چگونه پیتزای آلفردو مرغ درست کنیم؟

چگونه پیتزای آلفردو مرغ درست کنیم؟

برای فرار فست فود، یکی از مهم ترین گروه های غذایی جهان امروز، به عنوان یک غذای مدرن با تنوع بالا و طعم و سبک جدید، جای خود را در برنامه های غذایی مردم دنیا باز کرده است. پیتزا یکی از مهم ترین و محبوب ترین انواع فست فود است که اولین بار در ایتالیا تهیه شد. بعدها پخت آن در سراسر جهان رایج شد. به گفته انتخابتو، پیتزا می تواند پیتزا با سبزیجات، مرغ، گوشت، سوسیس، پنیر و … باشد. در طعم های بسیار متنوعی از جمله. پیتزای مرغ آلفردو یک پیتزای خوشمزه است که با مرغ درست می شود و سس خاصی دارد که طعم این پیتزا را منحصر به فرد می کند. اگر می خواهید این پیتزای خوشمزه را با خمیر فوق العاده ترد و روشی آسان در خانه تهیه کنید، این مطلب را با توضیح پیتزای مرغ آلفردو دنبال کنید.

مواد مورد نیاز

سینه مرغ: 1 عدد
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: 1 فنجان
پنیر پارمزان: نصف لیوان
جعفری خشک: نصف قاشق غذاخوری
آرد: 1 قاشق غذاخوری
نمک و آویشن: به میزان لازم
فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و پودر پیاز: به میزان لازم
پنیر پیتزا: ۲ فنجان
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا
آرد کیک سفید: ۲ پیمانه
پودر مخمر: نصف قاشق غذاخوری
آب داغ: 1 فنجان
شکر: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این پیتزای خوشمزه ابتدا مایه خمیر و شکر را در آب گرم حل کنید و به مدت 10 دقیقه درب آن را بگذارید تا مایه عمل کند. مایه را در ظرف مناسبی بریزید و آرد و نمک را که قبلاً مخلوط کرده اید به مایه اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی خمیر سفت شد با دست حدود 5 دقیقه آن را ورز دهید. به گزارش انتخابتو، کف ظرف را چرب کرده، خمیر را در آن قرار دهید، روی کاسه را با حوله تمیز بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت 1 ساعت در محیط آشپزخانه استراحت کند. در همین حین سینه مرغ را خرد کرده، با روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و پودر پیاز مخلوط کرده، نیم ساعت بگذارید تا مرغ مزه دار شود، سپس مرغ را به دلخواه کباب کنید.

برای تهیه سس این پیتزا، خامه صبحانه را با پنیر پارمزان، جعفری خشک، آرد، نمک و آویشن مخلوط کرده، روی اجاق قرار دهید، مدام هم بزنید تا مواد به قوام برسد، سپس اجاق را خاموش کنید. حالا خمیر مایه را روی سینی فر پهن کنید و سس آماده شده را روی خمیر بمالید. مقداری پنیر پیتزا روی خمیر بریزید سپس تکه های مرغ کبابی را روی خمیر بچینید و دوباره پنیر پیتزا را بریزید. در آخر مقداری آویشن بپاشید و سینی فر را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پیتزا بپزد و روی آن طلایی شود. در این مرحله، پیتزای خوشمزه مرغ آلفردو ما آماده سرو است، لذت ببرید.

نکات برجسته
1- خمیر مایه یا مخمر، نان، راویولی، پیتزا و …. یکی از انواع مخمر مورد استفاده در تولید آن است. استفاده از پودر مخمر در خمیر باعث تولید گاز کربنیک و مواد آلی می شود و در نتیجه باعث افزایش حجم خمیر، طعم دلپذیر و پوک شدن نان ها و دسرها می شود. پودر مخمر را می توان در خانه در محیطی نه چندان گرم نگهداری کرد. بعد از باز کردن بسته مایه حتما آن را در فریزر نگهداری کنید. مخمر پس از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. بنابراین، بهتر است به همان اندازه که استفاده می کنید، خرید کنید.

2- پنیر پیتزا نوعی پنیر موزارلا با رطوبت کم است که گاهی با پنیرهای دیگر سرو می شود. پنیر پیتزا حاوی کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین های گروه A و B است. خوردن پنیر پیتزا با سبزیجات خام و پخته باعث می شود که چربی ها و مواد ناسالم موجود در آن کمتر جذب بدن شوند. یکی از خصوصیات پنیر پیتزا با کیفیت این است که پنیر هنگام جویدن احساس چسبندگی در دهان ایجاد نمی کند. علاوه بر این، یک پنیر پیتزا با کیفیت بعد از پختن روغن خود را پس نمی دهد. برای خوشمزه تر شدن پیتزا توصیه می شود دو یا سه نوع پنیر پیتزا را مخلوط کنید.

3- نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کنید این است که کیفیت آردهای موجود در بازار با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، بسته به کیفیت آرد، مقدار آن ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس در اضافه کردن آرد دقت کنید. اگر دیدید که خمیر سفت شده است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی به اندازه کافی آرد اضافه کردید و بقیه را کنار گذاشتید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کردید؛ با این حال، احساس کردید که خمیر شما هنوز به غلظت لازم برای رسیدن به آن نرسیده است. این بدان معنی است که شما باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین شما همیشه مقدار آرد مشخص شده در دستور را تهیه می کنید. این مقدار بسته به کیفیت آرد ممکن است کم یا زیاد شود.