اساسنامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفو هنرمندان یا اساتید ممنوعه

اساسنامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفو هنرمندان

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ورود و اقدام در صورت رفع ممنوعیت کار برخی از هنرمندان و اساتید دانشگاه اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه درباره توقیف برخی هنرمندان با بیان این مطلب گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت سیاست گذاری را دارد. نوشتن و ممیزی اسناد؛ طبیعتاً باید حقوق شهروندان، مؤمنان و ذینفعان در نظر گرفته شود و این حقوق در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و اسناد قانون اساسی مذکور رعایت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اما اگر خارج از مدارک فوق با فردی برخورد شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد عمل می شود. برخی از هنرمندان یا اساتیدی که ممنوع الکار هستند با این شرط: به مجلس مراجعه کنند، پیگیر مشکلاتشان هستیم.

خسروپناه گفت: در این سال ها اساتیدی (در دانشگاه) بودند که از استخدام شاکی بودند و به شورا آمدند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور اخیراً گفته است: کمتر از 30 هنرمند با مشکل و ممنوعیت کار مواجه هستند که برخی از آنها در خارج از کشور و برخی به دلیل بحث حجاب با مشکل مواجه هستند. کمک های آنها در حال حل شدن است. ; هیچ کس نمی تواند یک هنرمند را محدود کند مگر اینکه خودش این حد را ایجاد کند، هنرمند همیشه با کارش می ماند.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین