ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده است

ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده

این روزها شخصیتی به نام «بهرام» در سریال «داروش» توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. می گوییم محسن کصابیان پیش از این با بازی در نقش شهید منصور ستاری در فیلم «منصور» تماشاگران را تحت تأثیر قرار داده بود.


بهترین برای: این روزها شخصیتی به نام «بهرام» در سریال «داروش» توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. صحبت از محسن کسابیان است که پیش از این با ایفای نقش شهید منصور ستاری در فیلم «منصور» تماشاگران را تحت تأثیر قرار داد و حالا با بازی پیچیده و چندلایه خود در سریال داریوش در نقش یک ضدقهرمان قوی ظاهر می شود. این نقش فرصت خوبی است تا نگاهی به دو شخصیت موفق او بیندازیم. با ما همراه باشید.

نمونه کار هنری

محسن قصابیان از دهه 1370 وارد عرصه بازیگری شد و تحصیلات خود را در رشته بازیگری و کارگردانی در دانشگاه هنر به پایان رساند. او بیشتر در تئاتر فعالیت می کرد و تنها در پنج فیلم حضور داشت که منتخب آثار او را در تمام این سال ها به نمایش می گذاشت. او علاوه بر بازیگری، کارگردانی تئاتر نیز در کارنامه خود داشته است. اما شهرت کصبیان با بازی در نقش شهید ستاری در فیلم «منصور» بیشتر شد، اما نبوغ او به سینما محدود نمی شود و با سریال «داریوش» نشان داد که می تواند نقش های ضدقهرمانی را نیز ایفا کند.

ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده است

نقش ویژه در فیلم منصور

در «منصور» با یک فرمانده نیروی هوایی، مرد خانه، هستیم که از همسرش می گوید. در فیلم هم یک فرمانده ظالمی است که مهر دادستانی کشور را با چوب می شکند و آن را «مشکل ساده» می نامد و هم مردی میانسال که مثل بچه ای پرشور و هیجان زده در خانه عشق می ورزد. آنها کپی های هوایی می سازند و با آنها سرگرم می شوند. نمایش تمام خصوصیات اخلاقی، شادی‌ها، غم‌ها و حتی یکپارچگی ستاری در گفتگو با مردم عادی، این قهرمان را ملموس کرد.

این بازیگر ستاره موفق شد این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کند. کسابیان پیشکسوت تئاتر و تلویزیون با گریم نسبتا سنگین خود با ایفای خوب نقش فرمانده ارتش، دغدغه ها و شادی های یک ستاره را به ما منتقل می کند. یکی دیگر از نکات برجسته بازی او در این فیلم، توانایی او در به تصویر کشیدن تناقضات و فشارهای روانی شهید ستاری بود. قصابیان در صحنه هایی که ستاری باید تصمیمات سخت نظامی خود را با احساسات خانوادگی خود متعادل کند تا حد زیادی بر این مشکلات غلبه می کند. بازی او در این نقش باعث شد بسیاری از منتقدانی که در ابتدا کلیت فیلم را مورد انتقاد قرار می دادند نتوانند توانایی کوشویان در ایفای این نقش را نادیده بگیرند.

بهرام؛ یک ضدقهرمان جذاب در «داریوش»

رضا صائمی درباره شخصیت بهرام با بازی محسن قصابیان در سریال داریوش می نویسد: علیرغم انتقاداتی که در خصوص ساختار فرمی و خطوط موضوعی سریال داریوش وجود دارد، چیزی که باید به آن پرداخته شود، کیفیت اجرا است. «محسن قصابیان» به راحتی از نقش «بهرام» در این سریال گذشت. شاید مهمترین برگ برنده سریال، معرفی او باشد که سابقه تئاتر دارد و مدرس سینماست. او با درک درست شخصیت بهرام، تناقضات و پیچیدگی هایش به خوبی از عهده نقش بر آمده است، می داند کجا باید سکوت کند و یک بازی درونگرا و کجا یک بازی بیرونی انجام دهد تا خشم و عصیان خود را با یک اقدام عصیانگرانه به نمایش بگذارد. گاهی شبیه یک لاتی شجاع است، گاهی شبیه یک یاغی بی رحم است که مورد احترام و ترس همه است.

ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده است

به گفته این منتقد سینما، آنچه این شخصیت را با وجود منفی بودنش در مرز تنفر جذاب و باشکوه می کند، بازی قوی اوست. بازی با چشم ها و استفاده دراماتیک از حالات چهره به خصوص نگاه نافذ او به این شخصیت کاریزما و اقتدار می بخشد. شخصیت‌های داستان در حاشیه آن، نقطه مرکزی صحنه قرار می‌گیرند، زیرا تمام حواس مخاطب به سمت آن، کلمات و اعمالش کشیده می‌شود.

بهرام، شخصیت منفی چندلایه و قوی که با بازی خوب محسن قصابیان هویت خود را پیدا می کند، از مافیا و رئیس مافیایی آشنا نیست. تسلط او در گفتن دیالوگ ها، بالا و پایین بردن، تضاد صدا، مکث ها و بازیگری و همچنین حرکات مردانه مانند نحوه سیگار کشیدن او. بهرام تبدیل به یک ضدقهرمان کاریزماتیک و موثر می شود انگار همه شخصیت های داستان به او اعتماد دارند. کلمات و نگاه های تند همراه با زبان بدن متناسب با عمل موقعیت.

ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده است

با وجود اینکه نقش وحشیانه و هیولایی است، بازی او ویژگی های کاریزماتیکی به شخصیت می بخشد. با پیشروی داستان و قرار گرفتن جولان در موقعیت های خطرناک تری متوجه استعداد بازیگری محسن قصابیان می شود که نشان می دهد هیچ نقش کوچک و بزرگی وجود ندارد، بلکه بازیگران کوچک و بزرگی وجود دارند. بازیگر قوی برای نقش کوتاه اعتبار بالایی می آورد و آن را به خاطره ای ماندگار در حافظه مخاطب تبدیل می کند.

ضد قهرمانی که این روزها ایرانیان را مجذوب خود کرده است





نصب بهترین اپلیکیشن برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.








ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان

علاوه بر تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی: 10.5 میلیون تومان






به گزارش رسانه انتخابتو