واکنش وزیر به ساخت مترو در محوطه بنای تاریخی حافظیه چه بود؟

واکنش وزیر به ساخت مترو در محوطه بنای تاریخی حافظیه

به گزارش انتخابتو، خبر نگران کننده ای که اخیرا در فضای عمومی کشور به ویژه میراث فرهنگی، تاریخ ادبی و فرهنگ ایران زمین ایجاد شده، ساخت ایستگاهی در خط دوم بود. مترو روبروی حافظیه از آثار ارزشمند ادبی و معنوی کشور. پس از انتشار این خبر واکنش گسترده فعالان مدنی و رسانه های عمومی را به دنبال داشت.

ورود شهرداری شیراز به این موضوع در حالی صورت گرفت که بر اساس بخشنامه مصوب 1392/07/09 هیأت وزیران کلیه دستگاه های اجرایی موظف به صدور مجوز برای فعالیت های اداری، عمرانی در حدود شدند. از بناهای تاریخی و اماکن تاریخی لازم است از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنعت و اداره کل استان درخواست شود تا قوانین حفاظت از میراث فرهنگی را رعایت کنند.

ضمناً خوشبختانه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دکتر. بنابر اطلاع، صالحی رئیس موضوع را پیگیری و وارد عمل شد و با اقدامات اداری قانونی و مذاکرات مدیران استانی، ساخت پروژه مترو روبروی حافظیه را متوقف کرد. .

بر این اساس اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با دستور وزیر میراث مکاتباتی به شماره 14032/10596/133/10596 با استاندار فارس داشت که منجر به اجرای دستور استاندار فارس شد. نماینده ملکی استانداری باید این پروژه را متوقف کند.

همچنین مقرر شد پژوهشکده فرهنگ و گردشگری میراق بررسی کارشناسی دقیقی توسط تیم های تخصصی انجام دهد و نتایج این بررسی کارشناسی به نهادهای مسئول ابلاغ شود.

47236

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین