مجید زین العابدین: رسالت جشنواره کودک تعالی و حمایت از سینمای کودک و نوجوان است.

مجید زین العابدین رسالت جشنواره کودک تعالی و حمایت از

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، متن این پیام به شرح زیر است:

سینمای کودک و نوجوان جلوه ای از اندیشه های درخشان نسل های ستاره فرهنگ و هنر در عرصه سینمای ایران است. نام های معروف و تاثیرگذاری که با سینمای کودک و نوجوان شروع شد یا با آن شروع شد. سینمای کودکان و نوجوانان سینمای عشق، تعلیم و تربیت است. جایی که اکران جادویی سینما کودکان این سرزمین را به قله های پیشرفت و موفقیت می برد و با آرمان گرایی آنها آرزوهای فرزندانشان را به پرواز در می آورد.

جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان پلی است که کودک درونی فیلمسازان بزرگسال را به آرمان شهر رویاهای کودکان وصل می کند. مکانی که دو دنیای متفاوت را در شهر داستان ها به هم متصل می کند. داستان خیالی همه کودکان و نوجوانان جهان در این سینما پر رنگ است اما داستان کودکان غزه و لبنانی در این سینما داستانی سرخ و تراژیک است. از سال گذشته تا دو عید امسال، در حالی که کودکان در سراسر جهان با صدای لالایی مادرانشان در سرزمین رویاهای خود آرام می گرفتند، کودکان غزه با آن لالایی مهیب در میان ویرانه های سرزمین خود به آسمان پرواز کردند. غرش بمب ها به جای پرواز در سرزمین رویایی. کودکان فلسطینی و لبنانی به جای تماشای فیلم و لذت بردن از سینما در قاب دوربین های خبری جهان با تصاویر نزدیک از رنج های خود گرفتار می شوند. امسال جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان با بخش ویژه ای برای کودکان غزه از آنها یاد می کند. امیدوارم هر چه زودتر اثری از وحشت و درد جنایت بر دوش این کودکان بی گناه باقی نماند و دنیا برایشان پر از زیبایی شود. کودکان غزه به فردای آرام و زیبا امیدوارند.

سالی که گذشت روند رو به رشدی در تولید و اکران سینمای کودک داشت و تماشای چند میلیون خانواده و بیننده فیلم های کودک و نوجوان اکران شده در سینماهای کشور، پویایی این سینما را در این شرایط نوید می دهد. یکی از تولیدات با کیفیت است. جشنواره سی و ششم فرصت جدیدی برای نمایش خلاقیت و نمایش نگاهی نو به این سینماست. جشنواره ای که هدفش صرفا رقابت نیست، تعالی و حمایت از سینمای کودک و نوجوان است.

از اعضای ستاد جشنواره در تهران و اصفهان، هنرمندان و سینماگران ارجمند، اعضای محترم هیئت داوران و همه انسانهای ارزشمندی که پروانه های جشنواره را در شهر زندگی جشنواره به پرواز در می آورند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

مجید زین العابدین

دبیر جشنواره

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین