چرا سال 2024 بهترین سال برای فیلم های وسترن است؟

چرا سال 2024 بهترین سال برای فیلم های وسترن است؟

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، وقتی به فیلم های محبوب سال 2024 نگاه می کنیم باید بگوییم که ژانر وسترن همچنان زنده است.

به گزارش روزیاتو؛ کوین کاستنر اولین فیلم از سری Horizon را که خودش کارگردانی کرد، در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش گذاشت. این فیلم سه ساعته با سرمایه گذاری شخصی کاستنر ساخته شده است.

اگر کاستنر با وجود انتقادات منفی توانسته بود فیلم وسترن سه ساعته خود را در کن ارائه کند، واضح است که این ژانر همچنان جایگاه خود را در سینما حفظ کرده است.

فیلم‌هایی مانند The Thicket، The Last Stop in Yuma County، The Dead Don’t Hurt، The Settlers و Place of Bones علاقه‌مند شدند و ژانر وسترن دوباره محبوب شد.

آنچه این فیلم‌ها را از وسترن‌های قدیمی متمایز می‌کند، فقط کیفیت بالای تولید آنها نیست. بلکه این ظاهر جدیدتر فیلم هاست. دیدگاه های واقعی تر از مهاجران در جریان احیای ژانر وسترن در اواخر دهه 1960 وارد فیلم ها شد.

پس چرا سال 2024 سال خوبی برای ژانر وسترن بوده است؟ این در مورد علاقه ما به داستان های باستانی در مورد نبرد بین خیر و شر چه می گوید؟ آیا نشانه هایی از احیای این ژانر وجود دارد؟

غربی ها از قرن بیست و یکم تا امروز

نبرد بین خیر و شر، عناصر اصلی ژانر وسترن، هنوز در اکثر فیلم های امروزی دیده می شود. شاید این مفاهیم در قالب های پیچیده تری ارائه شوند، اما ریشه های غربی همچنان در سینمای معاصر وجود دارد.

برخی از فیلم‌ها، مانند جهنم یا آب بالا و رودخانه باد تیلور شریدان، نمونه‌های بارزتر وسترن مدرن هستند. حتی یک فیلم ابرقهرمانی مانند لوگان را می توان با فیلم وسترن شین مقایسه کرد. در لوگان، شخصیت ها قسمتی از فیلم شین را تماشا می کنند که این مقایسه عمدی را نشان می دهد.

در فیلم‌هایی مانند «اگر از آسمان بیفتد»، «رودخانه باد» و «لوگان»، شخصیت‌های گاوچران وسترن به افرادی تبدیل شدند که به دنبال عدالت هستند یا در روزهای پایانی زندگی‌شان.

این همان شخصیتی است که در فیلم های دهه 1960 مانند مردی که لیبرتی والنس را شلیک کرد و روزی روزگاری در غرب دیده می شود. فیلم هایی که جزو آثار تاریک این ژانر محسوب می شوند.

این ژانر ممکن است جدیدتر باشد، اما پایه های آن بدون حذف تغییر کرده است.

وسترن های قرن بیست و یکم مانند افق کاستنر از این مزیت برخوردارند که نگاه تاریخی و دقیق تری به رویدادها دارند. این چیزی است که فیلم‌های دوران شکوفایی این ژانر از آن استفاده نکردند.

امروزه با استفاده از تکنیک های مدرن فیلمسازی و سلیقه مخاطبان معاصر علاقه مند به نشان دادن پیچیدگی های اخلاقی در شخصیت ها می توان نگاه جامع تری و دقیق تری به آن دوره تاریخی داشت.

چرا سال 2024 سال خوبی برای ژانر وسترن است؟

فیلم های وسترن 2024 اهداف متفاوتی نسبت به فیلم های دهه 2010 دارند. امسال سالی غیرقابل پیش بینی برای سینما بود. به عنوان مثال، یک فیلم نسبتا کم هزینه می تواند سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد کند، مانند فیلم Longlegs.

یا درست زمانی که مردم فکر می کردند پیکسار به پایان راه رسیده است، با انتشار Inside Out 2 توانست یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد. امسال ژانر وسترن به طور غیرمنتظره ای از این فضای سینمایی بهره برد.

این موضوع ممکن است نشان دهنده تمایل جمعی برای تغییر باشد. اگرچه فیلم Deadpool & Wolverine در باکس آفیس موفقیت آمیز بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا دیدگاه مخاطبان در مورد فیلم های ابرقهرمانی تغییر کرده است یا خیر. این نشان می دهد که این ژانر ممکن است در حال افول باشد و ژانر وسترن ممکن است محبوبیت سابق خود را باز یابد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین