تاثیر بی نظیر این ویتامین بر قلب

تاثیر بی نظیر این ویتامین بر قلب

تاثیر بی نظیر این ویتامین بر قلب

تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف مکمل های ویتامین D به طور قابل توجهی سلامت متابولیک قلب را بهبود می بخشد.

به گزارش ایرنا، بررسی و متاآنالیز اخیر که توسط محققان مؤسسات چین و آمریکا انجام شد، یافته های امیدوارکننده ای را در مورد تأثیر قابل توجه مکمل های ویتامین D بر سلامت قلب و عروق نشان داد.

این مطالعه که در مجله Engineering منتشر شده است، دیدگاه ها و بینش های ارزشمندی را در مورد توسعه استراتژی های درمانی هدفمند برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و خطرات مرتبط با آنها ارائه می دهد.

در این مرور جامع، 99 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده با مجموع 17656 شرکت‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این تجزیه و تحلیل نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D با دوز متوسط ​​3320 واحد بین المللی در روز اثرات مثبتی بر چندین عامل خطر قلبی عروقی از جمله کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول تام، قند خون ناشتا، هموگلوبین A1C و فشار خون ناشتا دارد. . انسولین

به طور خاص، این محققان دریافتند که فواید مکمل ویتامین D در گروه‌های خاصی بارزتر است. این گروه ها شامل جمعیت های غیر غربی، افراد با سطح پایه ویتامین D زیر 15.0 ng·mL-1 و افراد با شاخص توده بدنی زیر 30 kg·m-2، و افراد 50 سال و بالاتر هستند.

این تحقیق نیاز به استراتژی‌های مداخله شخصی‌شده ویتامین D را برجسته می‌کند که ویژگی‌های فردی مانند نژاد، سن، شاخص توده بدنی و سطح پایه ویتامین D و همچنین پتانسیل طولانی‌تر (سه ماه یا بیشتر) و مداخلات طولانی‌تر را در نظر می‌گیرد. . دوزها برای بهینه سازی نتایج مفید برای متابولیسم قلبی در جمعیت های خاص مورد تاکید قرار می گیرند.

یافته‌های این تحقیق جدید می‌تواند منجر به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در علوم پزشکی پیشگیری و تغذیه شود و به طور بالقوه منجر به ایجاد استراتژی‌های موثرتر در سلامت عمومی شود. مقامات تغذیه، بهداشت و سلامت عمومی می توانند با ارائه مکمل ویتامین D بر اساس ویژگی های فردی هر فرد، اثربخشی مداخلات را افزایش داده و بروز بیماری های قلبی متابولیک را کاهش دهند.