ژان لوک گدار نسخه بازسازی شده 63 سال پیش را در سینماهای آمریکا به نمایش می گذارد

ژان لوک گدار نسخه بازسازی شده 63 سال پیش را

Rialto Pictures مستقر در نیویورک نسخه بازسازی شده 4K کمدی موزیکال ژان لوک گدار در سال 1961 Woman Is Woman را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این فیلم با بازی آنا کارینا، ژان کلود باریال و ژان پل بلموندو به عنوان اولین فیلم ریالتو که در سال 2025 اکران می شود از 7 فوریه در آمریکا اکران می شود. اکران در سینماهای منتخب

نسخه بازسازی شده این فیلم که امسال در لوکارنو نمایش داده شد، توسط استودیو کانال و با همکاری مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) از روی نگاتیو اصلی 35 میلی متری دیجیتالی شد.

«ذن یک زن است» که به سبک فیلم های نئورئالیستی ساخته شده است، ادای احترام کارگردان به موزیکال های آمریکایی و سومین فیلم بلند گدار است. پس از موفقیت غیرمنتظره اولین فیلم گدار به نام «تنفس» و توقیف دومین فیلم او به نام «سرباز کوچولو» به دلیل مواضعش در قبال جنگ الجزایر، گدار این فیلم را با بودجه هنگفتی با تهیه کنندگان فرانسوی و ایتالیایی ساخت. ساخته شده به سبک وسعت و رنگ سینما.

این فیلم که جایزه ویژه هیئت داوران برلیناله و خرس نقره ای بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد، با سخنان کارگردان «نور، دوربین، حرکت» آغاز می شود و به بازیگران مدام یادآوری می شود که از حضور تماشاگران آگاه هستند و از حضور تماشاگران آگاه هستند. جایی در فیلم ژان پل بلموندو رو به دوربین می کند و چشمک می زند. در واقع، این یک موزیکال نیست، بلکه یک فیلم موزیکال است.

آدرین هالپرن، رئیس ریالتو در بازار بین المللی کلاسیک جشنواره فیلم لومیر در لیون، فرانسه به Variety گفت که بزرگترین موفقیت ریالتو نسخه بازسازی شده “مرد سوم” در هفتاد و پنجمین سالگرد آن است. فیلم کلاسیک کارول رید در سال 1949 با بازی جوزف کاتن و اورسن ولز.

این شرکت همچنین فیلم مکالمه فرانسیس فورد کاپولا در سال 1974 با بازی جین هکمن را برای پنجاهمین سالگرد آن بازسازی کرد. این نسخه 4K بازیابی شده از نگاتیو اصلی نجات یافت.

ریالتو فیلم های انگلیسی زبان بازسازی شده توسط استودیو کانال در ایالات متحده و کانادا را پخش می کند.

نسخه بازسازی شده ژان پیر ملویل درام جنگ جهانی دوم ارتش سایه ها در سال 1969 نیز مخاطبان آمریکایی را مجذوب خود کرد. این فیلم به مدت 7 هفته در انجمن فیلم نیویورک به نمایش درآمد و در حال حاضر در سینماهای منتخب سراسر کشور در حال نمایش است.

امسال، ریالتو همچنین میزبان بازسازی درام جنایی تحسین شده کلود سوته در سال 1960 “ریسک بزرگ” با بازی لینو ونتورا، ژان پل بلموندو و ساندرا میلو و نوآر ژول داسن “ریسک بزرگ” خواهد بود که سال آینده برای اولین بار اکران خواهد شد. در 70 سالگی Rifify برای اولین بار به نمایش درآمد. فیلم او با بازی ژان سروت و ژول داسن و بازی روبرت حسین برنده جایزه بهترین کارگردانی کن در سال 1955 به افتخار این فیلم به پرده سینما می رود.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین