کدام فیلم ها بهترین فیلمبرداری را در اسکار بین المللی 2025 دارند؟

کدام فیلم ها بهترین فیلمبرداری را در اسکار بین المللی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در حالی که امسال 85 کشور فیلم های خود را به اسکار معرفی می کنند، آکادمی هنوز فهرست فیلم های تایید شده برای حضور در رقابت های بین المللی سال 2025 را منتشر نکرده است، اما مثل همیشه شهرت جهانی این بخش باعث می شود. در سطح جهانی مشهور شود. بازار سفته بازی داغ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، منتقدان ورایتی فهرستی از امیدوارکننده ترین فیلم های صنعت بین المللی را به شرح زیر ارائه کردند:

1. «امیلیا پرز» از فرانسه

2. “من هنوز اینجا هستم” از برزیل

3. “دانه انجیر معبد” از آلمان

4. «دختر سوزنی» از دانمارک

5. «نی کپ» از ایرلند

و در دسته بعدی این فیلم ها را قرار دادند:

6. «داهومی» از سنگال

7. «فلو» از لتونی

8. «گرند تور» از پرتغال

9. «سوجو» از مکزیک

10. «آرمند» از نروژ

فرانسه سرانجام استراتژی خود را برای انتخاب نماینده خود برای بخش بین المللی فیلم اسکار هماهنگ کرد و موزیکال جنایی ژاک اودیار “امیلیا پرز” را نامزد اسکار امسال کرد. این نشان دهنده تغییر قابل توجهی در کمیته انتخاب فرانسه است که «طعم چیزها» را به جای برنده نخل طلای «آناتومی یک پاییز» در سال 2023 به اسکار فرستاد و «تیتان» برنده نخل طلا را به اسکار فرستاد. اسکار در سال 2021. به‌جای «این اتفاق می‌افتد»، او عنوان نماینده‌اش را انتخاب کرد، در حالی که غول استریمینگ نت‌فلیکس از امیلیا پرز حمایت می‌کند و فیلم در حال حاضر در چندین بخش از جمله بهترین فیلم موج می‌زند، سال 2025 می‌تواند سالی باشد که فرانسه به بیش از 30 سال کم‌توانی خود در اسکار پایان می‌دهد. این آخرین باری که این کشور اسکار دریافت کرد در سال 1992 برای فیلم “هندوچین” بود.

در مقابل، انتخاب هند ممکن است غافلگیرکننده باشد زیرا فیلم «بانوی لااپاتا» اثر پایال کاپادیا را به جای نایب قهرمان کن «همه چیزهایی که ما فکر می‌کنیم» را انتخاب کرد. این تصمیم یادآور انتخاب غم انگیز «RRR» در سال 2022 است، جایی که یکی دیگر از فیلم های هندی تحسین شده بین المللی به دلیل سیاست و زبان رد شد. با این حال، با توجه به توزیع فیلم توسط Jonas Films و Sideshow، این امید وجود دارد که “All We Think of as Light” در بخش های دیگر نامزد شود.

انتظار می‌رود نمایش برزیلی، درام هیجان‌انگیز والتر سالس «هنوز اینجام» توجه سایر شاخه‌های آکادمی را به خود جلب کند. این فیلم تمام عناصر لازم برای ورود به بخش مسابقه اصلی را دارد و فرناندا تورس می‌تواند بهترین کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی و بازیگر زن باشد و حتی طنین احساسی قوی آن می‌تواند عاملی باشد که در صورت ورود بیشتر می‌توان آن را معرفی کرد. «آناتومی یک سقوط» و «منطقه مورد علاقه» که نامزد بهترین فیلم بودند، موفقیت دو فیلم غیرانگلیسی زبان را تکرار کردند.

این در حالی است که پس از جلب توجه محمد رسول اف پس از موفقیت فیلم “دانه انجیر معابد” که جایزه ویژه جشنواره کن آلمان را دریافت کرد که با فیلم “آنجا” در سال 2022 این جایزه را دریافت خواهد کرد. اثر «هیچ خبری از جبهه غرب» ادوارد برگر را منتشر کنید برو به خانه این درام را به عنوان نماینده خود انتخاب کرد.

غیرعادی نیست که کشوری فیلمی را به اسکار ارسال کند که کاملاً به زبان مادری آن نباشد. دانمارک در سال‌های اخیر «عنکبوت مقدس» را که تقریباً تماماً به زبان فارسی است و «فرار» انیمیشن چندزبانه به زبان‌های انگلیسی، دانمارکی، دری، سوئدی و روسی را به اسکار ارسال کرد. در حالی که برنده سال گذشته، The Favorite Zone، که آلمانی بود و در لهستان فیلمبرداری شد، به لطف سرمایه گذاران بریتانیایی و نویسنده و کارگردان بریتانیایی، جاناتان گلیزر، نماینده انگلستان بود، امسال فرانسه و انیمیشن صامت توسط نمایش موزیکال اسپانیایی امیلیا پرز به نمایش درآمد. Flo از لتونی. “این فیلم نامزد جایزه اسکار شد.

طبق قوانین آکادمی، فیلمی می تواند به عنوان نماینده رسمی یک کشور انتخاب شود که توسط تهیه کنندگان یا شرکت های آن کشور تامین مالی شود و یا اکثر عوامل تولید متعلق به آن کشور باشد.

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین