مارمالاد سیب با یا بدون پودر ژلاتین: کدام سریعتر و خوشمزه تر است؟

سیب تازه گلاب 500 گرم

اگر طعم شیرین مربا را دوست دارید؛ با این حال مربا را به دلیل وجود تکه های میوه از صبحانه یا میان وعده ها حذف کرده اید. چرا به مارمالاد سیب این فرصت را نمی دهید تا نان تست یا کیک فرانسوی خود را با طعم شیرین خاصش خوشمزه تر کند؟ مارمالاد را روی نان تست بمالید و کره را اضافه کنید یا یک لایه مارمالاد سیب به کیک وانیلی اضافه کنید و لایه دیگر کیک را روی مارمالاد قرار دهید. طعم شیرین نان تست یا کیک وانیلی را امتحان کنید. خوشمزه نیست؟ در این مطلب طرز تهیه مارمالاد با سیب، بدون ژلاتین و با پودر ژلاتین را به شما آموزش می دهیم. پس از خواندن این مطلب حتما مارمالاد سیب را برای صبحانه یا میان وعده تهیه خواهید کرد.

چگونه مارمالاد سیب درست کنیم؟

مارمالاد سیب نوعی مربای شیرین و مغذی است که برای صبحانه، کیک و شیرینی های خوشمزه استفاده می شود. این مارمالاد از ترکیب شکر و سیب تهیه می شود. سرآشپزهای حرفه ای دو دستور العمل مختلف برای مارمالاد سیب ارائه می دهند. در طرز تهیه مارمالاد سیب با پودر ژلاتین از ژلاتین برای ایجاد بافت ژله مارمالاد استفاده می شود. در دستور تهیه مارمالاد سیب بدون ژلاتین، گلاب اضافه می شود تا طعم مارمالاد خوشمزه شود. دو روش تهیه مارمالاد سیب با پودر ژلاتین و بدون آن را به شما آموزش داده ایم.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای هویج

چگونه با پودر ژلاتین مارمالاد سیب درست کنیم؟

در این طرز تهیه مارمالاد سیب، پودر ژلاتین به آن اضافه می شود تا حالت کشسانی و شفافی پیدا کند. مدت زمان لازم برای تهیه مارمالاد سیب با پودر ژلاتین 30 دقیقه است. در این طرز تهیه بهتر است در مرحله آخر پودر ژلاتین را به مارمالاد سیب اضافه کنید. مارمالاد سیب را به کروسان ها اضافه کنید و یک میان وعده خوشمزه با چای و قهوه تهیه کنید.

مواد مورد نیاز:

مواد خام مقدار مورد نیاز
سیب 1 کیلوگرم
با تشکر 500 گرم
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
ژلاتین 1 صفحه

فر عکس: مارمالاد سیب با پودر ژلاتین تا 2 ماه در یخچال قابل نگهداری است.

شکر سفید الماس - 1 کیلوگرم

مواد لازم برای تهیه مارمالاد سیب

مراحل تهیه مارمالاد سیب با پودر ژلاتین

1. در مرحله اول تهیه مارمالاد با پودر ژلاتین; سیب ها را برای یک مارمالاد خوشمزه آماده کنید. بشویید و پوست بگیرید. سیب ها را به قطعات کوچک خرد کنید.

2. قابلمه ای با اندازه متوسط ​​انتخاب کنید و سیب های خرد شده را با آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب ها کم کم بپزند و نرم شوند.

3. بعد از پختن و نرم شدن سیب ها. آنها را از قابلمه خارج کنید. سیب های پخته شده را در مخلوط کن بریزید تا پوره شوند. اگر به مخلوط کن دسترسی ندارید، از چرخ گوشت برای خرد کردن سیب ها استفاده کنید. سپس سیب های پوره شده را دوباره داخل قابلمه بریزید و شکر را به سیب های پوره شده اضافه کنید. حرارت قابلمه را کم کنید تا شکر در قابلمه مارمالاد کاملا ذوب شود و به غلظت مناسب برسد.

فر عکس: هر چه سیب ها نرم تر و لطیف تر باشند، مارمالاد شما بهتر به نظر می رسد.

4. در مرحله بعد آب داغ را در یک کاسه کوچک بریزید و لایه ژلاتینی را در آب داغ حل کنید. پس از حل شدن لایه ژلاتین، آن را در قابلمه مارمالاد ذوب کنید.

فر عکس: در این مرحله آبلیمو و گلاب را به قابلمه اضافه کنید تا مارمالاد سیب لذیذتر شود.

5. در آخر وقتی مارمالاد سیب به غلظت دلخواه رسید، حرارت قابلمه را خاموش کنید و مارمالاد سیب آماده شده را به مدت 24 ساعت در آشپزخانه بگذارید تا خنک شود. بعد از اینکه مارمالاد سیب کاملا خنک شد آن را در شیشه درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

هنگام تهیه مارمالاد سیب بدون شکر، مواد طبیعی مانند آب انگور یا خرما را به دستور مارمالاد سیب اضافه کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربای خانگی مرجان - 300 گرم

مربای گیلاس سحر - 900 گرم

۱۵۸۵۰۰

۱۰۷,۷۸۰

بخش

مردی در حال بریدن یک سیب است

طرز تهیه مارمالاد سیب بدون ژلاتین

در این روش تهیه مارمالاد سیب با اضافه نکردن پودر ژلاتین مارمالاد طبیعی و سالم تری تهیه می شود و طعم واقعی سیب حفظ می شود. این مارمالاد سیب در 30 دقیقه آماده می شود. مارمالاد سیب بدون ژلاتین ماندگاری کوتاه تری نسبت به مارمالاد سیب حاوی پودر ژلاتین دارد. این مارمالاد را روی پنکیک و وافل اضافه کنید و با دارچین آسیاب شده تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد سیب بدون ژلاتین

مواد خام مقدار مورد نیاز
سیب 500 گرم
با تشکر 350 گرم
این 1 لیوان
زعفران 1 قاشق غذاخوری
گل رز 1 قاشق غذاخوری

فر عکس: مارمالاد سیب بدون ژلاتین تا 6 ماه در یخچال قابل نگهداری است.

گلاب ربیع – 0.43 لیتر

پختن سیب

مراحل تهیه مارمالاد سیب بدون ژلاتین

1. برای تهیه مارمالاد سیب بدون ژلاتین در مرحله اول سیب ها را بشویید و پوست بگیرید. سیب ها را به قطعات کوچک برش دهید و هسته آن را جدا کنید. یک قابلمه متوسط ​​انتخاب کنید و یک فنجان سیب خرد شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سیب ها به آرامی پخته و نرم شوند.

فر عکس: در این مرحله آب لیمو را به کاسه مارمالاد اضافه کنید تا رنگ سیب ها تیره نشود.

2. پس از پخته شدن سیب ها، آنها را له کرده و با گوشت کوب رب دهید تا یکدست شوند.

3. در مرحله بعد شکر را به سس سیب اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا دانه های شکر در سس سیب حل شود. حرارت قابلمه را کم کنید تا کم کم سس سیب به قوام مناسب برسد.

4. در آخر زعفران آب پز و گلاب را به ظرف مارمالاد اضافه کنید. تا زمانی که مارمالاد سیب غلیظ و سفت شود؛ قابلمه مارمالاد را مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی مارمالاد به قوام و سختی دلخواه رسید، اجاق گاز را خاموش کنید تا مارمالاد در آشپزخانه خنک شود. پس از خنک شدن مارمالاد، آن را در شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید.

هنگام تهیه مارمالاد سیب، مقداری آب لیموی تازه یا آب پرتقال را به کاسه مارمالاد اضافه کنید تا از شیرین شدن آن جلوگیری کنید. بعد از پختن مارمالاد سیب، حتما بگذارید تا دمای اتاق خنک شود و در شیشه های استریل شده در یخچال نگهداری کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای آلبالو

پودر ژلاتین فورمند - 40 گرم

سس سیب

فرهای پخت برای پخت مارمالاد سیب

  • برای اینکه رنگ مارمالاد سیب در هنگام پخت مشخص شود، کف سفید را در قابلمه جمع کرده و با کفگیر دور بریزید.
  • اگر مارمالاد سیب بیش از حد پخته شود، احتمال شکرک شدن آن افزایش می یابد.
  • در مرحله آخر زعفران، گلاب و پودر هل را به قابلمه مارمالاد سیب اضافه کنید تا مارمالاد طعم ماندگارتری داشته باشد.
  • اگر سیب هایی که برای تهیه مارمالاد سیب انتخاب می کنید خیلی شیرین هستند، طعم مارمالاد سیب را با اضافه کردن آب لیموی تازه یا آب پرتقال متعادل کنید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: 6 طرز تهیه مربای خانگی؟

دو شیشه مارمالاد سیب

حرف آخر

مارمالاد سیب مربای خوشمزه ای است که از ترکیب شکر و سیب تازه تهیه می شود. زمان تهیه مارمالاد سیب 30 دقیقه است. این نوع مارمالاد را روی نان تست فرانسوی با تخم مرغ امتحان کنید یا طعم شیرین آن را به کیک اضافه کنید. به نظر شما ترکیب مارمالاد سیب و وافل خوشمزه است؟ این ترکیب خوشمزه را امتحان کنید و نظرات خود را در مورد این ترکیب فوق العاده در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کدام نوع سیب برای تهیه مارمالاد سیب مناسب است؟

هنگام تهیه مارمالاد سیب بهتر است از سیب گلاب یا زرد استفاده کنید. این سیب ها طعم شیرینی دارند و نیازی به افزودن شکر اضافی به مارمالاد نیست.

ماندگاری مارمالاد سیب چقدر است؟

مارمالاد سیب را با پودر ژلاتین حداکثر تا 2 ماه و مارمالاد سیب بدون پودر ژلاتین را تا 6 ماه می توانید در یخچال نگهداری کنید.

چگونه از شیرین شدن مارمالاد سیب جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از شکرک زدن مارمالاد سیب در هنگام پخت، مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و پس از پختن مارمالاد سیب، آن را در شیشه های استریل درب دار نگهداری کنید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا