طرز تهیه پفک هندی در خانه بدون روغن + روغن

طرز تهیه پفک هندی در خانه بدون روغن روغن

در حین تماشای فیلم یک کاسه پر از پفک های رنگارنگ هندی را در کنار خود نگه دارید و از تماشای فیلم لذت بیشتری ببرید. به راحتی می توانید پفک هندی را در منزل تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و سالم در اختیار فرزندان خود قرار دهید. این بشقاب رنگی و لعاب می تواند جزء جدا نشدنی مهمانی های شما باشد. زیرا معمولا طعم آن به گونه ای است که بیشتر مردم آن را دوست دارند و از خوردن آن لذت می برند. با این مقاله از انتخابتو همراه باشید، می خواهیم صفر تا صد طرز تهیه پفک هندی را به شما آموزش دهیم و بگوییم چگونه می توانید آن را در خانه با روغن یا بدون روغن تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی پفکی خانگی

برای تهیه پفک هندی در خانه از همان مرحله اول به مواد زیر نیاز دارید:

مواد مورد نیاز مقدار
نشاسته گندم 2 قاشق غذاخوری
آب سرد یک و نیم فنجان
روغن در صورت نیاز
نمک و فلفل در صورت نیاز
نشاسته صادراتی آنید - 400 گرم
5%

39000

35000 تقسیمی

طرز تهیه پوم پوم هندی در خانه:

در مرحله اول نشاسته را در آب سرد بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. یک قاشق غذاخوری روغن، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مخلوط را خوب مخلوط کنید. حالا این مواد را در ظرف مناسبی بریزید و روی آتش بگذارید. با قاشق مناسب خوب هم بزنید تا مانند فرنی کمی غلیظ شود. در این مرحله می توانید مقداری رنگ خوراکی نیز اضافه کنید. کف تابه را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایع پف هندی را در قیف بریزید. حالا به دلخواه به ته سینی منتقل کنید. سینی را به مدت دو روز کنار بگذارید تا پفک ها کاملا خشک شوند. سپس با استفاده از یکی از روش های زیر پفک ها را آماده کنید.

طرز تهیه چیپس سیب زمینی رژیمی و سس پیاز؟

4 حقیقت مهم در مورد خوردن ذرت بو داده و کمک به کاهش وزن

طرز تهیه شیرینی پف دار بدون روغن

طرز تهیه شیرینی پف دار بدون روغن

اگر می خواهید پفک هندی خود را به روش سالم تری تهیه کنید، بهتر است آن را بدون روغن تهیه کنید. برای درست کردن آن باید به جای روغن از نمک استفاده کنید. در مرحله اول یک قابلمه یا بشقاب عمیق بردارید و یک سوم آن را با نمک پر کنید. حالا ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا داغ شود. حرارت را تنظیم کنید تا نمک نسوزد و فقط دما را افزایش دهید. بعد از اینکه نمک کاملا داغ شد، پفک های خشک هندی را داخل آن بریزید و کمی فشار دهید. پفک ها را ۲ تا ۳ دقیقه در نمک خیس کنید. بعد از این مدت خواهید دید که شروع به متورم شدن می کنند. حالا با قاشق، پفک ها را بارها و بارها برگردانید تا کاملا داغ و نرم شوند. بعد از اینکه پفک ها کاملا نرم شدند آنها را از نمک جدا کرده و در ظرف مناسبی سرو کنید. تهیه پفک هندی با نمک به همین سادگی است. می توانید آن را با سس کچاپ بخورید.

نمک دریاچه بالمی لایف ارومیه - 1000 گرم

خواص تخمه آفتابگردان برای سلامتی: از درمان یبوست تا کنترل قند خون

چگونه پفک را با روغن درست کنیم؟

پفک هندی آماده را می توانید در اشکال و رنگ های مختلف خریداری کنید. در این صورت تهیه آن با روغن بسیار آسان است. مقدار زیادی روغن در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اکنون دست خود را روی سقف قرار دهید. اگر دمای روغن را احساس کردید یعنی دمای آن نرمال است. پفک ها را داخل روغن بریزید و هم بزنید تا پف کرده و طلایی شود. بهتر است مقدار روغن زیاد باشد و پوم پوم ها در روغن آغشته شوند تا پف کنند. وقتی شیرینی ها آماده شد با توری مناسب آن ها را از تابه خارج کرده و در ظرف مناسبی سرو کنید.

طرز تهیه شیرینی پف دار در سرخ کن بادی

چگونه پفک را با روغن درست کنیم؟

ابتدا یک بسته پفک آماده بخرید یا در خانه درست کنید و به روش بالا خشک کنید. حال برای پخت پفک هندی در سرخ کن بادی باید یک فنجان پفک هندی را داخل سبد بادی سرخ کن بریزید و مقدار کمی روغن روی آن اسپری کنید. سپس نفس ها را کمی به اطراف حرکت دهید و درب هواکش را ببندید. پفک ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا پف کنند. این روش شاید یکی از سالم ترین روش های ممکن برای تهیه پفک هندی باشد. از آنجایی که حاوی نمک و روغن اضافه نیست، می توان آن را یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان دانست.

خمیر پف دار - 500 گرم

طرز تهیه پفک هندی در مایکروفر

برای تهیه پفک هندی در مایکروفر، ظرف مخصوص را بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا یک لایه خمیر پفکی روی آن بگذارید و با روشن کردن حرارت روی قدرت بالا (1000 وات) به مدت 3 تا 5 دقیقه کاملا بپزید. زمان پخت بسته به قدرت مایکروفر شما ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر است هر دقیقه پف ها را چک کنید تا نسوزند. وقتی پفک ها طلایی و برشته شدند، آن ها را از مایکروویو خارج کنید و بگذارید کمی خنک شوند. بعدا می توانید سرو کنید. طرز تهیه پفک هندی در مایکروفر بسیار ساده است. می توانید تنها در چند دقیقه یک میان وعده سالم برای کودکان خود در خانه تهیه کنید.

در نهایت

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب طرز تهیه پفک هندی از صفر تا صد را توضیح دادیم و توضیح دادیم که چگونه می توانید آن را به روشی سالم تر تهیه کنید. اگر پفک هندی را در روغن درست می کنید، پفک ها را باید در روغن خیس کنید تا کاملا ترد و خوشمزه شوند. بعد از برداشتن پفک ها می توانید آنها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اگر پفک شما درشت است باید یکی یکی آن را سرخ کنید تا از هر طرف پخته شود. با این چند نکته ساده می توانید این تنقلات خوشمزه را در مراسم و یا برای فرزندانتان تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا پفک هندی غذای سالمی است؟

بله، البته اگر با مواد طبیعی و در منزل تهیه شود.

آیا امکان تهیه شیرینی پف دار طعم دار وجود دارد؟

بله فلفل سیاه یا قرمز، پودر سیر، زیره، پودر سس کچاپ و غیره. با استفاده از ادویه ها می توانید پفک های خوشمزه هندی تهیه کنید.

برای ترد و کرکی شدن پفک هندی از چه موادی استفاده کنیم؟

برای ترد و پف دار شدن خمیر پف دار، مخلوط آرد و نشاسته را کاملا با آب مخلوط کرده و به طور یکنواخت روی سینی پخش کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا