دومین روز جشنواره فیلم کوتاه «تهران»؛ از رقابت فیلمسازان جوان گرفته تا بخش جذاب بین المللی

دومین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران؛ از رقابت فیلمسازان جوان

به گزارش خبرگزاری انتخابتو از مرکز خبر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران؛ امروز شنبه 7 مهرماه و در دومین روز از این مراسم، فیلم های کوتاه داستانی «خانه ماه»، «نسبتا شاد»، «مرتد»، «کودکی» و «خسرو» در سالن های 1 و 3 به نمایش درمی آیند. در سیزدهمین اکران خود در پردیس سینمایی ملت. در این سینماها فیلم های کوتاه داستانی با نام های «حدود سیزده کیلوگرم»، «تانکر»، «روز خداحافظی»، «اهلی» و «زنبور عسل» نیز از ساعت 15:30 به تماشا می نشینند.

در اکران بعدی فیلم های کوتاه «نومان»، «حنابندون»، «لیمو همه چیز را می دانست»، «رئیس شماعی» و «هلیوس» از ساعت 18 در سالن های یکم و سوم به نمایش درمی آیند. ، «آبشار»، «شیفت» و «کشکای شور عزیز» ساعت 20:30 در سالن های 1 و 3 به نمایش گذاشته می شود.

در روز دوم این رویداد، فیلم‌های «تاری»، «ورزشکار»، «راوی»، «دودرسی» و «کین اختن» در سالن‌های دوم و پنجم گیشه نمایش داده می‌شوند.
فیلم های کوتاه «باش و باش»، «پیام»، «چمدان»، «زیر سایه بلوط»، «رویاپرداز»، «گوآ لی ژوانگ» نیز از ساعت 15:30 تا 17 در سینماهای 2 و 5 نمایش داده می شود. :00
فیلم های کوتاه داستانی «کم و بیش نامرئی»، «بارهوت»، «بهش مگان مانمنداس»، «تنهایی با هم»، «مرغ رنگارنگ» و «مرخ» از ساعت 18 در سالن 2 و 5 نمایش داده می شود. در بخش مسابقات کشوری نمایش داده شد.
مخاطبان فیلم های داستانی نیز ساعت 20:30 می توانند «تفنگ چخوف»، «نیجریه»، «گیله مو»، «خداحافظ پاریس»، «دوبیتو» و «قاتل گاو» را در همین سینماها تماشا کنند.
در دومین روز از چهل و یکمین جشنواره، اکران فیلم های تجربی از فیلم های کوتاه «عشق و سحیر»، «صفیدی گوش خراش»، «طبیعت بیان»، «ایلیها»، «میکروارگانیسم»، «نیچیر» از ساعت 13: 00 در سالن 9 پردیس ملت “تحسین”، “آلوده”، “24 فنجان”، “مخفف” و “لوکوموتیو” رزرو شده است.

انیمیشن‌های کوتاه «کربت»، «بوچک»، «باختن»، «نقطه»، «همسفر آبی»، «در سایه سرو» از ساعت 15:30 تا 17:00 در سالن نهم جشنواره به نمایش درمی‌آیند. «قاضی شاگرد».
مستندهای روز دوم شامل فیلم های «جشنواره سیاه»، «فرشتگان»، «شور» و «هالکه» از ساعت 18 در سالن 9 پردیس ملت اکران می شود.
از دیگر مستندهایی که ساعت 20:30 در سالن نهم جشنواره به نمایش درمی آید می توان به «کتایون»، «هادی رستم بودو»، «راز»، «این خانه و جذام مادرم» اشاره کرد.
سالن 10 خانه جشنواره تهران نیز میزبان مخاطبان علاقمند به تماشای آثار بین المللی است. باکس های زیر به ترتیب در ساعت 13، 15 و 18:30 این سالن نمایش داده می شود:
«گیاهان»، «خرامش»، «خانه»، «عید»، «چشمه»، «آشوب»، «بادکنک‌های شادی» ساعت 15:30
Sens 18 شامل «دختری با چشمان شلوغ»، «با انسانیت کامل»، «هنر بخشش»، «انتقال»، «ارز»، «سیاره جدید» و «من باید اول می‌شدم» است.
«6000 هزار دروغ»، «کلید»، «روز هشتم»، «شعر آخر تابستان»، «آمریکا»، «صدف» و «دریای سیاه» ساعت 20:30
اکران جنبی جشنواره روز شنبه 7 مهرماه از ساعت 13 در سالن ششم با نمایش فیلم های «پیام»، «صدای ابرها»، «فیلم کوتاه درباره کودکان»، «خانه» انجام می شود. و “از پرتغالی”. یافا، «امسال هالووین نداریم»، «شازده کوچولو»، «قول بازپرس» و «عاتقه» را دنبال می کنند.

همچنین در این روز فیلم‌های مسابقه بین‌المللی سینما از ساعت 15:30 تا 18 در سالن 6 نمایش داده می‌شود و تماشای این آثار برای عموم مخاطبان جشنواره رایگان خواهد بود. ساعت 20:30 سالن شماره 6 پردیس ملت نیز میزبان علاقه مندان به تماشای آثار شرکت کننده در مسابقه بین المللی است. در دومین روز جشنواره، اکران های جنبی جشنواره با نمایش آثار بخش استعدادهای جدید از جمله «زیر خط سنجش»، «داوین»، «تاری»، «جبه سیاه»، همراه خواهد بود. «جبه سیاه». «کافه» و «چالش» از ساعت 13:00 در سالن 8 خواهد بود. فیلم های شاخه زیتون حامی مردم فلسطین ساعت 15:30 در سالن 8 اکران می شود. در بخش جانبی استعدادهای جدید، فیلم‌های کوتاه «گیاهخواری»، «بهشت»، «اس‌پی»، «اسکن»، «منو»، «گرانیت» و «یک بود یکه نبوده» در سالن 8 به نمایش درمی‌آیند. ساعت 18:00 .
گفت و گوی بررسی آثار نیما عباسپور نویسنده و کارگردان سرشناس فیلم کوتاه ساعت 20:30 در سالن 8 انجام می شود. این باکس اکران جشنواره شامل فیلم‌های کوتاه «چرا رویا ناپدید می‌شود؟»، «این روز باران نمی‌بارد»، «3/6»، «جنگل»، «آسانسور»، «میز، روزنامه و». . 3 امتیاز» و «راهپیمایی بزرگ» «این اتفاق خواهد افتاد.

نشست های تخصصی چهل و یکمین جشنواره در دومین روز به ریاست مسعود مددی و با حضور اساتید سعید رحمانی، جابر قاسمعلی، مهران کاشانی با موضوع «درباره نویسندگی» از ساعت 10:30 برگزار می شود. ساعت 12-12، 13:30-15 و 15:30-17 میزبان دانشجویان و سینماگران خواهد بود. موضوعات این نشست‌ها حول محور عناوین «تنوع الگو در فیلم‌های کوتاه»، «خالق شخصیت‌های فراموش نشدنی در فیلم‌های کوتاه» و «اندیشه و اهمیت ناظر» است. همچنین امروز نشست عکسی با عنوان «هوش مصنوعی؛ چشم عکاس» با حضور ساعد نیک ذات در سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

نشست های نقد و بررسی آثار جشنواره ملی فیلم کوتاه تهران نیز در پانزدهمین و هفدهمین اکران مستند و آثار داستانی در ساعت های 19:30 و 21:30 با اجرای سعید هاشم زاده و حضور مهرداد فراهانی برگزار می شود. سعید قطبی زاده برای نقد و بررسی آثار مستند و نقد آثار داستانی تشکیل شد.
همچنین نمایشگاه کتاب و سینمای جشنواره تهران و نمایشگاه عکاسی میزبان مخاطبان چهل و یکمین رویداد تهران در پردیس سینمایی ملت است. همچنین لازم به ذکر است که جشنواره از امروز با شمارش و اعلام آرای مردمی در پایان روز دوم فعال تر خواهد شد.
چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کارگردانی مهدی آذرپندار تا 11 آبان 1303 در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین