تکلیف حج در سوریه مشخص شد

تکلیف حج در سوریه مشخص شد

به گزارش انتخابتو، سید عباس حسینی در گفت و گوی تلویزیونی درباره سفر زیارتی ایرانیان به سوریه گفت: در حال حاضر ماموریتی به سوریه نداریم و این به دلیل مسائل امنیتی است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر زیارتی به سوریه برای مدت کوتاهی آغاز شده و هم اکنون متوقف شده است، اظهار کرد: ما هنوز شرایطی را احساس نکرده ایم که امنیت کامل احساس شود و زائران بتوانند آزادانه رفت و آمد کنند.

وی افزود: برای تامین هواپیما محدودیت وجود دارد. هیچ ایرلاینی به دمشق نمی رود، فقط «ماهان» پرواز دارد (به سوریه) و به «لاذقیه» می رود و بعد مسافتی وجود دارد که مرزی را ایجاد کرده است که فعلاً برنامه ای برای اعزام ویژه به سوریه وجود ندارد. هیچ شرکت بخشی وجود ندارد.

حسینی در خصوص برآورد زمان احتمالی سفر زیارتی سوریه گفت: فکر نمی کنم در حال حاضر این موضوع در دستور کار باشد. اگر انشاءالله شرایط کمی بهتر شود.

سفرهای زیارتی ایرانیان به سوریه به دلیل فراز و نشیب های متاثر از شرایط این کشور به دلیل اعمال محدودیت های مسافرتی در زمان اپیدمی کرونا به طور کامل متوقف شده است. این سفرهای موقت و محدود در سال 1401 از سر گرفته شد. در آن زمان فقط هفته ای یک بار کاروان های حج و حج از شهر مشهد به دمشق اعزام می شد. یک پرواز کامل در حالی که روسای سازمان حج و حج اعلام کردند شرکت های هواپیمایی داخلی به دلیل تحریم پروازها حاضر به پرواز به سوریه نیستند، در پی سفر رئیس جمهور فقید به سوریه در اردیبهشت 1402، پس از رفع مشکل پرواز، این سفرها ادامه خواهد داشت. در تیرماه 1402 با اختصاص یک فروند هواپیما در هفته از تهران این سفرها مجدداً آغاز شد در مهرماه 1391 سازمان حج و زیارت به دلیل شرایط و تشدید درگیری ها در غزه، سفرهای حج سوریه را به حالت تعلیق درآورد. وضعیت ناشی از جنگ گذشته همچنان ادامه دارد.

23332333

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین