8 چیزی که افراد موفق وقت خود را برای آن تلف نمی کنند

8 چیزی که افراد موفق وقت خود را برای آن

8 چیزی که افراد موفق وقت خود را برای آن

بین مشغول بودن و فعال بودن تفاوت زیادی وجود دارد. در این مقاله 8 مورد را با شما در میان می گذاریم که افراد فوق العاده موفق هرگز وقت خود را برای آنها تلف نمی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گیتینگ، این اطلاعات می تواند کلید دستیابی به یک سبک زندگی مفید و موفق باشد.

1) گشت و گذار بی هدف در اینترنت

موفقیت از گذراندن ساعت ها در دنیای بی پایان رسانه های اجتماعی یا فیدهای خبری حاصل نمی شود.

افراد موفق قدر زمان خود را می دانند. آنها می دانند که هر دقیقه ای را که بی هدف صرف پیمایش می کنند دقیقه ای است که می توانند برای رسیدن به اهدافشان صرف کنند.

البته پیگیری اخبار و ارتباطات بسیار مهم است. اما افراد موفق مرز باریکی بین مرور مفید و پیمایش بی‌اهمیت می‌کشند.

آنها زمان‌های خاصی را برای بررسی ایمیل، رسانه‌های اجتماعی یا به‌روزرسانی‌های اخبار تعیین می‌کنند و به آن پایبند هستند. آنها اجازه نمی دهند این فعالیت ها بر زمان تولید آنها تأثیر بگذارد.

به یاد داشته باشید، تنها چیزی که هرگز نمی توانیم به عقب برگردانیم زمان است. بنابراین با دقت تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آن را خرج کنید.

2) چند وظیفه ای

حقیقت این است که انجام چند کار یک افسانه است. کاری که ما در واقع انجام می‌دهیم، جابه‌جایی بین وظایف است و این بسیار ناکارآمد است. این تمرکز ما را تقسیم می کند و ما را قادر به توجه کافی به هر کار معینی نمی کند.

افراد بسیار موفق این راز را می دانند. آنها زمان را برای انجام همه کارها به یکباره تلف نمی کنند. در عوض، آنها انرژی خود را روی یک کار متمرکز می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هر کار را با توجه کامل خود برای دستیابی به حداکثر کارایی و کیفیت کامل می کنند.

3) روی شکست ها تمرکز کنید

آیا می دانستید که جی است؟ چه کسی رولینگ، نویسنده مشهور کتاب های هری پاتر، قبل از پذیرفته شدن در نهایت اثرش توسط 12 ناشر مختلف رد شد؟ حتی والت دیزنی به دلیل «عدم تخیل» و «عدم ایده های جدید» از روزنامه اخراج شد.

افراد بسیار موفق می دانند که شکست پایان کار نیست، بلکه پله ای برای موفقیت است. آنها زمان را با نگرانی در مورد شکست تلف نمی کنند. بلکه از آنها یاد می گیرند و با دانش و تجربه بیشتر جلو می روند.

به یاد داشته باشید، هر شکست شما را یک قدم به موفقیت نزدیکتر می کند. بنابراین اجازه ندهید موانع شما را متوقف کنند. یاد بگیرید، رشد کنید و به جلو حرکت کنید.

4) منفی بودن

منفی نگری قاتل موفقیت است. چه افکار منفی خودتان باشد و چه بدبینی دیگران، به سرعت انرژی شما را تخلیه می کند و تمرکز شما را مختل می کند.

افراد موفق وقت خود را برای مقابله با منفی ها تلف نمی کنند. آنها می‌دانند که کنترل افکارشان را در دست دارند و تمرکزشان را روی چیزهای مثبت انتخاب می‌کنند.

این بدان معنا نیست که آنها مشکلات یا چالش ها را نادیده می گیرند. بلکه با نگرش مثبت مشکلات را شناسایی می کنند، راه حل پیدا می کنند و بر موانع غلبه می کنند.

حفظ نگرش مثبت نه تنها بهره وری شما را افزایش می دهد، بلکه فرصت های بیشتری را جذب کرده و موفقیت را دست یافتنی تر می کند.

5) زندگی در رویاهای دیگران

زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهی رویای دیگری را محقق کنی. چه انتظارات والدین، جامعه یا همسالان شما باشد، پیروی از مسیری که با علایق شما همسو نیست، می تواند باعث اتلاف وقت و انرژی شود.

افراد موفق این حقیقت را به خوبی درک می کنند. آنها رویاها و خواسته های خود را دنبال می کنند، نه آرزوهای دیگران. آنها برای شادی و رضایت خود بیش از هنجارها و انتظارات اجتماعی ارزش قائل هستند.

ایستادن و انتخاب مسیر زندگی خود شجاعت می خواهد. اما در پایان روز، این زندگی شماست. مطمئن شوید که زندگی شما یک زندگی است که شما را خوشحال می کند، نه فقط زندگی که دیگران را خوشحال می کند.

6) به تعویق انداختن

افراد موفق از تله اهمال کاری آگاه هستند. آنقدر برای وقت خود ارزش قائل هستند که نمی گذارند هدر برود. آنها فوراً اقدام می‌کنند و کارهای بزرگ‌تر را به قطعات قابل مدیریت تقسیم می‌کنند تا احساس خستگی نکنند.

به یاد داشته باشید، پیشرفت، هر چقدر هم که کوچک باشد، باز هم پیشرفت است. اجازه ندهید اهمال کاری وقت و پتانسیل شما را بدزدد.

7) عادات ناسالم

سلامتی ما ثروت ماست. این بنیادی است که از تمام زمینه های دیگر زندگی ما پشتیبانی می کند. بدون آن، موفقیت می تواند توخالی و زودگذر باشد.

افراد موفق اهمیت حفظ سلامتی را درک می کنند. آنها وقت خود را با عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد الکل یا بی توجهی به فعالیت بدنی تلف نمی کنند.

در عوض، آنها وقت خود را به فعالیت هایی اختصاص می دهند که باعث افزایش سلامت و طول عمر می شود، مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم، خواب کافی و ورزش های سلامت روان.

به یاد داشته باشید، بدن شما با ارزش ترین دارایی شماست. با دقت و احترام با آن رفتار کنید تا بتواند در مسیر موفقیت شما را حمایت کند.

8) مقایسه خود با دیگران

مسیر شما بی نظیر است این مسیر چالش ها و پیروزی های خود را دارد. مقایسه مسیر خود با دیگران تنها منجر به ناامیدی و دلسردی خواهد شد.

افراد موفق بهتر است وقت خود را برای مقایسه تلف کنند. آنها درک می کنند که مسیر هر کس متفاوت است و موفقیت برای همه با سرعت یکسان به دست نمی آید.

آنها بر پیشرفت خود تمرکز می کنند، موفقیت های خود را جشن می گیرند و از شکست های خود درس می گیرند. سعی می کنند بهتر از دیروز باشند نه بهتر از دیگران.

به یاد داشته باشید، تنها کسی که باید سعی کنید در او بهتر باشید، کسی است که دیروز بودید. روی رشد و پیشرفت خود تمرکز کنید. موفقیت شما مربوط به خودتان است نه دیگران.

نتیجه: زندگی هدفمند

موفقیت فقط به کار سخت یا استعداد نیست. اما این نیز در مورد استفاده آگاهانه از زمان است. هر لحظه سرمایه گذاری برای اهداف، رویاها و در نهایت موفقیت شماست.

استیو جابز یک بار گفت: «به یاد داشته باشید که قرار است بمیرید، بهترین راهی است که من می‌دانم برای فرار از دام فکر کردن که چیزی برای از دست دادن دارید. دلیلی وجود ندارد که به حرف دلت گوش نکنی. “

افراد بسیار موفق این را به خوبی درک می کنند. آنها وقت خود را برای چیزهایی که به رشد، شادی یا موفقیت آنها کمک نمی کند تلف نمی کنند. قدر هر لحظه را می دانند.

لحظه ای وقت بگذارید و به این فکر کنید که وقت خود را چگونه می گذرانید. آیا مکان هایی وجود دارد که بتوانید بهتر از آن استفاده کنید؟ به یاد داشته باشید، زمان با ارزش ترین چیز در زندگی است. با دقت خرج کنید.