه لوبیا سبز را با لپه امتحان کنید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
گوشت آب پز 300 گرم
لوبیا سبز 300 گرم
لپه ها نیم پینت
پیاز 1 قطعه بزرگ
گوجه فرنگی 3 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل کافی
آب لیمو و آبجو در صورت نیاز
بلال سبز - 900 گرم

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز مجلسی:

گام اول: لپه را به مدت 1 تا 2 ساعت در آب سرد خیس کنید و سپس آبکش کنید. لوبیا، پیاز، گوجه فرنگی و گوشت را مانند مراحل قبل آماده کنید. در تابه ای مقداری روغن بریزید و پیازها را سرخ کنید. وقتی کمی طلایی شد گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم: لپه ها را داخل آن بریزید و همراه با گوشت به مدت 5 دقیقه تفت دهید. لوبیا سبز را اضافه کنید و همه مواد را کمی بیشتر تفت دهید. در آخر داخل 2-3 لیوان بریزید و در قابلمه را ببندید و حداقل 2 ساعت روی آتش بگذارید و گوشت را کاملا بپزید.

مقداری سرگرمی: نمک، فلفل، آب لیمو یا آبغوره را اضافه کنید و اجازه دهید تا قابلمه کاملاً جمع شود. در آخر کاسه را با برنج ایرانی در بشقاب مناسب سرو کنید.

طرز تهیه کاسه کدو حلوایی بدون گوشت

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده چگونه است؟

اگر کاسرول دوست دارید و می خواهید غذای شما هر چه زودتر آماده شود، حتما این کاسرول را امتحان کنید. طرز تهیه کاسه لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده هیچ تفاوتی با کاسرول هایی که تا اینجا توضیح دادیم ندارد فقط به اندازه ای که در جداول بالا می گوییم گوشت چرخ کرده اضافه کنید. این غذا در یک ساعت درست می شود و خیلی سریع میل می شود. پس اگر وقت ندارید و می خواهید خیلی سریع یک کاسه دلچسب درست کنید، این غذا بهترین گزینه است.

طرز تهیه کاسه لوبیا سبز در زودپز چگونه است؟

اگر می خواهید کاسه لوبیا سبز را در زودپز درست کنید تا سریعتر آماده شود، طبق مراحل بالا همه مواد را با هم سرخ کنید و سپس به زودپز منتقل کنید. حالا به اندازه کافی آب داخل زودپز بریزید و درب آن را ببندید و بسته به نوع زودپز 45 دقیقه تا 1 ساعت بگذارید بماند و گوشت و حبوبات را کاملا بپزید. سپس آن را خاموش کرده و پس از سرد شدن درب زودپز را بردارید. نمک، آب لیمو یا آبگوشت را اضافه کنید و مقدار آب جوش را تنظیم کنید. حالا ظرف را دوباره روشن کنید تا جا بیفتد و غلیظ شود.

حرف آخر

با خواندن این مطلب طرز تهیه کاسه لوبیا سبز را با چند روش ساده و سریع فرا گرفتید. شما می توانید این دیگ خوشمزه و سیر کننده را برای اعضای خانواده یا مهمانان خود تهیه کنید و از سادگی و طعم آن لذت ببرید. هنگام تفت دادن لوبیا سبز دقت کنید زیاد سرخ نشوند زیرا ممکن است خشک شوند، سفت شوند و تازگی خود را از دست بدهند. برای خوش طعم شدن و خوش طعم شدن خورش می توانید در پایان پخت چند قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید و در نتیجه خورش خوش رنگ و براقی به دست آید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا