بهترین انواع چای برای مصرف روزانه

بهترین انواع چای برای مصرف روزانه

بعدی- بیشتر چای هایی که در قفسه های سوپرمارکت ها پیدا می کنید، انتخاب های سالمی هستند، اما کدام چای برای مصرف روزانه بهترین است؟

طبق گزارش انتخابتو به نقل از Rail Simple، چای یک نوشیدنی عالی برای مصرف روزانه، چه گرم و چه سرد است. به طور کلی، دو نوع اصلی چای وجود دارد: دمنوش های گیاهی و چای واقعی یا چای کاملیا. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و فواید سلامتی متفاوتی دارند.

دمنوش های گیاهی

دمنوش های گیاهی به هر نوع چایی گفته می شود که از میوه ها، غلات، گل ها، ادویه ها، ریشه گیاهان و گیاهان تهیه می شود. چای زنجبیل، چای دارچین، چای زردچوبه، چای رازیانه، چای شیرین بیان و چای بابونه از دمنوش های گیاهی هستند.

چای کاملیا

چای کاملیا حاوی نوشیدنی هایی است که از گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید. برگ های این درختچه با روش های خاصی برای تولید چای سیاه، سبز، سفید و اولانگ و همچنین چای قرمز و زرد جمع آوری و فرآوری می شود.

چای سیاه

یکی از رایج ترین انواع چای، چای سیاه است. در بین چای های کاملیا، چای سیاه طولانی ترین فرآیند اکسیداسیون را دارد و برگ های چای به قطعات کوچکتر شکسته می شوند. این فرآیند به چای سیاه طعم عمیق تر و شدیدتر و همچنین محتوای کافئین بالاتری می دهد. چای سیاه علاوه بر افزایش انرژی، سرشار از فواید سلامتی نیز هست. ترکیبات پلی فنول موجود در چای سیاه به تنظیم فشار خون، سطح کلسترول و سلامت قلب و همچنین تقویت سیستم ایمنی، روده، مغز و بهبود متابولیسم بدن کمک می کند.

چای زنجبیل و زردچوبه

چای گیاهی زنجبیل و زردچوبه بسیار محبوب است! کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است، در حالی که زنجبیل موجود در زنجبیل درد را تسکین می دهد و به هضم غذا کمک می کند. این چای بدون کافئین یک راه آرامش بخش عالی برای شروع و پایان روز است.

چای سبز

یکی دیگر از چای کاملیا چای سبز است که فرآیند اکسیداسیون کوتاه تری دارد. چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به چای سیاه است و حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند کورستین، کامفرول، کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات است. این آنتی اکسیدان ها به تقویت سیستم ایمنی، قلب، روده ها و بهبود متابولیسم بدن کمک می کنند.

چای لیمو

هر چای حاوی لیمو برای مصرف روزانه عالی است. لیمو حاوی ویتامین C است که با التهاب مبارزه می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. چای لیمو و چای های حاوی مرکبات دارای خواص ضد افسردگی هستند.

چای سفید

چای سفید کوتاه ترین فرآیند اکسیداسیون را دارد و کافئین کمتری نسبت به چای سبز دارد. چای سفید دارای ترکیبات و فوایدی مشابه چای سیاه و سبز است. اسید آمینه موجود در چای سفید از عملکردهای شناختی مغز، سیستم ایمنی و سلامت قلب پشتیبانی می کند. این چای به بهبود زخم و سلامت پوست نیز کمک می کند.

چای ترش

رنگارنگ، خوشمزه و بدون کافئین، این چای بسیار محبوب است. چای ترش سرشار از مواد مغذی است که فواید مهمی برای متابولیسم بدن دارد و قند خون را تنظیم می کند. این چای همچنین سرشار از روتین و کورستین است که برای درمان آلرژی و بهبود عملکرد سلول های بدن استفاده می شود. مطالعات مختلف ثابت کرده اند که چای ترش با تنظیم فشار خون و سطح کلسترول از سلامت قلب حمایت می کند.

چای ارل گری

چای ارل گری یک چای اصیل انگلیسی با طعم ترنج است. ترنج یک مرکبات لیمو مانند با خواص ضد نفخ است که با تولید آنزیم های لازم به سیستم گوارش کمک می کند و عضلات دستگاه گوارش را آرام می کند تا گرفتگی، گاز یا نفخ را کاهش دهد. این ترکیب چای دارای همان محتوای کافئین چای سیاه است و ترکیبی از فواید عالی مرکبات و چای سیاه است.

چای نعناع

انواع مختلف چای نعناع به بهبود عملکردهای شناختی مانند بهبود حافظه، تمرکز و توجه کمک می کند. این چای های بدون کافئین به عنوان داروهای ضد نفخ عمل می کنند. برای سایر مشکلات گوارشی استفاده می شود و همچنین به تسکین سرفه و عفونت های سینوسی کمک می کند.

چای اولانگ

چای اولانگ از نظر اکسیداسیون، محتوای کافئین و طعم بین چای سبز و چای سیاه قرار می گیرد. با این حال، فواید سلامتی هر دو نوع چای دست به دست هم می دهند. هر جرعه مملو از مواد مغذی گیاهی و سایر ترکیبات است که از عملکرد قلب، مغز، متابولیسم بدن، روده ها و سیستم ایمنی حمایت می کند.

چای بابونه

چای بابونه برای آرامش بسیار مفید است و می توانید این نوشیدنی را در هر زمانی از روز بنوشید! این چای یک داروی ضد نفخ است و از سیستم عصبی، هضم غذا و آرامش حمایت می کند. بابونه به تسکین علائم اضطراب کمک می کند، فواید ضد التهابی دارد و برای متابولیسم و ​​سیستم ایمنی بدن مفید است.