بهترین سبک آرایش برای هر فرم از صورت کدام است؟

آرایش صورت

چطور باتوجه‌به فرم صورت آرایش کنیم؟

آرایش‌کردن باتوجه‌به فرم خاص صورتتان به شما کمک می‌کند تا بخش‌های زیباتر چهره خود را بهتر نشان دهید. هرچند آرایش، بیشتر مانند یک هنر تجربی است و نباید حین میکاپ فکر کنید که از قانون خاصی پیروی می‌کنید، اما با دانستن برخی ترفندها می‌توانید سریع‌تر میکاپ‌های مناسب صورت خود را پیدا کنید و با کانتورینگ و رژگونه و… متناسب با فرم صورتتان به بهترین نسخه چهره خود برسید. در این مطلب به بررسی آرایش مناسب برای هر فرم صورت می‌پردازیم.

چند فرم صورت داریم؟

فرم صورت هر فرد معمولا با دیگری متفاوت است، اما شش فرم اصلی وجود دارند که نوع کانتورینگ و رژگونه زدن را می‌توان بر اساس آن‌ها تنظیم کرد و سریع‌تر به نتیجه رسید. ابتدا باید فرم صورت شخص را تشخیص داده و آرایش صحیح را روی آن پیاده کنید.

انواع فرم صورت عبارتند از:

  • فرم بیضی: متعادل‌ترین فرم صورت برای آرایش را می‌توان فرم بیضی دانست. در این فرم طول صورت از عرض آن بیشتر است و پیشانی و چانه باریک هستند
  • فرم الماسی: صورت‌هایی که فرم الماسی دارند از بالا باریک هستند و هرچه پایین‌تر بیایید پهن‌تر می‌شوند. پیشانی آن‌ها باریک است و گونه‌ها پهن‌تر هستند. برای این فرم انواع موهای کوتاه و بلند مناسب است و بهتر است فاصله ابروهایشان را بیشتر کنند
  • فرم مستطیل: در صورت مستطیلی طول صورت از عرض آن بیشتر است و به دلیل داشتن خطوط فک برجسته‌تر، صورت شبیه مستطیل است
  • فرم قلبی: این نوع از صورت‌ها پیشانی پهنی دارند و چانه آن‌ها باریک است و معمولا زاویه تندی در قسمت فک دارند
  • فرم گرد: در این چهره‌ها طول و عرض صورت یکی هستند، آن‌ها گونه‌های گردی دارند و برای میکاپ باید سعی شود که صورت آن‌ها کشیده‌تر دیده شود
  • فرم مربعی: در فرم صورت مربعی، عرض و طول صورت و پیشانی و فک یکسان هستند. این صورت‌ها زاویه دارند و در میکاپ آن‌ها تلاش می‌شود تا این زوایا را گردتر کنند

بهترین سبک آرایش مطابق با فرم از صورت

بهترین شیوه آرایش برای هر فرم از صورت کدام است؟

با دانستن فرم صورت خود می‌توانید ترفندهایی که به شما کمک می‌کنند زیبایی چهره خود را برجسته‌تر کنید پیدا کنید. نوع کانتور و رژگونه زدن مناسب چهره خود را مطالعه کنید و سعی کنید آن‌ را برای چهره خود بازسازی کنید. رژگونه برای افزایش جذابیت و احساس سرزندگی اهمیت زیادی دارد، این در حالی است که کانتور مانند یک ترکیب جادویی به شما کمک می‌کند فرم صورت خود را تغییر دهید و به ظاهری که می‌خواهید برسید. در ادامه با آرایش مناسب هر نوع صورت آشنا می‌شویم.

آرایش مناسب صورت فرم بیضی

بیضی متعادل‌ترین فرم برای آرایش است. برای آرایش این فرم از صورت باید دقت داشته باشید که این فرم دارای ویژگی‌های گرد و بدون زاویه است. هدف از میکاپ برای این فرم از صورت این است که  ظاهر کشیده صورت خود را کمی کوتاه‌تر نشان دهید. توصیه می‌شود دو طرف پیشانی را کانتور کرده تا کوچک‌تر و کوتاه‌تر جلوه کند. سپس به کانتور استخوان‌های گونه و قسمت‌های بیرونی فک بپردازید و آن‌ها را به پایین کانتور کنید. رژگونه را روی سیب گونه خود اعمال کنید.

آرایش مناسب صورت فرم قلبی

برای آرایش صورت قلبی روی جلوه گونه‌ها و سایه زدن پیشانی تمرکز کنید. کانتور را در امتداد شقیقه‌ها و همین‌طور از بالای گوش در امتداد استخوان گونه اعمال کنید. مقدار کمتری نیز روی فک و دو طرف چانه کانتور کنید تا اثری ظریف ایجاد شود. رژگونه را از یک تا دو انگشت دور از بینی آغاز کنید و تا روی سیب گونه بزنید.

آرایش مناسب صورت فرم مستطیلی

برای کانتورکردن صورت مستطیلی دقت کنید که این فرم حالت اغراق‌آمیزی از فرم بیضی است. برای اجرای کانتور باید آن را در امتداد پیشانی و خط فک خود متمرکز کنید و با افزودن سایه به بالا و پایین صورت آن نقاط از دید خارج شده و صورتتان کوچک‌تر به نظر می‌آید. در این فرم شما فضای بیشتر برای رژگونه زدن دارید و توصیه می‌شود رژگونه را از زیر چشم شروع کرده و تا  وسط گونه ادامه دهید.

آرایش مناسب صورت فرم گرد

برای کانتور سعی کنید در امتداد استخوان گونه کانتور کنید. آن را از انتهای گوش به سمت چانه بکشید تا خط فکتان مشخص‌تر شود، همین‌طور از بالای گوش تا سیب گونه‌ها را نیز کانتور کنید. رژگونه صورت گرد بهتر است کمی بالاتر از گونه‌ها انجام شود تا صورت تراشیده‌تر به نظر برسد.

آرایش مناسب صورت فرم مربعی

کانتورینگ روی پیشانی و خط فک اهمیت زیادی در آرایش فرم صورت مربعی دارند. بهتر است برای کانتورینگ از برس کرکی استفاده کرده و به سمت بالا برس بزنید. در این صورت باید سعی کرد که زوایای آن را ملایم‌تر کرده و به بیضی نزدیک کنیم. بهتر است رژگونه شما روی سیب گونه‌تان متمرکز شود و آن را به سمت گوش‌هایتان محو کنید. رژگونه در این فرم از صورت نباید نزدیک به بینی باشد.

آرایش مناسب صورت فرم الماسی یا لوزی

کانتورینگ را روی پیشانی و استخوان گونه متمرکز کنید تا  پیشانی کوتاه‌تر و صورت باریک‌تر به نظر برسد. در ناحیه شقیقه‌ها به سمت خط رویش مو کانتور بکشید و نقاط زاویه‌دار را گردتر و صاف‌تر کنید. از بالای گوش‌ّها در امتداد گونه کانتور کنید تا ظاهر صورت تراشیده‌تر شود و کانتور را به دهان خود نزدیک نکنید. رژگونه را روی گونه کوبیده و به سمت گوش‌ها ترکیب کنید. بهتر است رژگونه مانند صورت گرد کمی بالاتر از گونه‌ّها باشد.

دقت داشته باشید یکی دیگر از مواردی که بسیار در چهره و فرم صورت تاثیر گذار است، مدل مو است. شما با سپری کردن یک کلاس آموزش کوتاهی مو براحتی امکان تشخیص انواع مدلهای مو و اجرا روی انواع چهره را آموزش میبنید.

اهمیت مدل صورت در زیبایی و آرایش

میکاپ؛ هنری نو در دنیای مدرن

هنر میکاپ کردن در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته و کاربردهای آن چندین برابر شده است. این حرفه دیگر تنها آرایش‌کردن نیست و یک هنر ظریف است که هنرمندان آن میکاپ آرتیست نامیده می‌شوند. برای یادگیری میکاپ می‌توانید به وب‌سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید و بهترین آموزشگاه‌های میکاپ را در نزدیکی خود پیدا کنید.

نتیجه‌گیری:

با شناخت فرم صورت خود و استفاده از تکنیک‌های آرایشی مناسب، می‌توانید به بهترین نسخه از خود برسید.

 

برچسب ها : مو,صورت,آرایش,میکاپ,گریم,زیبایی,آرایشگری