دیشب انترناسیونال و اصلاح طلبان نسخه پهلوی را تحریف کردند

دیشب انترناسیونال و اصلاح طلبان نسخه پهلوی را تحریف کردند

انتشار ویدئویی از رضا پهلوی روز گذشته در بسیاری از حساب های داخلی و بین المللی خبرساز شد.

بهترین برای: انتشار ویدئویی از رضا پهلوی روز گذشته در بسیاری از حساب های داخلی و بین المللی خبرساز شد. وی در این ویدئو تحولات منطقه را که تاثیرات گسترده ای داشت را به زبان انگلیسی توضیح داد. بسیاری از حساب های داخلی، اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، به شدت واکنش منفی نشان دادند. آنها اظهارات پهلوی را مداخله جویانه و البته با هدف تامین منافع اسرائیل در منطقه می دانند.

برخی از هواداران پهلوی در میان غیرفارسی زبانان طبیعتاً همچنان از او حمایت می کنند، اما واکنش ها متفاوت است. واکنش‌های متفاوتی از سوی جامعه عرب ساکن در خاورمیانه نسبت به اسرائیلی‌ها وجود داشت. البته قبل از این حامد اسماعیلیون در واکنش به تحولات منطقه موضع گیری کرده بود که البته این تاثیر چندان گسترده ای نداشت. همکاری با دولت های متجاوز و جنگ طلب ظاهرا خط قرمز بسیاری از شهروندان ایرانی در مواجهه با افراد و نهادهای مختلف است. بنابراین اگر احساس کنند کسی یا نهادی از جنگ حمایت می‌کند و در کنار دولت‌های دیگر است، آن را رد می‌کنند. در زیر واکنش هایی در محکومیت سخنان رضا پهلوی آورده ایم.

کارشناس ایران اینترنشنال: بازگشت پادشاهی به ایران توهم خطرناکی است

به گزارش خبرگزاری میزان، مهدی حلجی کارشناس بین الملل و بی بی سی فارسی در واکنش به ادعای برخی سلطنت طلبان که معتقدند حمله نظامی به ایران می تواند منجر به تحول در جمهوری اسلامی ایران شود، گفت: رضا پهلوی و حامیانش معتقدند تحریم و حملات نظامی به ایران او به عقیده مخالف و متضادی معتقد است که می تواند انقلابی ایجاد کند.

دیشب انترناسیونال و اصلاح طلبان نسخه پهلوی را تحریف کردند

وی با بیان اینکه حامیان این جنبش معتقدند حتی اگر ایران نابود شود، بازگشت رضا پهلوی به آبادانی ایران می انجامد، تصریح کرد:

* این افراد باید بدانند که بازگشت پادشاهی به ایران توهم غم انگیز و خطرناکی است. تفکر این گروه نشان می دهد که آنها از توسعه، تاریخ و دنیای امروز بی درکی هستند.

* شنیدم برخی از سلطنت طلبان می گویند استفاده از بمب اتمی اشتباه نیست و بیش از 200 هزار نفر خواهند مرد. این باور نشان می دهد که این افراد هیچ درکی از بمب اتم و جان انسان ها ندارند.

*اگر طرفداران پهلوی به قدرت برسند بلایی سر ایران می آورند که هیچ دشمن خارجی نمی تواند بیاورد.

* رضا پهلوی می گفت اگر من پادشاه شوم، یک شاه پرواز خواهم بود، شش ماه در واشنگتن و شش ماه در کاخ تهران.

رضا نصری کارشناس روابط بین الملل نیز در این باره نوشت: اوج میهن پرستی رضا پهلوی در چهل سال گذشته نامه نوشتن به یک مجله آمریکایی و گفتن «لطفا نگو گلف، بگو گلف ایرانی» بود! جدای از همین یک جمله، او نه تنها از ترس اخم اسرائیل و آمریکا کوچکترین بهایی را برای منافع ملی نپرداخته است، بلکه از هر چه در توان داشته است برای زمینه سازی برای تحریم، جنگ و ویرانی علیه ایران استفاده کرده است! او که در طول این دهه ها همیشه مدعی مخالفت با جنگ با ایران بود، امروز که فکر می کرد ایران در آستانه جنگ است، به معنای واقعی کلمه نقاب از چهره برداشت و خود را در حد دستیار رسانه ای نتانیاهو تقلیل داد!

واکنش فعالان سیاسی کشور چه بود؟

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در دولت روحانی نیز در واکنش به اظهارات رضا پهلوی نوشت: هیچ چیز با خلاء قدرت، خلاء قدرت، به آنها نمی رسد.

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی نیز معتقد است: رضا پهلوی که می خواست پایه تاج و تخت خود را بر موشک های اسرائیل و خون های ریخته شده ایرانیان بنا کند، دست به خودکشی سیاسی زد زیرا هیچ پادشاهی در تاریخ سلطنت ایران حاضر به نشستن در کنار اشغال دشمنان ایران نبود. تاج و تخت

دیشب انترناسیونال و اصلاح طلبان نسخه پهلوی را تحریف کردند

سهند ایرانمهر نیز در کانال تلگرامی خود اظهارات رضا پهلوی را محکوم کرد و نوشت: تصویری که امروز از رضا پهلوی می بینیم فیلم سخنرانی او با زیرنویس عبری (!) است که می گوید من اینجا هستم تا خلاء قدرت را پر کنم و برای کسانی که این را نمی دانند «از هرج و مرج و خلاء قدرت نترسید. ” چه کسی می خواهد خلاء قدرت ایجاد شده توسط ارتش بیگانه را در بحبوحه حمله قریب الوقوع اسرائیل پر کند تا مخاطبانش از هرج و مرج و هرج و مرج نترسند و چه نوع قدرتی می خواهد و چه کسانی از این قدرت راضی خواهند بود؟ ?

احسان بداغی روزنامه نگار اصلاح طلب: رضا پهلوی گفت که اجازه نمی دهد پس از فروپاشی رژیم در ایران خلاء قدرت ایجاد شود. آیا کسی که دو سال پیش نشان داد نمی تواند یک ائتلاف ساده را به مدت 3 ماه حفظ کند، می تواند خلاء قدرت را در کشوری شبیه ایران پر کند؟

به گزارش رسانه انتخابتو