این بازیگر مشهور به یکی از 100 چهره برتر هوش مصنوعی در جهان تبدیل شد

این بازیگر مشهور به یکی از 100 چهره برتر هوش

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، اسکارلت جوهانسون یکی از 100 نام تاثیرگذار انتخاب شده توسط مجله تایم در حوزه هوش مصنوعی در سال 2024 است. دیدن نام هایی مانند سام آلتمن، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای در فهرست نام های تاثیرگذار هوش مصنوعی عجیب نیست، اما هیچکس انتظار ندارد نام اسکارلت جوهانسون را در فهرست 100 فرد تاثیرگذار جهان ببیند. هوش مصنوعی

چرا بازیگر «انتقام جویان» در لیست تایم قرار گرفت؟

در ماه مه، اسکارلت جوهانسون ادعا کرد که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI با او تماس گرفته و از او برای استفاده از صدای او در چت بات جدید شرکت درخواست کرده است. اسکارلت جوهانسون صدای دستیار هوشمند مجازی به نام سامانتا در فیلم «او» بود.

جوهانسون درخواست سام آلتمن را رد می کند اما پس از مدتی کمپانی «OpenAI» از صدایی شبیه به صدای این بازیگر در محصول خود استفاده می کند. شباهت صدا آنقدر زیاد بود که دوستان نزدیک جوهانسون و رسانه ها را گیج کرد.

اقدام غیراخلاقی “OpenAI” با واکنش جوهانسون مواجه شد و او خواستار حفاظت از هویت افراد در زمان همه گیری دیپ فیک با یک کمپین جامع شد.

واکنش ها چه بود؟

شرکت “OpenAI” در پاسخ ادعا کرد که صدای جوهانسون در چت ربات هوش مصنوعی استفاده نشده و از بازیگر دیگری استفاده کرده است، اما در نهایت مجبور شده است صدای استفاده شده در چت بات را جایگزین کند.

کاربران فضای مجازی نیز واکنش شدیدی به رفتار این شرکت معروف هوش مصنوعی نشان دادند و سام آلتمن را به رفتارهای غیراخلاقی و دور زدن حق چاپ متهم کردند.

حتی سیاستمداران نیز وارد میدان شدند و سناتور برایان شاتز در مورد حقوق صدا و تصویر مردم صحبت کرد و خواستار قانونی شدن آن شد. یک ماه بعد، او لایحه‌ای برای آگاهی عمومی و آموزش به همراه چند سناتور دیگر ارائه کرد که بر محافظت از مردم در برابر تصاویر و ویدئوهای جعلی تاکید می‌کرد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین