8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع “مقاومت”

8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

بسیاری از سریال های کره ای که به سبک تاریخی ساخته شده اند به گذشته باستانی این کشور یا سلطنت سلسله چوسان اختصاص دارند. اما گاهی اوقات آنها به تاریخ جدیدتر کشورشان می پردازند و داستان هایی از دوره آشفته و پر هرج و مرج اشغال کره توسط ژاپن در اوایل قرن بیستم بیان می کنند.

به گزارش فرادید، سریال های مربوط به این دوره تاریخی اغلب مضامین عاشقانه، هیجان انگیز یا قهرمانانه را با پس زمینه ای از حس میهن دوستی و مقاومت در برابر مهاجمان ترکیب می کنند. در اینجا تعدادی از بهترین درام‌های کره‌ای که در زمان اشغال کره اتفاق می‌افتند، آورده شده است.

1. ماسک عروس (2012)

داستان این درام در شهر سئول (که در آن زمان گیونگ سونگ نامیده می شد) در دهه 1930 می گذرد. شخصیت اصلی سریال لی کانگتو است. یک مرد کره ای که خارج از محل کار برای پلیس ژاپن کار می کند به یک چهره مرموز نقابدار تبدیل می شود که برای استقلال کشورش می جنگد. کانگتو با پوشیدن ماسک عروس برای ناشناس ماندن، به هموطنانش کمک می کند تا علیه اشغال ژاپنی مبارزه کنند.

این سریال وضعیت واقعی و دشوار بسیاری از کره ای ها را به تصویر می کشد که مجبور بودند بین همکاری با مقامات ژاپنی برای زنده ماندن یا به خطر انداختن جان خود برای مقاومت یکی را انتخاب کنند.

2. Inspiring Generation (2014)

1727949914 71 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

این سریال تمرکز زیادی بر اشغال کره توسط ژاپن ندارد و در عوض بر مناطق همسایه ای که بسیاری از کره ای ها از آنجا فرار کرده اند تمرکز دارد. این سریال به داستان مردم کره در شانگهای اشغالی در دهه 1930 و جنبش های مقاومتی که از جمعیت بزرگ کره در آنجا برخاسته تمرکز دارد. در این درام، کیم هیون جونگ نقش شین جونگ تائه را بازی می کند که پدرش توسط یک سرباز ژاپنی کشته شده است. او در کوچه پس کوچه های شانگهای یاد می گیرد که یک مبارز بزرگ باشد.

3. آهنگ مرگ (2018)

1727949915 150 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

«آواز مرگ» یک مینی سریال کره ای در سه قسمت با بازی لی جونگ سوک و شین هائه سان است. این درام بر اساس داستان واقعی نمایشنامه نویس کیم وو جین و اولین خواننده حرفه ای سوپرانوی کره ای یون سیم دئوک است که در زمان اشغال کره با یکدیگر آشنا شدند. این سریال داستان عشق این زوج را در دهه 1920 تا زمان مرگ غم انگیز آنها در سال 1926 دنبال می کند.

4. The Legend of the Nine Tails 1983 (2023)

1727949916 308 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

این سریال که فصل دوم سریال Legend of Nine Tails (2020) است، این بار قهرمان داستان لی یون یا گومیهو را به سال 1938 و اشغال کره می برد. این درام حاوی عناصر فانتزی بیشتری نسبت به دیگر درام های کره ای درباره این دوره تاریخی است. به عنوان مثال، قهرمانان این سریال باید علاوه بر تلاش برای کسب استقلال، با موجودات ماوراء طبیعی نیز مبارزه کنند. بنابراین می توان گفت سریال «داستان نه دم 1938» ترکیبی منحصر به فرد و سرگرم کننده از تاریخ و افسانه را ارائه می دهد.

5. آقای آفتاب (2018)

1727949917 10 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

«آقای آفتاب» یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین درام‌های کره‌ای است که به دلیل روایت تاریخی دقیق، خط داستانی قدرتمند، فیلمبرداری خیره‌کننده و بازی‌های فوق‌العاده بازیگران لی بیونگ هون و کیم ته‌ری مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. «آقای سان» به دوره مهمی از تاریخ کره می پردازد که منجر به استعمار و اشغال آن کشور شد.

داستان این سریال در مورد یوجین چوی است. مردی کره ای که در آمریکا بزرگ شده و اکنون به عنوان یک سرباز آمریکایی به زادگاهش بازگشته است. در کره، او عاشق گو آه شین، دختر یک نجیب زاده که یک مبارز انقلابی آزادی است، می شود.

6. رسوایی سرمایه (2007)

1727949917 447 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

این درام داستان سون وو وان را روایت می کند. یک کره ای مغرور و سرگرم کننده که پس از ملاقات با یک جنگجوی آموزش دیده به تدریج واقعیت های کشورش را درک می کند و به مبارزات انقلابی علیه اشغال ژاپن می پیوندد. این سریال در کنار جذابیت عاشقانه اش، تبدیل شدن یک سرگرم کننده بی خیال به یک فعال انقلابی را به شکلی عمیق و تکان دهنده روایت می کند.

7. ماشین تحریر شیکاگو (2017)

1727949918 478 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

داستان «ماشین تحریر شیکاگو» هم در کره امروزی و هم در دوران اشغال کره توسط ژاپن در دهه 1930 می گذرد. شخصیت اصلی این مجموعه نویسنده پرفروش هان سه جو است که در نوشتن آخرین کتاب خود با مشکل مواجه است. در همین حال، او مجذوب قدرت مرموز یک ماشین تحریر می شود که به نظر می رسد روح صاحب قبلی خود را در اختیار دارد. صاحب قبلی ماشین تحریر نویسنده ای به نام شین یول بود که به عنوان سازمان دهنده زیرزمینی مقاومت در برابر اشغال ژاپن نیز کار می کرد. روح شین یول، که فقط سه جو می تواند آن را ببیند، غیر از ماشین تحریر در چیزهای دیگری نیز وجود دارد. مثلا در یکی از صحنه های خنده دار سریال در نقش یک سگ پشمالو ظاهر می شود.

8. حضور Gyeongsung (2023)

1727949919 156 8 درام کره ای جذاب و متفاوت با موضوع مقاومت

در این درام، پارک سو جون و هان سو هی نقش خبرچین و کارآگاه را بازی می کنند که با هم باید به دنبال افرادی بگردند که به طور مرموزی ناپدید شده اند. در این داستان که در زمان اشغال کره اتفاق می افتد، این دو به زودی با موجودی زاده شده از طمع انسان روبرو می شوند و باید برای بقای خود با این هیولا مبارزه کنند. مبارزه آنها با موجود عجیب این سریال در واقع نمادی از مبارزه کره ای ها برای خودمختاری است.