چهار چهره آشنا از بیرون سینما در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

چهار چهره آشنا از بیرون سینما در جشنواره فیلم تهران

بهزاد استادی: به نظر می رسد اهمیت این جشنواره در سال های اخیر باعث شده است که سینمادوستان به حضور در فیلم کوتاه و البته حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران اهمیت بیشتری دهند. با این حال امسال چهره های شناخته شده دیگری در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارند که اگرچه با سینما ارتباط دارند اما خارج از سینما شهرت دارند و نامشان بسیار مورد توجه تهیه کنندگان قرار می گیرد. از فیلم های کوتاه

1. روزبه بمانی (ترانه سرا و خواننده)

این ترانه سرای 45 ساله که با بسیاری از خوانندگان سرشناس داخلی و خارجی همکاری داشته و چند سالی است که خود خواننده بوده، یکی از چهره های محبوب موسیقی پاپ به شمار می رود.
وی با فیلم کوتاه «حنابندون» به کارگردانی عرفانه کریمی با موضوع دفاع مقدس در این جشنواره حضور دارد. این فیلم به تهیه کنندگی مشترک روزبه بمانی و انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره به نمایش در می آید.
این اولین تجربه تهیه کننده بودن است. پیش از این، شاید نزدیک ترین تجربه بمانی به سینما، صداپیشگی موسیقی بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی بود. معروف ترین آن قطعه «کجا باید برم» برای فیلم «لاتاری» بود که بعدها در اولین موسیقی متن او قرار گرفت. آلبوم
البته روزبه بمانی در سال 94 در فیلم «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و بازی نیکی کریمی نیز سابقه بازی داشت. در این فیلم که دوست و همکار قدیمی اش علیرضا افکاری نیز در آن حضور داشت، برخی از آهنگ های فیلم را با صدای خودش خواند.

2. محمد سلوکی (مجری و تهیه کننده تلویزیون)

محمد سلوکی 44 ساله (متولد 1358) اگرچه تجربه بازیگری در فیلم های مختلف را دارد، اما شهرت او در میان مردم به بازی هایش در تلویزیون و البته اجرای اختتامیه و افتتاحیه رویدادهای معروف کشور برمی گردد.
سلوکی در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران «SP 110» به نویسندگی و کارگردانی پیام ناصر را تهیه کرد.
این فیلم کوتاه با سرمایه برند تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی «نیکول» فیلمبرداری شده و در بخش «استعدادهای جدید» جشنواره قرار گرفته است.
محمد سلوکی از معدود مجریان تلویزیونی است که در دوری از تلویزیون بیکار نیست و می تواند روی وی او دی اجرا کند و این روزها برنامه «کرمانی» را از پلتفرم فیلممو پخش می کند.

چهار چهره آشنا از بیرون سینما در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

3. حامد مهربانی (روزنامه نگار، مجری و تهیه کننده تلویزیون)

این فهرست تنها حامد مهربانی 33 ساله را دارد که نامش با دو فیلمش در جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح شد. دو فیلم کوتاه «خسرو 127» و «سپیده دم سرد» او پیش از این در جشنواره نهال به نمایش درآمد و با موفقیت در آن حضور داشت.
حامد مهربانی تاکنون در مجموع 4 فیلم کوتاه ساخته و حتی به عنوان دستیار تهیه کننده در فیلم باغ کیانوش حضور داشته است، هرچند سابقه بازیگری در سینما (فیلم احمد) و جشنواره فیلم فجر سال گذشته را دارد. او شهرت خود را مدیون فعالیت های رسانه ای و به ویژه اجرای تلویزیونی اش است.
دو برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» و «مجله هنری بوم» از معروف ترین برنامه های مهربانی هستند. او به عنوان مجری نشست خبری فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که تجربه موفقی در اجراهای جشنواره محسوب می شد.

چهار چهره آشنا از بیرون سینما در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

4. پریسا پورمشکی (اینفلوئنسر و سازنده ویدیوهای طنز در فضای مجازی)

جوان ترین و البته پرطرفدارترین فرد فضای مجازی این لیست، پریسا پورمشکی یا پریسا پوربلک است. او متولد 1380، دارای دیپلم تجربی است و همانطور که در مصاحبه ای گفته است از 14 سالگی شروع به تولید محتوای طنز و طنز در اینستاگرام کرده است.
نام او در فیلم کوتاه «نسبتا خوشحال» به تهیه کنندگی مهران حیدری آمده است. یک فیلم کوتاه تعریف شده در ژانر فانتزی، با استفاده از بسیاری از صحنه ها و جلوه های ویژه بصری (VFX). (که احتمالا پورمشکی مبلغ قابل توجهی برای آن هزینه کرده است).
این فیلم کوتاه داستان مردی است که در طبقه ۲۷ یک برج مسکونی نیمه‌ساز گیر افتاده و مجبور می‌شود خود را با شرایط وفق دهد.
محمد امین کریم پور که از جمله چهره های اینستاگرامی پا به سینماست، پیش از این تجربه کارگردانی داشت و البته این امر با واکنش مثبت سینمادوستان مواجه نشد و دیگر این مسیر را ادامه نداد.

چهار چهره آشنا از بیرون سینما در جشنواره فیلم تهران حضور دارند

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین