بهترین نقش های «جی جین هی» در درام های کره ای; از معشوقه یانگوم تا معشوقه دونگی

بهترین نقش های جی جین هی در درام های کره

جی جین هی بازیگر 53 ساله کره ای است که از اوایل دهه 2000 حضوری ثابت و درخشان در دنیای فیلم ها و سریال های کره ای داشته است. او ابتدا به عنوان عکاس مد مشغول به کار شد و در این مدت مدیر کل یک شرکت سرگرمی به او پیشنهاد ورود به دنیای بازیگری را داد. جی جین هی یک سال در مورد پذیرش این پیشنهاد تردید داشت اما در نهایت آن را پذیرفت و این آغازی برای حضور موفق و ماندگار در عرصه بازیگری بود.

به گزارش فرادید، جی جین هی در فیلم ها و سریال های متعددی حضور داشته و توانسته مهارت های بازیگری خود را در نقش ها و ژانرهای مختلف به اثبات برساند. او با وجود اینکه 53 سال سن دارد، هنوز یک ستاره منحصر به فرد است. در اینجا برخی از نقش های ماندگار و جذاب او را مرور می کنیم.

1. جواهری در قصر (2003)

در درام های کره ای

این یکی از اولین درام هایی بود که موجی از علاقه را در صنعت سرگرمی کره در سراسر جهان برانگیخت. داستان سریال داستان یتیمی به نام “یانگوم” را روایت می کند که از پایین ترین خدمتکار قصر به پزشک بانوی اول قصر تبدیل می شود. جی جین هی در این درام نقش افسری خوش تیپ، مهربان، قوی و با دانش به نام مین جونگ هو را بازی کرد. او به طور اتفاقی یانگوم را ملاقات می کند و این ملاقات به عشقی عمیق بین آنها تبدیل می شود. بازی شگفت انگیز جی جین هی در این درام و درخشش لی یونگ آئه (بازیگر نقش یانگ گوم) یکی از دلایل موفقیت این درام در سطح بین المللی بود.

2. مردی که ازدواج نکرد (2009)

در درام های کره ای

جی جین هی در این درام نقش یک معمار خوش تیپ و ثروتمند به نام جائه هی را بازی می کند که از قضا هنوز مجرد است و با وجود همه شرایط ایده آل برای ازدواج، شخصیت خشک و جدی و زندگی منظم او را برای بسیاری از زنان جذاب نمی کند. . او به نظر می رسد جه هی هرگز ازدواج نخواهد کرد تا زمانی که با مون جونگ (با بازی Ohm Jung Hwa) یک پزشک 40 ساله آشنا شود که بیشتر وقت خود را صرف اضافه کاری و کمک به همکارانش می کند. این آشنایی به تدریج بر شخصیت Jae Hee تأثیر می گذارد و باعث می شود که او با اطرافیانش (از جمله سگ همسایه) دوستانه تر شود.

3. Dongyi (2010)

در درام های کره ای

این درام مانند «جواهری در قصر» یکی از شاهکارهای دوران بازیگری جی جین هی است. او در این درام نقش شاه سوکجونگ را بازی می کند. او یکی از باهوش ترین امپراتوران سلسله چوسان است که با وجود رقابت شدید سیاسی در کاخ توانست صلح و وحدت کشور را حفظ کند. شخصیت اصلی این درام دختری به نام دونگ یی (با بازی هان هیو جو) است که پس از کشته شدن پدر و مادرش، وارد قصر می شود تا راز توطئه ای را که آبروی خانواده اش را خراب کرده است، کشف کند. یکی از جذاب ترین جنبه های این سریال داستان ملاقات و رابطه شاه سوکجونگ با دونگی است. دونگی اتفاقاً شاه را با لباس افسری معمولی در شهر دید و بدون اینکه بداند او پادشاه است، برای مدت طولانی با او رابطه دوستانه و صمیمانه برقرار کرد. رابطه ای که در نهایت به عشق و ازدواج منجر شد.

4. پیامبر اعظم (2012)

در درام های کره ای

در این درام تاریخی و جذاب، جی جین هی دوباره نقش یکی از پادشاهان چوسان را بازی می‌کند، اما این بار نه پادشاهی که از پدرش قدرت گرفته، بلکه پادشاهی است که سلسله‌ای را خود بنا کرده است. داستان این سریال داستان ژنرالی از سرزمین های گوریو به نام یی سونگ-گی (با بازی جی جین هی) را دنبال می کند که حکومت گوریو را سرنگون کرد، سلسله چوسون را تأسیس کرد و اولین پادشاه آن شد. علاوه بر این، این سریال داستان فالگیرهایی را روایت می کند که اطراف ژنرال یی جمع می شوند و به او در راه پادشاهی کمک می کنند.

پنجمین بازمانده منتخب 60 روز (2019)

در درام های کره ای

در این درام سیاسی، جی جین هی دوباره نقش رئیس جمهور کره را بازی می کند، اما این بار او یک رئیس جمهور است، نه یک پادشاه. داستان از این قرار است که پارک مو جین (با بازی جی جین هی) به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب می شود، اما پس از یک اختلاف سیاسی، رئیس جمهور تصمیم می گیرد او را برکنار کند. اما درست قبل از استیضاح، ساختمان مجلس بمباران و منفجر شد و رئیس جمهور و همه اعضای کابینه به جز پارک موجین که در جلسه حضور نداشت، کشته شدند. پارک موجین، تنها عضو باقی مانده کابینه، اکنون باید به مدت 60 روز به جای رئیس جمهور، اداره دولت را بر عهده بگیرد.

6. ماموریت مخفی (2021)

در درام های کره ای

جی جین هی در این درام نقش مردی به نام هان جونگ هیون را بازی می کند که مامور سازمان اطلاعات ملی است. این مرد در 30 سال گذشته هویت خود را حتی از همسرش پنهان کرده است و همه فکر می کنند او یک مکانیک دوچرخه است. از سوی دیگر، همسرش چوی یون سو (با بازی کیم هیون جو) یک وکیل حقوق بشر است که به عنوان مدیر دفتر تحقیقات فساد منصوب می شود. این موقعیت شغلی جدید هویت واقعی هان جونگهیون را نشان می دهد. اتفاقی که ممکن است بر روابط زن و شوهر تأثیر بگذارد.

عشق در خانه هفتم (2024)

در درام های کره ای

نبوغ جی جین هی بی پایان به نظر می رسد. آخرین سریال او «عشق در خانه» اخیرا منتشر شد و با بازی زیبا و جذابش تماشاگران را مجذوب خود کرد. جی جین هی در این درام نقش مردی به نام بیون موجین را بازی می کند که 12 سال پیش ورشکست شد و زندگی خانوادگی اش با فروپاشی و طلاق به پایان رسید. اما اکنون او به عنوان یک میلیاردر به همراه همسر، دختر و پسرش بازگشته است و امیدوار است که او با او موافقت کند. دختر خانواده با این ایده مخالف است، اما پسر می خواهد این اتفاق بیفتد.