بهترین میوه ها برای کاهش وزن

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

میوه ها منبع مهمی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. انتخاب اشتباه میوه های پرکالری می تواند باعث افزایش وزن شود.

هندوانه

به گزارش ایسنا، 100 گرم هندوانه تنها 30 کالری دارد. جالب است بدانید هندوانه به عنوان میوه ای حاوی آب فراوان، کمترین کالری را نسبت به سایر میوه ها دارد.

سیب زمینی

100 گرم آلو تنها 20 کالری دارد. برای کاهش وزن، فرد باید کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزاند مصرف کند. یکی از راه های دریافت کالری کمتر، مصرف غذاهای سیر کننده کم کالری است و آلو نیز در این دسته غذایی قرار می گیرد و این به دلیل فیبر بالای آن است.

آناناس

هر 100 گرم آناناس تنها 29 کالری دارد. آنزیم بروملین موجود در آناناس دارای اثرات لیپولیتیک و پروتئولیتیک است که به سوزاندن چربی در سراسر بدن کمک می کند.

گریپ فروت

100 گرم از این میوه 30 کالری دارد. گریپ فروت یک غذای رژیمی است و به کاهش وزن سریع کمک می کند. دارای چندین خواص مرتبط با کاهش وزن است، به ویژه محتوای فیبر آن، که به افزایش سیری و کاهش کالری دریافتی کمک می کند.

هلو

هلو در هر 100 گرم تنها 38 کالری دارد. با وجود مقادیر بالای ریزمغذی های مفید، هلو کالری کمی برای بدن دارد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. این میوه قند و چربی کمی دارد و به دلیل فیبر موجود در آن باعث افزایش متابولیسم و ​​احساس سیری و در نتیجه کاهش وزن می شود.

گواوا

100 گرم گواوا تنها 38 کالری دارد (درخت گواوا بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی، پرو، برزیل و مکزیک است و همچنین در سایر نقاط جهان از جمله جنوب آسیا، پاکستان، هند و برخی مناطق در جهان یافت می شود. جنوب). میوه پرشین چیزی شبیه زیتون یا انار کوچک و شیرین است که به صورت خام یا پخته به شکل مربا و ژله مصرف می شود. طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، این میوه حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، روی و سدیم و همچنین ویتامین های E و A، ویتامین C، فیبر و ویتامین های گروه B است.

میوه اژدها

در هر 100 گرم میوه اژدهای استوایی 40 کالری وجود دارد. میوه اژدها یک میوه آبدار کم کالری و پر فیبر است. بنابراین، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و از پرخوری در طول رژیم کاهش وزن جلوگیری می کند.

سیب

در هر 100 گرم سیب 49 کالری وجود دارد. ترکیب آب و فیبر موجود در سیب باعث سیری زودرس می شود و تحقیقات نشان می دهد که خوردن سیب قبل از غذا بسیار موثرتر از آب سیب است، به علاوه در مقایسه با غذاهای غیر سیب، زمان قابل توجهی را صرف خوردن سیب می کنید. فیبر باعث سیری بیشتر می شود. بنابراین، سیب اشتهای شما را کاهش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود.