خانه سینما برنامه های روز ملی سینما را اعلام کرد

واکنش تند سینما به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی تماس

به گفته محمدمهدی عسگرپور، رئیس خانه سینما، خانه سینما امسال جشن خانه را برگزار می کند، زیرا سینما می تواند به عنوان یک الگوی موثر و اجتماعی در ارتقای ارتباط و همدلی بین مردم و فرهنگ نقش پررنگی در جامعه ایفا کند. ما در کنار اهالی و اهالی سینما در سال است.

وی درباره این برنامه ها گفت: از آنجایی که نمی توان مانند سال های گذشته جشنی را برگزار کرد و در یک شب و در یک سالن میزبان اهالی فرهنگ و سینما و دوستداران سینما بود، گفت: به میزبانی خانه سینما و سینما. خانه؛ اما با نظر مشترک دوستان به این نتیجه رسیدم که روز سینمای امسال در یک روز تمام نمی شود. به عبارت دقیق تر، باید با برگزاری این رویداد در هفته فرهنگی که دوستداران سینما در مکان های فرهنگی گرد هم می آیند، ارزش های سینمای ایران را به مردم معرفی کنیم.

اصغرپور با اشاره به اینکه جشن خانه سینما یک رویداد تجاری است که چند سالی است برگزار می شود تا اهالی سینما بتوانند در قضاوت سینما سهیم باشند و انتخابات مستقل از نظر و کنترل نهادهای دولتی باشد، گفت همانطور که در هر کشوری که سینما وجود دارد، همیشه فرصت تبلیغ و قدردانی وجود دارد، اما حضور مستقیم در میان تماشاگران سینما و مطرح کردن مسائل اصلی، دغدغه‌ای است که ما را به برگزاری هفته فرهنگ سوق می‌دهد. روز سینما.

رئیس هیات مدیره خانه سینما با تاکید بر این نکته تاکید کرد: اگرچه در مجموع و با توجه به فیلم های زیاد در این چند سال با فروش خوبی مواجه شده است. اما سینمای اجتماعی و فرهنگی و حتی خود سینما آسیب جدی دیده است و برای حل بحران های کنونی باید گفت و گو کرد و از طرفی به مدیران جامعه و کشور فرصت شنیدن مسائل داده شود. با توجه به اهمیت سینما و ارتباط آن با فرهنگ و جامعه، هیئت مدیره خانه سینما تصمیم گرفت تا از 19 تا 25 شهریورماه، رویدادی جامع و همه جانبه با حضور پرشمار شرکت کنندگان را به مدت یک هفته برگزار کند. 10 مرکز فرهنگی و انتشاراتی. هدف از برگزاری این رویداد حفظ جنبه های هنری، ادبی، اجتماعی و مردمی سینما است که در سال های اخیر رها شده است.

وی خاطرنشان کرد: سینمای ملی ایران در اجرای این رویداد فرهنگی حمایت خوبی داشته است. نمایش چهار سریال 30 دقیقه ای متشکل از سکانس های منتخب سینمای ایران در چهل سال گذشته از برنامه های این روزها است. همچنین شامل سه مجموعه 30 دقیقه‌ای از بهترین آنونس‌های سینمای ایران و فیلم‌های مستند 30 دقیقه‌ای از جمله جشن‌های روز ملی سینما، امضای کتاب، فیلم مستند موسیقی متن، پنل‌های کارشناسی و نشست تخصصی با سینماگران است.

انتشارات سوم، نشر چشمه، مجموعه راوی، مجموعه فرهنگان، خانه موزه موسیقی بتون، فرهنگسرای نیاوران، انتشارات گیلگمش، خبرگزاری انتخابتو، خانه سینما از جمله مراکزی هستند که در این مشارکت با برنامه های خود اعلام همکاری کردند.

در پایان این خبر همچنین آمده است مجموعه ها و مراکز فرهنگی که تمایل به همکاری در برگزاری هفته فرهنگی روز ملی سینما دارند می توانند با واحد روابط عمومی خانه سینما تماس حاصل کنند.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین