عشق کافی نیست؛ 3 کلید برای زندگی زناشویی طولانی مدت

عشق کافی نیست؛ 3 کلید برای زندگی زناشویی طولانی مدت

عشق و علاقه قلبی به همسر یکی از الزامات غیرقابل انکار زندگی زناشویی به حساب می آید، اما اگر جایی برای مهارت هایی که به این احساس عمق می دهد نباشد، نمی توان به زندگی اعتماد کرد. یکی از این مهارت ها و حتی مهم ترین آن ارتباط کلامی زن و مرد است.

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه به سه مورد مهم در زندگی زناشویی اشاره می شود.

نسبت 5 به 1 را در زندگی حفظ کنید

تعاملات کوچک روزانه به همان اندازه مهم و شاید مهمتر از رویدادهای بزرگ در ازدواج هستند. محققان پیشنهاد می‌کنند که فعالیت‌های ارتباطی بسیار ساده، مانند مکالمه‌های کوتاه و غیرمنتظره، به اشتراک گذاشتن لحظات هیجانی کلامی و حتی غیرکلامی، ایجاد فرصت‌های مختصر برای سرگرمی و ابراز قدردانی و حمایت از یکدیگر، می‌تواند حس صمیمیت را در زوجین عمیق‌تر کرده و تقویت کند. رابطه آنها این بازتاب های روزانه پس انداز زندگی عاطفی شما را غنی می کند و امنیت عاطفی شما را در دراز مدت تقویت می کند.

جان گاتمن، کارشناس روابط، حفظ نسبت 5 به 1 را توصیه می کند. بنابراین، اگر اتفاق منفی در رابطه شما افتاد، شایعه یا غافلگیری ویرانگر، با 5 غافلگیری کوچک مثبت، تأثیر آن را خنثی کنید.

جنگیدن را یاد بگیر

مهم نیست که بجنگی یا نه، مهم این است که چگونه می جنگی. مطالعه ای در مورد اختلافات زناشویی در سال 2021 انجام شد و نتایج آن در مجله Highlight in Psychology منتشر شد. بر اساس این مطالعه، روابطی که در آن طرفین به طور فعال و داوطلبانه برای حل مشکلات وارد بحث می شوند، پایدارتر هستند. با این حال، آنچه مهم است این است که احترام بین زن و مرد قربانی بحث نشود و به جای انتقاد یا حمله به خاطر منافع شخصی، بر اختلاف نظر فعلی تمرکز کند. به طرف بحث نشان دهید که انگیزه شما با حل مشکل است، نه تخریب و مشاجره. برای این منظور بهتر است در طول بحث از کلمات ملایم و محبت آمیز استفاده کنید. محققان همچنین پیشنهاد کردند که یک مکالمه مؤثر باید با ابزارهایی برای حل مشکلات همراه باشد و مهم ترین ابزارها این است که خوب گوش کنیم و حرف طرف مقابل را قطع نکنیم. علاوه بر این، برای اینکه با برچسب خودخواهی از شریک زندگی خود فاصله نگیرید و نشان دهید که از ضمیر «ما» در عنوان موضوعاتی مانند «مشکل ما»، «زندگی ما» استفاده کنید. هر دوی شما باید این کار را انجام دهید این مشکل را با هم حل کنید

دست از سرزنش بردارید

مهارت های یک رابطه قوی تا حد زیادی به اظهارات صریح بستگی دارد. برای مثال، به‌جای گفتن «تو همیشه مشکل‌ساز هستی»، از جایگزین‌های کلامی سبک‌تر و گویاتر مانند «اگر دوباره این اتفاق بیفتد همیشه آزارم می‌دهد» استفاده کنید. از متهم شدن گفتگو جلوگیری کنید و به ایجاد احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر کمک کنید.

ایجاد یک ازدواج باثبات تنها به معنای پشت سر گذاشتن لحظات سخت زندگی نیست، بلکه باید در زنگی در یک رابطه پایدار و مستمر با شریک زندگی خود، رفاه را نیز تجربه کنید. وقتی هر دو طرف به عادات سالم پایبند باشند، ازدواج چیزی فراتر از یک زندگی مشترک می شود و مانند یک سفر مشترک به مقصد نهایی رشد و توسعه پایدار، شما را همراهی می کند.