محمد کافر باقری نیا درگذشت – انتخابتو

محمد کافر باقری نیا درگذشت انتخابتو

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، پیام محمد خزاعی به شرح زیر است: خروج زودهنگام کارگردان جوان سینما آقای محمد جعفر باقری نیا موجب تاسف و تأسف فراوان شد.

فقدان دردناک این فیلمساز خانواده جوان سینمای کشور و جامعه هنری را به شدت اندوهگین کرد. فیلمسازی که در روزهای پایانی عمرش حتی در زمان بیماری به سینما فکر کرد و آثار جدیدی خلق کرد. و به آرزوهایش می رسد.

درگذشت این هنرمند ارجمند و بزرگوار که پس از یک بیماری سخت و طاقت فرسا به دیدار خالق خود دوید. این مصیبت وارده را به همسر داغدار و صبور ایشان، دختر گرانقدر ایشان و جامعه سینمای کشور تسلیت عرض نموده و برای ایشان رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

محمدجعفر باقری نیا کارگردان، فیلمبردار، تهیه کننده و سرمایه گذار سینمای کوتاه که از اعضای کانون فارغ التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران نیز می باشد، پس از مدت ها بیماری به دیدار حق شتافت.

بر اساس بیانیه انجمن سینمای جوانان، این عضو کانون فارغ التحصیلان در سال های 66 و 67 دانشجوی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر یزد بوده و دو فیلم چهاربندی (شرکت کننده در بیست و هشتم فجر) و بی خوابی”. جشنواره فیلم) و فیلمبردار مجموعه ای متشکل از 15 فیلم کوتاه و مستند کوتاه و بلند 8 و 16 میلی متری و کارگردان و تهیه کننده 30 پروژه سینمایی.

زنده یاد باقری نیا در طول سال های فعالیت خود بیش از 38 فیلم کوتاه، مستند، داستانی، سریال و مجموعه مستند را با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن روایت فتح کارگردانی کرده است. موسسه و انتشارات. آخرین فعالیت او به سال 2018 برمی گردد و پس از آن به دلیل کسالت و بیماری از سینما استراحت کرد و خانه نشین شد.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین