زندگی، عکس و بیوگرافی روشنک گرامی

زندگی، عکس و بیوگرافی روشنک گرامی

روشنک گرامی یکی از بازیگران جوان عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر است. او که اصالتاً تهرانی است متولد 10 مهر 1362 است و با بازی های خوب و چشمگیر خود توانست جنبه قابل قبولی از هنر خود ارائه دهد. در سینما و تلویزیون بیوگرافی روشنک گرامی را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی روشنک گرامی

روشنک گرامی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه سوره و لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد است. او با بازی در فیلم قاعده تصادف به شهرت رسید. او همچنین در فیلم های مختلفی مانند ملبورن، خانه ای دیگر، آخرین بار کی سحر را دیدی و هلن بازی کرده است.

15

ازدواج و زندگی شخصی

طبق آنچه در بیوگرافی روشنک گرامی آمده است، روشنک همچنان مجرد است و خبری از ازدواج و همسرش نیست. با توجه به شهرت کنونی این بازیگر توانای کشور، بدیهی است که اگر خبری مبنی بر ازدواج وی منتشر شود، قطعا از سوی او یا اطرافیانش منتشر خواهد شد. در هر صورت، به نظر می رسد که او هنوز مشغول بزرگ شدن است و زمان کافی برای رسیدگی به زندگی خانوادگی و ازدواج جدید خود را ندارد.

او در مورد ازدواج و ازدواج می گوید: من هرگز ازدواج نکردم که بدانم سخت تر است یا سخت تر; اما اگر همسرتان در حرفه دیگری باشد و پیچیدگی های این حرفه را نداند، احتمالا کار سختی خواهد بود. وقتی می گویند «من الان به ازدواج فکر نمی کنم، شما به ازدواج فکر می کنید»، منظورشان چیزی نیست، ازدواج چیزی است که اتفاق می افتد. من می گویم فعلا نمی خواهم ازدواج کنم.

16

شروع فعالیت حرفه ای

روشنک گرامی بازیگری در تئاتر را از دوران دانشجویی آغاز کرد. اولین حضور او مقابل دوربین در سال 1388 بود و در مجموعه تلویزیونی «فصیله ها» به همراه بازیگرانی چون شاهرخ اصطخری، ارسلان قاسمی و فاطمه گودرزی بازی کرد. او اولین تجربه سینمایی خود را در سال 1390 با فیلم «قاعده تصادف» تجربه کرد.

علاقه زیاد به موسیقی

او علاقه زیادی به دنیای موسیقی دارد و سازهای زهی، پیانو و ساکسیفون می نوازد. به گفته خودش پرداختن به موسیقی و گوش دادن به آن روحیه او را تغییر می دهد. روشنک که استعداد موسیقایی خود را یک استعداد درونی می داند، می گوید توانایی نواختن سازهای مختلف را دارد و علاقه اش به موسیقی با بازیگری متفاوت است. او علاوه بر پرداختن به این هنرها در طراحی لباس و نوشتن فیلمنامه نیز استعداد بالایی دارد.

روشنک گرامی و طراحی لباس

در اوقات فراغت لباس های دست دوز طراحی و می سازم که بیشتر آنها ارزش پوشیدن در زندگی عادی را ندارند، اما در واقع مد هنری محسوب می شوند.

سرعت عشق

روشنک عاشق رانندگی با سرعت بالاست و عشق سرعت است. می گوید الان که پیر شده ام مثل پیرزن ها با احتیاط رانندگی می کنم اما مادرم هنوز در ماشین من نمی نشیند و از رانندگی من می ترسد.

در بخشی از بیوگرافی روشنک گرامی می خوانیم که وی در سال 1392 دچار تصادف وحشتناکی شد که هنگام خروج از پارکینگ منزلش با ماشینی برخورد کرد و به بیمارستان رفت و پس از عمل جراحی در بیمارستان بستری شد. چند هفته

ماشین روشنک عزیز

ماشین من یک پژو 206 قدیمی است که مدام خراب می شود حتی با این ماشین وقتی می روم پایین و بچه های کار را می بینم که برای خرید هزار تومان بالا و پایین می روند. یا اینکه ببینم پیرمردی اجناس را با پیک موتوری زیر باران حمل می کند و به صاحبش می دهد حالم را عوض می کند.

روشنک و نوع جلد عزیز

من هر چه دارم می پوشم، نمی دانم چگونه کار زیادی انجام دهم. با وجود اینکه فکر نمی کنم کسی این کار را بکند، اما کسی که با من مشکل دارد نباید به من نگاه کند. از طرفی من خواب آلود نیستم، اما مردم خیلی چیزها به من می گویند، آیا شما احساس خواب آلودگی می کنید؟ شاید شکل چشمام باشه ولی واقعا انرژی زیادی دارم ولی انگار نه انگار…

17

ترس از مشهور شدن

او با بیان اینکه از معروف شدن می ترسم، می گوید از معروف شدن هم می ترسم، چون ناگهان می بینم که افراد زیادی به صفحه مجازی من هجوم می آورند و درباره من کامنت می گذارند و برایم سوال پیش می آید.

ترجیح می دهم افراد محدودی از کار من اطلاع داشته باشند و به من نظرات صادقانه بدهند تا اینکه همیشه صفحه من را چک کنند و توهین ها و فحاشی های احتمالی افراد ناشناس را حذف کنند.

معیارهای انتخاب نقش

او می گوید در انتخاب نقش ها همیشه نقش هایی را انتخاب می کنم که با سلیقه ام سازگار باشد و حالم را خوب کند. اینها عوامل اصلی هستند و من به بازی در پروژه های مختلف فقط برای دیده شدن و معروف شدن محدود نمی شوم.

بازیگران مورد علاقه

در میان بازیگران خارجی، مریل استریپ و تام هنکس را دوست دارد. او آنتونیونی و تیم برتون را به عنوان کارگردان دوست دارد. در ایران فرهاد اصلانی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمد به آریا علاقه دارند. می گوید «دیوید لینچ» و «امیر کاستاریکا» را خیلی دوست داشته است. هر فیلمی را می سازند، من آن را خیلی دوست دارم. من عاشق «وز اندرسون» هستم، با اینکه خیلی معروف نیست، اما همه فیلم هایش را دیده ام و عجیب حالم خوب است و نسبت به آن ها خیلی تعصب دارم!

فعالان عزیز روشنک

مطالعات فیلم

  • لایه های دروغ – 1397
  • ملبورن-1397
  • یک کامیون در عصر – 1395
  • یک کیلو و بیست و یک گرم – 1395
  • ساکت باش (فیلم کوتاه) – 1395
  • اسفند – 1394
  • خانه ای دیگر – 1394
  • آخرین باری که سحر را دیدی کی بود؟ 1394
  • تابو – 1393
  • قانون تصادف – 1391
  • فیلم تلویزیونی رویاپرداز احمق – 1390

کار تلویزیونی

  • محکوم – 1398
  • گمشده – 1396
  • جنایت و مکافات – 1390
  • فاصله ها – 2009

شبکه خانگی

  • آمستردام_1402
  • همان گناه – 2018

18

روشنک عزیز از دور

«فصیله» اولین تجربه جدی بازیگری روشنک بود. این سریال که در سال 1388 از شبکه 3 سیما پخش شد به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شد. این فیلم داستان زندگی فردی مذهبی به نام محسن کریمی (دانیال حکیمی) را روایت می کند که به تفاوت و فاصله دیدگاه خود با پسرش سعید (شاهرخ اصطخری) پی می برد.

روشنک گرامی در این سریال نقش زهرا همسر نیما و عروس مرضیه را بر عهده داشت. زهرا دختری آرام و محجبه بود که تازه زندگی با نیما را شروع کرده بود و مشکلات مالی در زندگی داشتند. از جمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می توان به دانیال حکیمی، شاهرخ اصطخری، مریم کاویانی، ارسلان قاسمی، نیما شاهرخ شاهی، پندار اکبری، فاطمه گودرزی و … اشاره کرد.

روشنک عزیز گم شده است

گمشده دیگر سریالی است که روشنک گرامی پس از چند سال دوری از اکران با این سریال مهمان اصلی خانه مردم شد. این فیلم که در سال 1395 از شبکه دو سیما پخش شد به کارگردانی رضا کریمی، نویسندگی احسان جوانمرد و رضا مقصودی و تهیه کنندگی علی حجازی ساخته شده است.

این سریال داستان زندگی دختر جوانی به نام ترنج (روشنک گرامی) را روایت می کند که در رشته عکاسی تحصیل و فعالیت می کند. او برای تغییر شرایط زندگی خود راهی را در پیش می گیرد که اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیادی را دنبال می کند.

از جمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند می توان به پژمان بازغی، بهنام تشکر، کورش تهامی، مرحوم پرویز پور حسینی، ستاره اسکندری، افشانا بایگان، شقایق فراهانی و فریبا نادری اشاره کرد.

روشنک عزیز هم در همین گناه است

روشنک پس از سال ها تجربه بازیگری در سینما و تلویزیون، در سال ۲۰۱۸ این بار با سریال خانگی «هم گهن» مقابل دوربین رفت. سریال هم گهن به کارگردانی و تهیه کنندگی مصطفی کیایی است که در مارس ۲۰۱۸ منتشر شد.

این سریال داستان زندگی یک خانواده قدیمی به نام صبوری را روایت می کند که سال هاست به پرورش گل های تزئینی می پردازند. این خانواده متشکل از سه برادر و یک خواهر است که همگی به گل فروشی مشغول هستند و در این شرکت کار می کنند. خانواده صبوری با آرامش در خانه ای قدیمی زندگی می کنند، اما ورود یک مرد جوان زندگی تمام خانواده را تغییر می دهد.

روشنک در این سریال نقش دختری به نام نیکی را بازی می کند که قرار است با پسر عمویش امین ازدواج کند اما در این داستان ماجراهایی رخ می دهد و رازهایی فاش می شود که اتفاقات زیادی را به دنبال دارد.

از جمله بازیگرانی که در این سریال بازی می کنند می توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، پدرام شریفی، افشانا سهره آزاد، مارال بنی آدم و سوگل خلیق اشاره کرد.

19

روشنک عزیز در همین گناه است

منبع: ستاره